کد خبر : 2073902 | 11 مهر 1403 ساعت 13:43 | 42.9K بازدید | 18 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

آخرین سرمربی برنده دربی استقلال به ایران آمد!

هفت سال پیش در چنین روزی وینفرد شفر آلمانی به عنوان سرمربی و جایگزین علیرضا منصوریان در استقلال معرفی شد.

آخرین سرمربی برنده دربی استقلال به ایران آمد!

به گزارش "ورزش سه"، حال و روز این روزهای استقلال شباهت زیادی به ابتدای فصل هجدهم دارد. جایی که آبی‌ها علیرغم نمایش‌های خوب اما در کسب امتیازات مناسب در هفت هفته ابتدایی ناکام بودند و سرانجام مدیریت باشگاه تصمیم به تغییر علیرضا منصوریان و روی کار آوردن وینفرد شفر آلمانی گرفتند.

مربی آن زمان ۶۸ ساله‌ای که با سابقه هدایت تیم‌های بوندسلیگایی همچون کایزرسلاترن، کارلسروهه، اشتوتگارت و گلادباخ و همچنین تیم‌های ملی کامرون، تایلند و جامائیکا به ایران آمد تا سکان دار نیمکت استقلال شود.

از شانس بدش، سه هفته بعد از ورودش به ایران باید در شهرآورد پایتخت به میدان میرفت و با وجود نمایش خوب استقلال در آن بازی اما در نهایت با تک گل علیپور مقابل سرخپوشان شکست خورد.

2089483

این شکست اما شروعی بود بر دوران باشکوه شفر و استقلال چرا که آبی‌ها بعد از این بازی حدود پنج ماه در هیچ رقابتی شکست نخوردند و همچنین در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سرگروه راهی دور بعد شدند.

آخرین برد استقلال در وقت‌های قانونی دربی نیز با حضور وینفرد شفر در اسفندماه ۱۳۹۶ رقم خورد. جایی که آبی‌ها با تک گل دقیقه ۴۰ وریا غفوری با نتیجه ۱-۰ از سد شاگردان برانکو گذشتند و انتقام شکست دور رفت را گرفتند.

در پایان لیگ هجدهم استقلال با اختلاف ۹ امتیازی نسبت به پرسپولیس، پایین‌تر از ذوب آهن امیر قلعه‌نویی در جایگاه سوم قرار گرفت و البته با شکست خونه به خونه موفق به کسب قهرمانی در جام حذفی شدند.

2089484

اوضاع برای شفر و استقلال در سال دوم اما چندان خوب پیش‌ نرفت و در نهایت بعد از شکست پرحاشیه در دربی برگشت لیگ هجدهم و باخت مقابل پدیده در مشهد، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ وینفرد شفر با تصمیم علی خطیر از استقلال جدا شد و برای همیشه از ایران رفت.

بولت استقلالحاصل عملکرد وینفرد شفر در استقلال:

۷۰ بازی
۳۷ برد
۲۰ مساوی
۱۳ باخت
یک قهرمانی در جام حذفی

بولت استقلالعمکلرد استقلال با وینفرد شفر در دربی‌ها:

۴ بازی
۱ برد
۱ مساوی
۲ باخت

دیدگاه‌ها