کد خبر : 2074158 | 12 مهر 1403 ساعت 15:56 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیشرفت حقوقی در پرونده مورد نظر ایران

فیفا و عدالت برای ورزش جهان، علیه رژیم اشغالگر

فیفا اعلام کرد که یک ارزیابی حقوقی مستقل از پیشنهادات فدراسیون فوتبال فلسطین علیه اتحادیه فوتبال رژیم اشغالگر قدس دریافت کرده و این ارزیابی برای بررسی به جلسه شورای فیفا ارائه خواهد شد.

فیفا و عدالت برای ورزش جهان، علیه رژیم اشغالگر

به گزارش "ورزش سه"، جلسه فیفا امروز برگزار خواهد شد و قرار است در این جلسه موضوع تعلیق فوتبال رژیم اشغالگر قدس مورد بررسی قرار بگیرد. نایب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در این باره گفت: درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین برای توقف عضویت اسرائیل در فیفا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کارشناسان حقوقی در فیفا نظر خود را به این شورا ارائه خواهند کرد تا تصمیم نهایی گرفته شود.

2090031

وی در ادامه اظهار داشت: کارشناسان حقوقی فیفا توصیه‌هایی خواهند کرد و بر اساس آن تصمیم‌گیری خواهد شد. نمایندگان قانونی بدون اجرای مقررات فیفا در مورد نقض قوانین توسط فدراسیون فوتبال رژیم اشغالگر نمی‌توانند رای دهند. شورا قرار است در یک بازه زمانی مشخص درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند.

وی درباره احتمال پذیرش این درخواست به ویژه پس از رد درخواست‌های قبلی «فدراسیون فلسطین» در این زمینه، گفت: ما نمی‌خواهیم با صحبت درباره انتظارات نتیجه‌گیری کنیم. صبر کنیم و ببینیم.

اتحادیه فوتبال فلسطین پس از قرار گرفتن این موضوع در دستور کار جلسه «شورای حاکم» اتحادیه بین‌المللی فوتبال در روز پنجشنبه، ابراز امیدواری کرد که «عدالت و برابری برای فوتبال فلسطین و ورزشکاران آن» برقرار شود.

اتحادیه فوتبال فلسطین بارها در درخواست‌های خود به تخریب زیرساخت‌های فوتبال و کشته شدن تعدادی از بازیکنان از آغاز جنگ سال گذشته در غزه اشاره کرده است. رژیم اشغالگر همچنین متهم به همدستی در نقض قوانین بین‌المللی و تبعیض علیه بازیکنان عرب و گنجاندن تیم‌هایی از کرانه باختری در لیگ خود هستند.

اتحادیه فوتبال اروپا پیش‌تر اعلام کرده بود که هیچ اقدامی برای جلوگیری از حضور تیم‌های رژیم صهیونیستی در رقابت‌های خود را مورد بحث قرار نمی‌دهد، اما زمانی که فدراسیون بین المللی فوتبال در مورد این موضوع بحث کند، حضور رژیم صهیونیستی در مسابقات مقدماتی جام جهانی مردان سال آینده در خطر خواهد بود.

البته هیچ قطعیتی وجود ندارد که شورای فیفا روز پنجشنبه تصمیمی اتخاذ کند و این موضوع صرفا در دستور کار قرار گرفته و احتمالاً نیاز به تحلیل بیشتر یا انتقال موضوع به نهاد دیگری وابسته به فیفاست.

فدراسیون فوتبال فلسطین در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: فدراسیون فوتبال فلسطین تأیید می‌کند که ارزیابی حقوقی مستقل را در مورد درخواست خود برای اعمال تحریم علیه اتحادیه فوتبال اسرائیل به دلیل نقض مقررات فیفا و قوانین بین المللی دریافت کرده است.

2090027
فدراسیون فوتبال ایران یکی از جدی‌ترین حامیان پرونده تعلیق فوتبال رژیم اشغالگر قدس است.

وی ادامه داد: ما از حرفه‌ای بودن و بی‌طرفی فیفا در برخورد با این موضوع به ویژه در ارجاع پرونده به کارشناسان حقوقی برای ارزیابی جامع قدردانی می‌کنیم. فدراسیون فلسطین به عنوان تنها مرجع شناخته شده فوتبال در سرزمین های فلسطینی به یکپارچگی روند جاری اطمینان دارد و بر حق خود که در مقررات و قوانین فیفا تضمین شده است، تاکید می‌کند.

فدراسیون فلسطین در پایان بیانیه خود گفت: ما در فدراسیون فلسطین به وظیفه خود برای مدیریت و حمایت از توسعه فوتبال در فلسطین مطابق با این چارچوب‌های قانونی، مقررات فیفا و منشور المپیک متعهد هستیم. ما صبورانه منتظر تصمیم نهایی فیفا هستیم که انتظار می‌رود در 3 اکتبر توسط شورای فیفا بررسی شود. مطمئن هستیم که این روند در نهایت منجر به تحقق عدالت و برابری برای فوتبال فلسطین و بازیکنان آن خواهد شد.