کد خبر : 2073637 | 10 مهر 1403 ساعت 12:52 | 11.3K بازدید | 12 دیدگاه

ذره‌بین کنفدراسیون فوتبال آسیا بر روی جام ملت‎‌ها

سه چهره در رقابت برای کسب عنوان مرد سال AFC

سه بازیکنی که AFC به عنوان نامزدهای مرد سال معرفی کرده، نقش پررنگی در جام ملت‌ها داشتند.

سه چهره در رقابت برای کسب عنوان مرد سال AFC

به گزارش "ورزش سه"، در لیست برترین‌های سال فوتبال آسیا که امروز توسط کنفدراسیون فوتبال این قاره منتشر شد، در یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن که بهترین بازیکن سال AFC باشد که در واقع مربوط به بازیکنان شاغل در این قاره است، سه چهره شاخص فوتبال آسیا معرفی شدند تا برای کسب این عنوان رقابت کنند.

این جایزه که تحت تاثیر فرم بازیکنان در طی یک سال گذشته است و در واقع جام ملت‌های آسیا 2023، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ نخبگان آسیا و همچنین شرایط تیم‌های ملی و باشگاهی در طی یک سال اخیر را در برمی‌گیرد، سه نامزد مهم دارد که اکنون وضعیت آنها را بررسی خواهیم کرد.

یزن النعیمات - اردن
مهاجم 25 ساله اردنی‌ها فصل قبل در تیم الاهلی قطر حضور داشت و در این تابستان به العربی پیوست اما در مجموع فرم خوب خود صرفا مربوط به جام ملت‌های آسیا نبود. او در فصل گذشته برای این تیم 8 گل به ثمر رساند و همچنین در فصل جدید برای العربی خیلی زود دبل کرده. یزن النعمیات در جام ملت‌های آسیا زوج موسی التماری اردنی بود و این بازیکن در فینالیست شدن این تیم نقش پررنگی داشتند. او با 4 گل و 3 پاس گل بیشترین اثرگذاری را پس از اکرم عفیف داشت و این بازیکن 25 ساله یک سال بسیار درخشان را پشت سر گذاشت.

1990075

اکرم عفیف - قطر
بدون شک عفیف بخت نخست این عنوان است. اکرم عفیف برای تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا و برای السد در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ستارگان درخشان بوده و فرم او عاملی بود تا این بازیکن 27 ساله که پیش از این در سال 2019 عنوان برترین بازیکن سال را کسب کرده بود، اکنون می‌تواند در کنار سرور جباروف قرار بگیرد و تبدیل به دومین بازیکن این قاره شود که دو بار به عنوان برترین بازیکن سال آسیا معرفی می‌شود. عفیف فصل گذشته در لیگ ستارگان نه تنها با زدن 26 گل آقای گل شد، بلکه با 11 پاس گل تبدیل به بهترین پاسور این لیگ شد. او همچنین در جام ملت‌های آسیا هم با 8 گل توانست نقش پررنگی در قهرمانی عنابی‌ها داشته باشد.

1990073

سئول یونگ وو - کره‌جنوبی
سئول یونگ وو که از سال گذشته به جمع بازیکنان ملی کره‌جنوبی اضافه شده، با جلب رضایت باشگاه اولسان، موفق شد رضایت‌نامه خود را بگیرد و در این تابستان به تیم ستاره سرخ بلگراد که مهم‌ترین تیم فوتبال صربستان است، منتقل شود. او فوتبالش را با این تیم شروع کرد و به واسطه قهرمانی اولسان در آسیا، عنوان بهترین بازیکن جوان این تورنمنت را کسب کرده بود.

دیدگاه‌ها