کد خبر : 2074151 | 12 مهر 1403 ساعت 15:26 | 14.5K بازدید | 6 دیدگاه

خاویر، مردی برای همه جام‌ها و فصول؛

آمار خیره‌کننده سرمربی برزیل با 90 درصد برد

مارکینیوش خاویر، سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل و یکی از پرافتخارترین مربیان جهان، در آستانه پُر کردن تنها جای خالی کلکسیون افتخاراتش قرار گرفته است.

آمار خیره‌کننده سرمربی برزیل با 90 درصد برد

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی مشهور جهان فوتسال در رأس تیم ملی برزیل آمار چشمگیری دارد. با برتری مقابل اوکراین، برزیل تحت رهبری او در 105 بازی به 89 برد دست یافته تست و همچنین 8 تساوی و 8 شکست را پشت‌سر گذاشته‌اند. با ثبت 10 عنوان قهرمانی و ضریب موفقیت 88 درصد تکمیل کرده است. رسیدن به این نقطه عطف با موفقیت در جام جهانی یک دستاورد ویژه را به ارمغان خواهد آورد. برزیل پس از مقام سومی در آوردگاه قبلی این بار با پیروزی برابر اوکراین پس از 12 سال به فینال راه پیدا کرده است.

2090009

خاویر تنها مربی قاره آمریکاجنوبی به شمار می‌رود که سه بار پیاپی جام قهرمانی لیبرتادورس را با تیم باربوسا برزیل فتح کرده است و همچنین سه گانه را با غول باشگاهی برزیل چنگ زده. او همچنین پنج بار کاندید بهترین مربی جهان شده است و بدون شک پس از موفقیت در میعادگاه بهترین‌های ازبکستان به این عنوان نیز دست خواهد یافت.

خاویر که در دانشگاه‌های برزیل تربیت بدنی تدریس می‌کند، چند کتاب از فوتسال، دانش‌افزایی تاکتیک، فیزیولوژی و بدنسازی ورزشی نیز نوشته و در کشور برزیل کاملا شناخته شده است

دیدگاه‌ها