کد خبر : 2074023 | 11 مهر 1403 ساعت 22:46 | 10.6K بازدید | 11 دیدگاه

زرد و آبی‌ها شایسته احترام هستند؛

صعود سخت و طاقت فرسا برزیل به فینال پس از 12 سال

تیم ملی فوتسال برزیل با پیروزی در نبردی مهیج مقابل اوکراین و به لطف درخشش خیره کننده دیگو زوفو کاپیتان خود پس از 12 سال به فینال جام جهانی راه یافت.

صعود سخت و طاقت فرسا برزیل به فینال پس از 12 سال

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال برزیل پرافتخارترین تیم تاریخ پس از 12 سال غیبت در فینال آوردگاه بزرگ با پیروزی پر رنج مقابل اوکراین شگفتی‌ساز به قدم پایانی رسید. شاگردان خاویر می‌خواهند ناامیدی در جام جهانی 2016 و 2021 را به فراموشی بسپارند و نسل طلایی سلسائو لقب بگیرند. پرستاره‌ترین تیم جام، علی‌رغم اینکه مالکیت توپ را در اختیار داشت، برای شکستن دفاع محکم اوکراین در نیمه اول دشوار بود. اوکراینی‌ها روی ضدحملات سریع برزیل را به بند کشیدند و پس از گل مردود لینو برای برزیل، آن‌ها غول بزرگ را به دردسر انداختند و روی ضربه ایستگاهی توسط چرنیاوسکی به گل رسیدند. این برای اولین بار بود که برزیل در جام جهانی ازبکستان، گل نخست را دریافت می‌کند و با شکست راهی رختکن می‌شود.

2089733

در نیمه دوم، برزیل با شدت بیشتری برگشت و از ناکامی‌های دفاعی حریف استفاده کرد و در کمتر از دو دقیقه، با دو گل دایگو، بازی را برگرداند. کاپیتان فوق‌العاده آن‌ها که بازوبند بارسلونا را هم در دست دارد، در این مسابقه درخشید و تیمش را در حمله و دفاع رهبری کرد.

2089734

حتی پس از دریافت گل تساوی از اوکراین در دقیقه 9 نیمه دوم، برزیل تسلیم و گرفتار شگفتی اوکراین نشد و در دقیقه 16 دایگو یک ضربه ایستگاهی را تبدیل به گل کرد و پیروزی برزیل را تضمین نمود. کاپیتان برزیل قهرمان بزرگ بازی بود و در لحظات حساس تعیین کننده ظاهر شد.

2089736

اوکراین که بازنده سربلند جام جهانی خواهد بود، در این مسابقه نمایش ستودنی داشت و برزیل را تا مرز سقوط کشاند. اما حقیقت این بود که زرد و آبی‌ها با مهار هر ستاره‌ای، حریف زوفو کاپیتان برزیل نشدند.

2089737

سلسائو با 38 گل زده و تنها 5 گل خورده بهترین حمله و بهترین دفاع تورنمنت را تا اینجای کار دارد. تیم تحت رهبری مارکینیوس خاویر شکست‌ناپذیر و پر از اعتماد به‌نفس برای فینال بزرگ انتظار می‌کشد و حریف آن‌ها در نبرد تاریخی، برنده جدال آرژانتین و فرانسه خواهد بود که فردا شب مشخص می‌شود.

دیدگاه‌ها