کد خبر : 2073819 | 11 مهر 1403 ساعت 09:13 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

الهلال و النصر حریفان فعلی قرمز و آبی

پرسپولیس باید از این موقعیت نجات پیدا کند!

استقلال در رتبه پنجم و پرسپولیس در جایگاه هشتم؛ اگر تا پایان لیگ نخبگان موقعیت تیم‌ها ثابت بماند، النصر و الهلال حریف حذفی سرخابی‌ها خواهند بود.

پرسپولیس باید از این موقعیت نجات پیدا کند!

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوم لیگ نخبگان در حالی به پایان رسید که دو نماینده ایران تنها یک امتیاز به دست آوردند و پرسپولیس همچنان در حسرت پیروزی در تورنمنت جدید باقی ماند. تیم پرسپولیس در حالی به یک امتیاز خانگی اکتفا کرد که با گل دقیقه یک علی علیپور از حریف پیش بود اما در نیمه دوم دروازه خود را باز شده دید و مقابل پاختاکور متوقف شد. استقلال هم در دیداری که شاید هوادارانش انتظار یک نتیجه تساوی داشتند، 2-0 شکست خورد و سه امتیازی باقی ماند.

اما ده تیم دیگر منطقه غرب آسیا نیز این هفته در بازی‌های خود به میدان رفتند که دو نماینده عربستان عملکرد درخشان خود را ادامه دادند و النصر هم موفق شد به نخستین پیروزی خود برسد. این در حالی است که السد و النصر عربستان نیز با کسب نخستین پیروزی، همچنان بدون شکست باقی ماندند.

نکته جالب در مورد لیگ نخبگان منطقه غرب، دو باخت متوالی تیم الریان است که نماینده قطر را به تنها تیم صفر امتیازی جدول تبدیل کرده است. الریان این هفته قربانی جاهطلبی یاران کریستیانو رونالدو شد و نتوانست از ریاض دست پر خارج شود. البته چهار تیم الشرطه، العین، پاختاکور و پرسپولیس هم تنها یک امتیاز دارند.

البته جدول لیگ نخبگان هنوز تکمیل نیست و قابل اتکا نخواهد بود، چرا که تنها دو هفته از این مسابقات هشت هفته‌ای سپری شده است. با این حال بعد از گذشت یک چهارم مرحله گروهی لیگ نخبگان، رتبه دهمی تیم العین، مدافع عنوان قهرمانی آسیا، تعجب‌برانگیز و دور از انتظار است. العین در هفته نخست با السد به نتیجه تساوی رسید اما این هفته در شکستی دور از انتظار 4-2 مقابل الغرافه مغلوب شد.

صدرنشین لیگ نخبگان الهلال عربستان است. این تیم با دو برد، هشت گل زده و یک گل خورده، بالاتر از الاهلی که تفاضل ضعیفتری دارد، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. جالب اینکه در حالت فرضی، اگر جدول به همین شکل باقی بماند، پرسپولیس تیم هشتم جدول، در مرحله یک هشتم نهایی با الهلال صدرنشین دیدار خواهد کرد و استقلال پنجم جدولی هم رودرروی النصر قرار می‌گیرد.

2089333

هفته سوم لیگ نخبگان روز دوشنبه 30 مهر و سه شنبه اول آبان برگزار خواهد شد. پرسپولیس در دوحه با السد دیدار می‌کند و استقلال از یاران کریستیانو رونالدو میزبانی خواهد کرد. این دو بازی برای نمایندگان ایران بسیار حیاتی خواهد بود و آنها در صورت کسب امتیازات کامل، گام بلندی برای صعود به مرحله بعدی برخواهند داشت.

همچنین این هفته تقابل الهلال و العین جالب توجه خواهد بود و اگر العین این بازی را هم با شکست پشت سر بگذارد، مسیر حضورش در رده‌های بالایی جدول لیگ نخبگان دشوار و یافتن حریفی مناسب در مرحله بعدی برای این تیم پیچیده خواهد شد.

در منطقه شرق نیز هنوز دو بازی باقی مانده اما با این حال گوانگژو چین تنها تیم شش امتیازی محسوب می‌شود. البته شاندونگ تایشان فرصت این را خواهد داشت تا امروز با کسب پیروزی مقابل ویسل کوبه، شش امتیازی شود و صدر جدول را در اختیار چینی‌ها قرار دهد.