کد خبر : 2074285 | 13 مهر 1403 ساعت 13:51 | 28K بازدید | 0 دیدگاه

اظهارنظر مستقیم اینفانتینو درباره تعلیق رژیم اشغالگر

فیفا اعلام کرد کمیته انضباطی به اتهامات مطرح شده از سوی فدراسیون فوتبال فلسطین در رابطه با جنگ غزه رسیدگی خواهد کرد.

اظهارنظر مستقیم اینفانتینو درباره تعلیق رژیم اشغالگر

به گزارش "ورزش سه"، فیفا روز گذشته در نشست خود موضوع درخواست تعلیق فدراسیون فوتبال رژیم اشغالگر قدس که توسط فدراسیون فوتبال فلسطین مطرح شده بود، بررسی کرد و پس از پایان جلسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد همچنان تصمیمی در خصوص این درخواست نگرفته است.

در این بیانیه آمده است: فیفا تحقیقات خود در خصوص "استقرار تیم‌های اسرائیلی در سرزمین‌های فلسطین" و همچنین اتهام "تبعیض" که توسط فدراسیون فوتبال این کشور مطرح شده آغاز و سپس در خصوص این پرونده تصمیم‌گیری خواهد کرد‌.

فدراسیون فوتبال فلسطین در ماه می درخواستی مبنی بر تعلیق رژیم صهیونیستی ارائه کرد و فیفا دستور داد تا ارزیابی حقوقی روی این پرونده فورا آغاز شود، اما این درخواست در هفتاد و چهارمین کنگره فیفا که در همان ماه برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت و رد شد.

شورای فیفا در نهایت تصمیم گرفت در این پرونده به نتایج ارزیابی‌های حقوقی مستقل تکیه کند. در همین راستا کمیته انضباطی را موظف به بررسی اتهام تبعیض توسط فدراسیون فلسطین کرد و کمیته نظارت، حسابرسی و انطباق فیفا نیز وظیفه بررسی و مشاوره در مورد شرکت استقرار تیم‌های رژیم اشغالگر در سرزمین‌های فلسطین را بر عهده خواهد داشت.

اینفانتینو در گفت‌وگویی در این باره اظهار داشت: شورای فیفا در مورد این موضوع بسیار حساس، دقت لازم را نشان داده است و ما بر اساس یک ارزیابی جامع، از توصیه کارشناسان مستقل پیروی کرده‌ایم. ما هنوز عمیقاً از آنچه در حال وقوع است شوکه هستیم و افکارمان با کسانی است که در رنج هستند.