کد خبر : 2074170 | 13 مهر 1403 ساعت 03:10 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

جدال‌های جذاب لیگ فوتسال در راه است

جام جهانی تمام! ستاره‌ها را در سالن ببینید

لیگ معتبر باشگاهی فوتسال ایران از هفت روز دیگر به جریان خواهد افتاد. شش هفته در تاریخ ثبت شده است. اما مراقب باشید، جدول و نتایج شاید در ادامه راه گمراه کننده باشد.

جام جهانی تمام! ستاره‌ها را در سالن ببینید

به گزارش "ورزش سه"، ماجراجویی تیم ملی ایران در جام جهانی 2024 خیلی زودتر از تصورات به پایان رسید. دردناک بود اما به هر حال متعلق به گذشته بوده و گذشته از میان رفته است. نقطه شروع جذابیت، تقویت و نگاه به آینده از لیگ برتر خواهد بود. لیگ باشگاهی ایران پس از لیگا ناسیونال (لالیگا) اسپانیا بیشترین بازیکن را در جام جهانی داشت و از لحاظ کیفیت و رقابت جزء چهار لیگ معتبر دنیاست. نتایج و هیجان در این رقابت‌ها همیشه تکان دهنده بوده است. پیش از تعطیلات، شش هفته از لیگ برتر سپری شد و صدرنشین‌ها و مدعیان همان همیشگی‌ها بودند و البته پالایش نفت بندرعباس با نمایشی منحصر به فرد در صف غول‌ها ایستاد و توپخانه گهر زمین کهکشانی در لحظات آخر به راه افتاد. وسوسه این است که بگوییم شاید هیچ چیز زیادی نسبت به فصل گذشته تغییر نکرده است.

با این حال، شاید پس از جام جهانی همه چیز زیر و رو شود. سربازان شکست خورده از جنگ جهانی به تمرینات تیم‌های خود ملحق شدند و تیم‌ها در زمان تعطیلات چند بازی‌ تدارکاتی انجام دادند و باید دید شکل و شمایل آن‌ها در ادامه مسابقات چگونه خواهد بود.

* گیتی پسند اصفهان شکست‌ناپذیر بدون اینکه در خواب شیرین قهرمانی فصل پیش فرو برود، حریفانش را یکی پس از دیگری کنار زد و توقف مقابل مس سونگون بعید است ذهن آن‌ها را بهم بریزد. گیتیزن‌ها همچنان شانس نخست قهرمان در لیگ هستند و تهدید حریفان را بی‌پاسخ نگذاشته‌اند. پنج پیروزی و یک تساوی، چرا آن‌ها زمین نمی‌خورند؟

2090043

* پالایش نفت بندرعباس، مهمان ناخوانده‌ بالانشین‌ها بود. بازیکنان جوان و جادویی آن‌ها با وجود شکست سنگین مقابل مس سونگون، توانایی‌ها و شایستگی حضور در جمع ستاره‌ها را ارائه دادند. پالایش سرگرم کننده بازی می‌کند و تماشاگرانش را وجد آورده است. کوسه‌ها از تیم ملی و عدم حضور هیچکدام بازیکنان‌شان در جام جهانی گلایه‌مند هستند و می‌خواهند در ادامه راه قدرت و کیفیت خود را به رخ بکشند. جدال آینده آن‌ها تماشایی خواهد بود و البته عیار اصلی جنوبی‌ها را عیان می‌کند.

2090042

* لاله‌های نارنجی در روز گیج کننده دروازه‌بان‌ جوانش سه امتیاز طلایی را در اصفهان جا گذاشت، اما با این حال، عدد صفر مقابل شکست‌هایشان جلب نظر می‌کند و پیروزی مقابل کراپ و پالایش نفت و همچنین خواباندن مچ صدرنشین، نشانه‌هایی برای ظهور امپراتوری جدید آن‌هاست. محرومیت و جریمه احتمال دارد کمی روی روان و کیفیت فنی‌شان تاثیر بگذارد و باید دید تحفه‌ها و خرید‌های جدیدشان چه عملکردی را برجای می‌گذارند. می‌گویند مس، یک بازیکن برزیلی به خدمت گرفته است.

2090041

* کراپ با یک برد عالی مقابل گهرزمین شروع کرد. آنها به خوبی تقویت شده‌اند و برای گسترش رقابت قهرمانی شایستگی کامل را به نمایش گذاشته‌اند. این تیم حرکت بزرگی را در نقل و انتقالات انجام داد و در شش هفته ابتدایی هنر زیادی را به خرج داد. شاید کمی اغراق‌آمیز باشد، اما آن‌ها هم فن تاکتیک بالایی دارند و هم از بازیکنان بسیار خوبی برای پایان دادن به سلطنت گیتی پسند و مس سونگون برخوردارند.

* ستاره‌های گهرزمین در هفته‌های پایانی پیش از تعطیلات از تاکتیک اسپانیایی رها شدند و کمی با حال و هوای فوتسال ایران خو گرفتند. تیم محبوب و مطرح سیرجانی با ستاره‌های الهام بخش خود به دنبال بازگشت به ماراتن مدعیان خواهد بود و به این موضوع پی برده است که هر چقدر ترکیبش پر زرق و برق‌تر باشد، نمایش حریفان جانانه‌تر و سخت‌تر می‌شود.

2090044

* در پایین گود چه خبر است؟ فرش‌آرا با ناامیدی مطلق در قعر جدول به سر می‌برد و نتایجشان در بازی‌های دوستانه نیز چندان مطلوب نبوده. ایرالکو و سن ایچ در منطقه قرمز خطر سقوط را حس می‌کنند و سفیرگفتمان هم در امان نیست. اگرچه احتمال دارد شهرداری ساوه هم به جمع آن‌ها اضافه شود.

* احتمال دارد، فولاد هرمزگان و پالایش نفت اصفهان چشم‌های شما را گرد کنند و در مسابقات پیش‌روی به نتایج اخیر و عملکرد قابل قبول‌شان تداوم ببخشند. مبارزه‌های سخت در راه است و آن‌ها به قدری زور خریده‌اند که بتوانند پیروز خارج شوند.

هفته هفتم لیگ برتر فوتسال ایران از در روزهای 19 و 20 مهر ماه کلید خواهد خورد.

دیدگاه‌ها