کد خبر : 2074068 | 12 مهر 1403 ساعت 01:18 | 51.6K بازدید | 97 دیدگاه

سرمربیان شاخص و در دسترس برای نیمکت آبی‌ها

گزینه‌های احتمالی نیمکت استقلال - لیست اولیه!

پس از اینکه رئیس هیئت مدیره استقلال وعده حضور یک سرمربی مطرح خارجی را روی نیمکت این تیم داد، بد نیست نگاهی بیندازیم به چند گزینه ایده‌آل برای جانشینی جواد نکونام.

گزینه‌های احتمالی نیمکت استقلال - لیست اولیه!

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، رئیس هیئت مدیره استقلال، روز گذشته مجدداً بر انتخاب سرمربی معتبر خارجی برای این تیم تأکید کرد. او در صحبت‌های خود عنوان کرد که باشگاه در حال مذاکره با گزینه‌های سرشناس بین‌المللی است و به‌زودی سرمربی جدید معرفی خواهد شد. این تصمیم پس از پذیرش استعفای جواد نکونام و انتخاب سهراب بختیاری‌زاده به‌عنوان مربی موقت تیم اتخاذ شده است.

شهریاری با تأکید بر اهمیت جذب یک مربی با تجربه و دارای کارنامه قوی، بیان کرد که استقلال نیاز به یک سرمربی خارجی دارد که بتواند اتفاقات خوبی را با توانمندی بازیکنان  رقم بزند و این امر از اولویت‌های باشگاه است. او افزود که مذاکرات با مربیان مختلف در حال انجام است و به‌زودی اخبار نهایی اعلام خواهد شد.

ما نیز در این راستا تلاش کرده‌ایم که اسامی برخی از مربیان معتبر و دارای سوابق درخشان که می‌توانند گزینه‌های اصلی برای سرمربیگری استقلال باشند را گردآوری کنیم. در ادامه به بررسی سوابق این مربیان می‌پردازیم:

سرگئی یاکیروویچ:
سن: ۴۷ سال
افتخارات: قهرمانی لیگ و حذفی کرواسی، قهرمانی لیگ بوسنی
سرمربی اهل کرواسی که سابقه هدایت تیم‌های مختلف در لیگ کرواسی و بوسنی و هرزگوین را دارد. او موفق شده تیم دینامو زاگرب را به قهرمانی لیگ برساند و همچنین در عرصه رقابت‌های بین‌المللی نیز تجربه خوبی کسب کرده است. آخرین باشگاه او، تیم باشگاهی دیناموزاگرب در کرواسی بوده است. او کمتر از دو هفته پیش از سمت خود در این باشگاه کنار رفت.

2089830

زلجکو سوپیچ: 
سن: ۴۸ سال  
سوپیچ، یکی دیگر از مربیان کروات است که بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در فوتبال کرواسی گذرانده است. او توانسته تیم‌هایی را که در شرایط دشواری قرار داشتند، بازسازی کند و به نتایج قابل توجهی دست یابد. آخرین تیمی که او هدایت کرده است، تیم رییکا بوده که در این تیم نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

2089828

لوسین فاوره:
سن: ۶۶ سال  
افتخارات: قهرمانی سوپرجام آلمان با دورتموند، دو قهرمانی لیگ و دو قهرمانی حذفی سوئیس
مربی باسابقه سوئیسی که تیم‌های بزرگی مانند بروسیا دورتموند و نیس را هدایت کرده است. فاوره با سبک بازی هجومی و تسلط بر تاکتیک‌های پیشرفته شناخته می‌شود و یکی از افتخارات بزرگ او قهرمانی در لیگ سوئیس با تیم زوریخ و همچنین کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با بروسیا دورتموند بوده است. او آخرین بار سرمربی نیس در لیگ فرانسه بود.

2089838

کیکه ستین:
سن: ۶۵ سال  
مربی اسپانیایی که شهرت زیادی در فوتبال کشورش به‌دست آورده است. او به‌عنوان سرمربی بارسلونا شناخته شد و همچنین تیم‌های لاس پالماس و رئال بتیس را هدایت کرده است. ستین به‌خاطر سبک بازی کنترل‌محور و تمرکز بر حفظ توپ شهرت دارد. هرچند که دوران او در بارسلونا کوتاه بود، اما توانست در لالیگا به نتایج مطلوبی دست یابد. آخرین باشگاه او ویارئال بود.

2089839

کیکه سانچز فلورس:
سن: ۵۹ سال  
افتخارات: قهرمانی در لیگ اروپا و سوپرکاپ اروپا با اتلتیکو مادرید، قهرمانی لیگ کاپ پرتغال با بنفیکا، دو قهرمانی جام ریاست جمهوری امارات
مربی اسپانیایی که با تیم‌های متعددی در اسپانیا و انگلستان کار کرده است. سانچز فلورس به‌خاطر کار در تیم‌های اتلتیکو مادرید، بنفیکا، واتفورد و ختافه شناخته می‌شود. او موفق به کسب قهرمانی لیگ اروپا و سوپرکاپ اروپا با اتلتیکو مادرید شده و توانسته در تیم‌های متوسط نیز عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. آخرین باشگاه او سویا بوده است. او حتی در آسیا و تیم‌هایی نظیر شانگهای شنهوا، العین و شباب الاهلی نیز سابقه کار دارد.

2089837

والتر ماتزاری:
سن: ۶۲ سال  
مربی ایتالیایی با سابقه کار در سری آ ایتالیا که تیم‌هایی مانند ناپولی و اینتر میلان را هدایت کرده است. او موفق به کسب جام حذفی ایتالیا با ناپولی شده و به‌عنوان مربی‌ای که سبک دفاعی مستحکمی دارد، شناخته می‌شود. ماتزاری آخرین بار هدایت تیم ناپولی را بر عهده داشت. ماتزاری در ابتدای فصل فاصله‌ای تا توافق با پرسپولیس نداشت ولی در لحظات آخر، ناگهان همه چیز به هم خورد تا گاریدو هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد.

2089836

روی فاریا:
سن: ۴۸ سال  
افتخارات: قهرمانی امیرکاپ قطر
دستیار سابق ژوزه مورینیو که تجربه مربیگری در تیم‌های بزرگی مانند چلسی، رئال مادرید و منچستریونایتد را دارد. فاریا در کنار مورینیو توانسته چندین قهرمانی لیگ و جام‌های بین‌المللی را کسب کند. او در حال حاضر به‌دنبال اولین تجربه سرمربیگری مستقل خود است که البته در مقطعی نیز هدایت الدحیل قطر را برعهده داشت که تنها رزومه او به عنوان سرمربی است و توانست با این تیم قهرمان امیرکاپ قطر شود.

2089835

فرانک دی بوئر:
سن: ۵۳ سال  
افتخارات: چهار قهرمانی لیگ و یک قهرمانی سوپرجام هلند با آژاکس، قهرمانی یو اس اوپن آمریکا
مربی مشهور هلندی که سابقه کار در تیم‌های آژاکس و اینتر میلان را دارد. دی بوئر به‌خاطر قهرمانی‌های پیاپی با آژاکس در لیگ هلند و نیز کار در تیم‌های ملی شناخته می‌شود. آخرین باشگاه او الجزیره بود. دی بوئر با هلند در رقابت‌های یورو نیز حضور داشت.

2089829

مارسل کایزر: 
سن: ۵۵ سال  
افتخارات: قهرمانی جام حذفی و لیگ کاپ پرتغال با اسپورتینگ و قهرمانی لیگ امارات با الجزیره
مربی هلندی که کار خود را از تیم یو وی سی لیدن آغاز کرد و بعدها به تیم‌های خارج از اروپا مانند الجزیره پیوست. کایزر به‌خاطر سبک بازی مبتنی بر حمله و توسعه بازیکنان جوان شهرت دارد. او توانسته در لیگ‌های مختلف آسیایی نیز موفقیت‌هایی کسب کند و آخرین تیم او الشباب عربستان بوده است. اسپورتینگ پرتغال و آژاکس هلند نیز دیگر تیم‌هایی هستند که کایزر هدایت آنها را برعهده گرفته است.

2089834

اسلاون بیلیچ: 
سن: ۵۶ سال  
مربی اهل کرواسی که سابقه هدایت تیم ملی کرواسی و باشگاه‌های بزرگی مانند وستهام، واتفورد، وست برومویچ و بشیکتاش را دارد. بیلیچ با عملکرد خوب خود در تیم ملی کرواسی توانست نام خود را در سطح بین‌المللی مطرح کند و در لیگ‌های مختلف اروپایی به موفقیت‌هایی دست یابد. آخرین باشگاه او الفتح عربستان بود.

2089832

دانیل سوزا:
سن: ۴۶ سال  
مربی پرتغالی که بیشتر در سطح باشگاه‌های پرتغال فعالیت کرده است. او با تیم‌های جوانان و باشگاه‌های کوچک شروع کرد و به‌عنوان یکی از مربیان با استعداد پرتغال شناخته می‌شود. سوزا تاکنون افتخارات بین‌المللی زیادی کسب نکرده، اما به‌خاطر استعدادیابی و توسعه بازیکنان جوان معروف است. آخرین باشگاه او براگا در لیگ پرتغال بود. او هدایت آروکا و ژیل ویسنته پرتغال را نیز در کارنامه دارد و در تیم مارسی فرانسه نیز دستیار آندره ویلاش بواش بود.

2089827

ژوزه پسیرو:
سن: 64 سال
افتخارات: قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا با رئال مادرید، قهرمانی پرتغال با براگا و قهرمانی مصر با الاهلی
سرمربی مطرح پرتغالی که به عنوان دستیار کارلوس کی روش در رئال مادرید حضور داشت، سابقه هدایت تیم‌های زیادی را در کارنامه دارد. از اسپورتینگ، پورتو و براگا گرفته تا الهلال، الوحده، شارجه و الاهلی. او همچنین روی نیمکت تیم‌های ملی متعددی چون عربستان، ونزوئلا و نیجریه نشسته که یاران اوسیمن، آخرین تیمی است که پسیرو پرتغالی هدایتش را برعهده داشته است. مربی مطرحی که حضورش روی نیمکت استقلال می‌تواند به جذابیت‌های این تیم اضافه کند.

2089858

آندره آ استراماچونی:
سن: 48 سال
نیاز به معرفی ندارد. سرمربی سابق استقلال که از زمان جدایی از این تیم، بارها و بارها نامش به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت این تیم مطرح شده است. مربی ایتالیایی که قبل از جام جهانی 2022 از الغرافه جدا شد و تاکنون هدایت باشگاهی را برعهده نگرفته است. شایعاتی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه در ماه‌های اخیر، مذاکراتی نیز با او صورت گرفته است.

2089826

ریکاردو ساپینتو:
سن: 51 سال
افتخارات: قهرمانی جام حذفی بلژیک، قهرمانی سوپرجام ایران و قهرمانی لیگ قبرس
آخرین سرمربی استقلال قبل از نکونام. او نیز به مانند استراماچونی نیازی به معرفی ندارد و چند روز پیش نیز با انتشار بیانیه‌ای، از آمادگی خود برای بازگشت به جمع آبی‌های پایتخت سخن گفت. او نیز یکی از گزینه‌های جدی برای نشستن روی نیمکت تیم است.

2089833

فرهاد مجیدی:
سن: 48 سال
افتخارات: قهرمانی لیگ برتر ایران
تنها گزینه ایرانی موجود برای پذیرش هدایت استقلال. البته گفته می‌شود که مجیدی به دنبال ادامه فعالیتش در امارات است و به زودی هدایت تیمی را در لیگ این کشور برعهده خواهد گرفت با این حال، ممکن است که پیشنهاد بازگشت به استقلال، او را وسوسه کند.

2089840

نتیجه‌گیری: در بالا تنها اسامی برخی از سرمربیان مطرح خارجی که احتمال حضور آنها در ایران وجود دارد، ذکر شده است. در حال حاضر، مربیان بزرگ زیادی بدون تیم هستند ولی شرایط به نحوی است که احتمال حضور بسیاری از آنها در ایران وجود ندارد که مهم‌ترین آن؛ مباحث مالی است. مربیانی چون لئوناردو ژاردیم می‌توانند گزینه‌ای جذاب برای استقلال باشند که به نظر نمی‌رسد بودجه آبی‌ها در حد جذب چنین مربیانی باشد. به هر شکل باید منتظر ماند و دید سرانجام آن سرمربی مطرح خارجی که مدیران استقلال وعده او را داده‌اند، چه کسی است.

دیدگاه‌ها