کد خبر : 2074157 | 12 مهر 1403 ساعت 15:45 | 45.3K بازدید | 59 دیدگاه

منچستر آرام و قرار ندارد

مربی جدید یونایتد: پنج گزینه جایگزینی تن‌هاخ

اریک تن‌هاخ فقط دو بازی دیگر فرصت دارد تا نیمکتش در یونایتد را نجات دهد. برای جانشینی او نام 5 مربی مطرح معرفی شده است.

مربی جدید یونایتد: پنج گزینه جایگزینی تن‌هاخ

به گزارش "ورزش سه"، تنها 9 بازی از ابقای اریک تن‌هاخ گذشته اما او تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد. سرمربی هلندی فصل گذشته پس از اینکه باشگاه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماند و در پایین‌ترین جایگاه خود در تاریخ لیگ برتر قرار گرفت و هشتم شد، در آستانه اخراج بود.
اما او با قهرمانی در جام حذفی شغل خود را نجات داد و سپس با وجود صحبت‌های اولیه با سایر مدیران، توسط سر جیم راتکلیف رای اعتماد گرفت.

با این حال، شروع فاجعه بار منچستریونایتد در فصل جاری منجر به درخواست‌هایی برای برکناری او شده است.

نمایش غم‌انگیز در شکست 3-0 مقابل تاتنهام به این معنی است که او برای نجات شغلش باید برابر پورتو و استون ویلا تیمش را برنده از زمین خارج کند.

اگر شیاطین سرخ هر دو بازی را از دست بدهند، باشگاه می‌تواند به دنبال ششمین سرمربی خود از زمان جدایی سر الکس فرگوسن باشد.

نشریه سان نگاهی به پنج نامزد احتمالی برای جایگزینی تن‌هاخ انداخته است:

2090023

گرت ساوتگیت
ساوتگیت در گذشته به‌شدت به همکاری با یونایتد علاقه‌مند بوده است و در حال حاضر پس از استعفا از سرمربیگری انگلیس بعد از نایب قهرمانی در یورو 2024 بیکار است.

دن اشورث، مدیر ورزشی یونایتد، قبلاً در اتحادیه فوتبال انگلیس کار می‌کرد و در سال 2013، او بخشی از گروهی بود که ساوتگیت را به عنوان سرمربی زیر 21 سال منصوب کرد و سپس در سال 2016 به هدایت سه شیرها ارتقا یافت.
ساوتگیت تجربه همکاری با ستاره‌های یونایتد مانند هری مگوایر، کوبی ماینو، میسون مونت و مارکوس رشفورد را دارد.

و او شیاطین سرخ را از نظر دفاعی بسیار محکم‌تر می‌کند، زیرا در حال حاضر به راحتی می‌توان دروازه آن‌ها را باز کرد.

2090020

رود فن نیستلروی
مهاجم سابق منچستریونایتد در تابستان به عنوان دستیار تن‌هاخ منصوب شد، اما به نظر می‌رسد تا کنون نتوانسته ایده‌های خود را در تیم پیاده کند.

فن نیستلروی مربی باتجربه‌ای است که با تیم ملی هلند و تیم جوانان و بزرگسالان پی‌اس‌وی آیندهوون کار کرده است.

او در طول فصل 2022/23 تیم بزرگسالان PSV را هدایت کرد و آنها را به قهرمانی در جام حذفی و کسب مقام دومی لیگ رساند. با این حال، او به طور شگفت انگیزی از باشگاه به دلیل عدم دریافت حمایت لازم خارج شد.

فن نیستلروی در صورتی که تن‌هاخ برکنار شود، می‌تواند شانسی برای سرمربیگری شیاطین سرخ داشته باشد.

2090018

توماس توخل
توخل یک مربی در سطح جهانی و دارای رزومه چشمگیری است. او تجربه حضور در لیگ برتر با چلسی و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 را دارد و در پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ نیز قهرمانی لیگ را کسب کرد.

توخل دو شغل آخر خود را در اواسط فصل به دست آورد و به سرعت هویت تاکتیکی خود را ایجاد کرد و سپس آنها را به یک جام در انتهای آن فصل رساند. منچستریونایتد در تابستان مذاکرات رو در رو با آلمانی داشت و به نظر می‌رسید که او هدف شماره یک آنها باشد. اما توخل این پیشنهاد را رد کرد زیرا می‌خواست مدتی دور از مربیگری باشد.

2090017

گراهام پاتر
پاتر از زمان اخراجش از چلسی در آوریل 2023 تا کنون بیکار بوده و او پیشنهادات برای بازگشت به باشگاه‌های دیگر را رد کرده است. برخی معتقدند که او منتظر رسیدن به نیمکت منچستریونایتد یا انگلیس است.

پاتر نتوانست با مدیریت چلسی کنار بیاید و پس از فقط هفت ماه از سمتش اخراج شد. اما کار فوق‌العاده‌اش در برایتون بود که او را مورد توجه قرار داد و سبک بازی این تیم را توسعه داد. کاری که تن‌هاخ نتوانسته در سه سال حضورش در اولدترافورد انجام دهد. پاتر هویت برایتون را با اشورث شکل داد و این دو ممکن است بخواهند دوباره با هم کار کنند.

او دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره بازگشت به فوتبال به اسکای اسپورتس گفت: "من با افراد زیادی گفت‌وگو کرده‌ام و فکر می‌کنم به احترام آن افراد بهتر است این گفت‌وگوها خصوصی نگه داشته شوند."

2090016

کیه‌ران مک‌کنا
همین هفت سال پیش، مک‌کنا تیم زیر ۱۸ سال یونایتد را به قهرمانی لیگ برتر هدایت می‌کرد و حالا نامش با شغل تیم اول مرتبط شده است.

پس از موفقیتش با جوانان، او به مربی ارشد ارتقا یافت و این مرد اهل ایرلندی شمالی بخشی از کادر تحت هدایت ژوزه مورینیو، اوله گونار سولسشر و رالف رانگنیک بود.

او با ورود تن‌هاخ از یونایتد رفت و در این میان ایپسویچ را متحول کرد و با سبک هجومی جسورانه آنها را از لیگ یک به لیگ برتر رساند. صعود او به رده‌های بالای مربیگری فوق العاده بود و بازگشت به اولدترافورد می‌تواند سفر قابل توجه او را تکمیل کند. مک‌کنا در تابستان قراردادی چهار ساله با ایپسویچ امضا کرد.

2090024

دیدگاه‌ها