کد خبر : 2073824 | 11 مهر 1403 ساعت 10:30 | 17.1K بازدید | 7 دیدگاه

ریسک ناموفق گاریدو و طلسم آسیایی

پرسپولیس قربانی تگرگ و ترکیب نامتوازن

در شبی که اورونوف و عالیشاه از ترکیب پرسپولیس دور بودند، تغییرات گاریدو برای شکست پاختاکور به ثمر ننشست.

پرسپولیس قربانی تگرگ و ترکیب نامتوازن

به گزارش "ورزش سه"، پس از پیروزی روحیه‌بخش در دربی تهران و بازی‌های باکیفیت هفته‌های اخیر پرسپولیس، انتظار می‌رفت شاگردان گاریدو در اولین میزبانی آسیایی خود نیز به سه امتیاز برسند اما دیداری که با سریع‌ترین گل آسیایی تاریخ باشگاه آغاز شده بود، در نهایت با خوش‌شانسی با تساوی به اتمام رسید.

با توجه به مصدومیت امید عالیشاه، گاریدو در ترکیب اصلی خود برای جدال با پاختاکور از محمد خدابنده‌لو استفاده کرد و انتظار می‌رفت این بازیکن، در کنار مسعود ریگی محور دوگانه خط هافبک را تشکیل بدهد و جلوتر از آنها، سروش رفیعی بازی کند؛ اما برخلاف انتظار، این محمد خدابنده‌لو بود که یک خط جلوتر از سروش رفیعی بازی کرد و در ۴۵ دقیقه حضور خود در زمین، چه در فاز پرسینگ و چه در خلق موقعیت، عملکرد خوبی نداشت و نشان داد که پست تخصصی او، بازی پشت تنها مهاجم تیم نیست. طبق آمار، او تنها یک موقعیت را در جریان بازی برای مهاجمان پرسپولیس خلق کرد و سه عملکرد دفاعی را به ثبت رساند.

2089351

یکی دیگر از مشکلات پرسپولیس در این مسابقه، باخت کامل در میانه میدان و واگذاری جنگ‌های وسط زمین به حریف بود. دو بازیکن حاضر در محور دوگانه پرسپولیس یعنی سروش رفیعی و مسعود ریگی، در فاز دوم پرس پرسپولیسی‌ها عملکرد موفقی نداشتند و در جریان بازی، پاختاکور به راحتی می‌توانست به یک‌سوم دفاعی پرسپولیس نفوذ کند‌. مسعود ریگی به عنوان بازیکن تخریبگر پرسپولیس، در این دیدار تنها ۶ عملکرد دفاعی موفق از خود به ثبت رساند که این آمار، ۴ عملکرد کمتر از نمایش این بازیکن مقابل استقلال بود.

حضور سعید صادقی در زمین به جای خدابنده‌لو و بازگشت امیری به میانه میدان نیز دردی از اوضاع نه‌چندان خوب پرسپولیس در این مسابقه دوا نکرد تا پس از بازی با تراکتور، دومین نمایش نه‌چندان قابل‌قبول گاریدو روی نیمکت پرسپولیس را شاهد باشیم. نمایشی که متأثر از جو پس از شهرآورد، بارش شدید باران، کیفیت نامناسب زمین چمن ورزشگاه شهرقدس و ترکیب جدید و نامتوازن تیم مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ ازبکستان بود. نمایشی که باعث شد گاریدو در هشتمین مسابقه آسیایی خود، همچنان در انتظار نخستین بردش در این مسابقات باشد و با آمار پنج شکست و سه تساوی، به استقبال دیدار سخت با السد در قطر برود. دیداری که از دست دادن امتیاز در آن، باعث ورود پرسپولیس به یک بحران آسیایی می‌شود. آن هم در فصلی که با حضور چند تیم نه‌چندان آماده، فرصت خوبی برای حضور هر دو نماینده ایران در مرحله حذفی مسابقات لیگ نخبگان آسیا وجود خواهد داشت.

2089352

در فصل گذشته، تساوی دور از انتظار مقابل استقلال تاجیکستان زمینه‌ساز حذف پرسپولیس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد و حالا این امتیازات از دست رفته، می‌تواند در ادامه راه برای پرسپولیس دردسرساز باشد.

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها