کد خبر : 2073677 | 10 مهر 1403 ساعت 14:57 | 2.4K بازدید | 4 دیدگاه

دو طلای ناب در مهد تکواندوی دنیا؛

شروع طوفانی دختران تکواندو در مسابقات جهانی

تیم ملی تکواندوی نوجوانان ایران با کسب 2 مدال طلا، رقابت‌های قهرمانی جهان را قدرتمند آغاز کرد.

شروع طوفانی دختران تکواندو در مسابقات جهانی

به گزارش "ورزش سه"، چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان صبح امروز سه‌شنبه دهم مهرماه با حضور ۹۳۶ تکواندوکار از ۹۶ کشور جهان به میزبانی کره‌جنوبی در شهر چانچئون با برگزاری مبارزات 3 وزن ۵۲- و ۵۹- کیلوگرم دختران و ۶۳- کیلوگرم پسران آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تیم ملی ایران 2 نماینده داشت که پرنیان نوری و آیناز نصیری با کسب پیروزی برابر همه رقبا موفق به کسب مدال طلا شدند.

در وزن ۵۲- کیلوگرم ۴۷ تکواندوکار حضور داشتند که پرنیان نوری با ارائه مبارزات سطح بالا و دیدنی در 6 مبارزه متوالی تنها یک راند به رقیب تایلندی واگذار کرد و در عین شایستگی موفق به کسب مدال طلا شد. وی کار خود را با برتری ۲ بر صفر برابر «علودی هاجر» از لبنان آغاز کرد و سپس «اینس بنتی» از فرانسه را با همین نتیجه از پیش رو برداشت و در ادامه «مورامات» از تایلند را ۲ بر یک از پیش رو برداشت. وی سپس با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «ممدووا» از جمهوری آذربایجان در نهایت در دیدار نیمه نهایی با برد ۲ بر صفر برابر «رومرو فرناندز» اسپانیایی به فینال این مسابقات رسید. وی در مبارزه نهایی «زو» از چین را نیز در دو راند و با نتایج ۴ بر یک و ۱۵ بر ۸ شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی مدال طلا را کسب کرد.

2089017

طلای وزن ۵۹- کیلوگرم را آیناز نصیری با شایستگی تمام برای تیم دختران کشورمان کسب کرد. وی نیز در 6 مبارزه تنها 2 راند را به رقبا واگذار کرد. نصیری دور نخست «چیانگ» از چین تایپه را ۲ بر صفر شکست داد و سپس «اسمیرونوا» از روسیه را با همین نتیجه از پیش رو برداشت. نماینده ایران سپس برابر «فاطمیا مندی» از فرانسه در 2 راند صاحب برتری شد. نصیری در مرحله یک چهارم نهایی با ارائه یک بازی منطقی توانست «رانکو» نماینده صربستان را ۲ بر ۱ شکست دهد. وی در مسابقه نیمه نهایی «اوگلسیچ» از کرواسی را شکست داد تا در دیدار نهایی برای کسب مدال به مصاف «نورای کازان بیک» نماینده قزاقستان به میدان رود. نصیری بازی نهایی را با نتایج ۴ بر یک و ۵ بر ۴ برد و روی سکوی قهرمانی ایستاد.

2089018

در ادامه این مسابقات فردا چهارشنبه یازدهم مهرماه مسابقات اوزان ۴۵- و ۷۸+ کیلوگرم پسران، ۴۶- و ۶۸+ کیلوگرم دختران برگزار می‌شود. تیم ملی ایران در روز دوم این مسابقات ۳ نماینده دارد. ساینا علیپور، امیرمحمد اشرافی و مهدی رحمتی از تیم کشورمان به دیدار رقبای خود می‌روند.

دیدگاه‌ها