کد خبر : 2074039 | 12 مهر 1403 ساعت 03:56 | 6.4K بازدید | 6 دیدگاه

قطر در مرد سال آسیا به ایران خواهد رسید:

عفیف علیه رکورد اسطوره‌های فوتبال ایران!

در صورتی که اکرم عفیف به عنوان مرد سال آسیا انتخاب شود، قطر به رکورد ایران خواهد رسید.

عفیف علیه رکورد اسطوره‌های فوتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه"، اکرم عفیف، یازان النعیمات و سئول یانگ وو سه بازیکنی هستند که برای انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا کاندید شده‌اند و شانس عفیف بالاتر از دو رقیب خود خواهد بود.

او همراه با تیم ملی قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شد و در لیگ داخلی قطر بهترین بازیکن فصل شد، این در حالی است که یازان و سئول عملکرد فردی خوبی داشتند اما موفقیت تیمی کسب نکردند.

انتخاب اکرم عفیف به عنوان مردسال آسیا اتفاقی خواهد بود که ایران و قطر را در تعداد مرد سال فوتبال آسیا برابر خواهد کرد و هر دو کشور با 4 عنوان در این زمینه مشترک خواهند شد.

چهار بازیکن تیم ملی فوتبال ایران موفق به کسب این عنوان شدند و در بین بازیکنان قطری خلفان ابراهیم، عبدالکریم حسن و اکرم عفیف هرکدام یک بار این عنوان را کسب کردند و در صورتی که عفیف موفق به تکرار کسب این جایزه شود آنها در این زمینه مشترکا همراه با ایران با 4 عنوان مشترکا در رتبه چهارم قرار خواهند گرفت.

ایران در سال‌های گذشته توسط فرهاد مجیدی، فرشید طالبی، هادی عقیلی، جواد نکونام و علیرضا بیرانوند در آستانه کسب این عنوان قرار گرفت اما رقبای آنها موفق شدند این جایزه را به دست آورند.

2089723

کره‌جنوبی با 11 عنوان، ژاپن با 10 عنوان و عربستان با 6 عنوان بیشترین بازیکنان را در این لیست داشته‌اند.

دیدگاه‌ها