کد خبر : 2073802 | 10 مهر 1403 ساعت 23:47 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

از سیو پنالتی تا مقاومت در مقابل باد؛

زیباترین مهارها در پنج هفته ابتدایی لیگ!

پنج واکنش تماشایی از سوی دروازه‌بانان در طول پنج هفته ابتدایی لیگ، منجر به ثبت لحظاتی دیدنی در این مسابقات لیگ شد.

زیباترین مهارها در پنج هفته ابتدایی لیگ!

به گزارش ''ورزش سه''، در پنج هفته ابتدایی لیگ سوپرسیوهای تماشایی از دروازه‌بانان لیگ شاهد بودیم. از مهار پنالتی توسط چند دروازه‌بان تا بیرون کشیدن چندباره توپ از زیر طاق دروازه‌ها، اما بعد از بررسی تمام مسابقات پنج هفته ابتدایی لیگ، در نهایت پنج دروازه‌بان با سیوهای تماشایی کاندید دریافت عنوان برترین سیو ماه فوتبال ایران شدند. ضمن اینکه شما هم می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت ورزش سه، به گزینه مورد نظر خود رای بدهید؛ در ادامه به تشریح هر یک از این مهارها می‌پردازیم:

ویدئو: 354657

1- حبیب فرعباسی: مهار پنالتی مقابل شمس‌آذر

برای درک بهتر سیو تماشایی حبیب، کافی است بدانید که امیرمحمد نسایی، زننده این پنالتی، دو هفته قبل‌تر از روی نقطه پنالتی دروازه سیدحسین حسینی را باز کرده بود و مهارت خاصی در ضربات پنالتی دارد. اما دست کاپیتان شمس‌آذر در تقابل رخ به رخ با دروازه‌بان ملوان خوانده شد و حبیب ضمن تشخیص درست جهت ضربه، با دفع مناسب اجازه استفاده از ریباند را هم به بازیکنان شمس‌آذر نداد.

2089265

2- پیام نیازمند: مهار پنالتی ملوان

تقابل پیام نیازمند و امید نورافکن تقابل دو سپاهانی بود که یکی به دلیل گذراندن دوران خدمت سربازی راهی ملوان شده بود. پیام نیازمند با تشخیص دقیق جهت ضربه نورافکن و شیرجه به سمت چپ دروازه خود، توپ او را مهار کرد و رقم‌زننده تنها شکست این فصل ملوان شد.

2089266

3- پارسا جعفری: مهار ضربه کوین بولی

بدون شک مهار شوت آن هم از محوطه شش قدم، یکی از دشوارترین کارها برای دروازه‌بانان است. پارسا جعفری، دروازه‌بان ۲۵ ساله ذوب‌آهن در مصاف با خیبر شوت سنگین کوین بولی که درست از مقابل دروازه و از محوطه شش قدم به سمت دروازه او شلیک شده بود را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و عکس العمل سریع او، یکی از زیباترین مهارهای ماه فوتبال ایران را رقم زد.

2089264

4- سیدحسین حسینی: مهار ضربه موج‌دار آزادمنش

در مصاف استقلال و شمس‌آذر که با پیروزی دو بر یک استقلال همراه شد، سیدحسین حسینی شب درخشانی را پشت سر گذاشت. اما اوج درخشش حسینی در صحنه‌ای بود که ارسال قوس‌دار علی آزادمنش به کمک باد به سمت زیر طاق دروازه استقلال حرکت کرد اما حسینی به زیبایی آن را بیرون کشید و باعث شد استقلال از این بازی سه امتیاز دشت کند.

2089262

5- الکسیس گندوز: واکنش لحظه‌ای به ضربه سر آقاسی

دروازه‌بان پرسپولیس در مصاف این تیم مقابل تراکتور، شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. در مسابقه‌ای از نظر روانی و قیاس او با بیرانوند، فشار زیادی روی او بود، گندوز چند بار ناجی دروازه پرسپولیس شد. او در دقایق پایانی نیمه نخست وقتی که عارف آقاسی با ضربه سر از محوطه شش قدم دروازه پرسپولیس را به طور جدی تهدید کرد، با واکنش سریع و دفع توپ، مانع شکست تیمش شد.

2089263