کد خبر : 2073579 | 10 مهر 1403 ساعت 01:13 | 13.1K بازدید | 14 دیدگاه

نامطمئن، بی‌روحیه و شکست خورده

کاپیتان‌ها، شفاف‌ترین تصویر از استقلال 2024

اشتباهات سیدحسین حسینی و روزبه چشمی روی گل‌هایی که استقلال از السد دریافت کرد، نشان داد که آبی‌پوشان از لحاظ ذهنی تیمی به هم ریخته هستند.

کاپیتان‌ها، شفاف‌ترین تصویر از استقلال 2024

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست دربی، گلی که السد روی کرنر اکرم عفیف وارد دروازه آبی‌ها کرد، بدترین اتفاق ممکن برای کاپیتان و دروازه‌بان استقلال بود. سیدحسین که با انتقاداتی بابت عملکردش در دیدار با پرسپولیس روبرو شده بود، روی دفع کرنر ارسالی اکرم عفیف مرتکب اشتباه بزرگی شد و توپی که او مشت کرده بود وارد دروازه خودی شد تا مشخص شود اوضاع بر وفق مراد او نیست.

سیدحسین حسینی، در دیدار حساس برابر السد قطر در دقیقه ۴۰ با یک اشتباه بزرگ، باعث باز شدن دروازه تیمش شد. در شرایطی که خود حسینی و تیم استقلال بازی خوبی را ارائه می‌دادند و او قبل از آن صحنه در چند نوبت دروازه تیمش را نجات داده بود، این اشتباه او به گلی برای حریف منجر شد. این اتفاق نه تنها بر نتیجه بازی تأثیر گذاشت بلکه نشان‌دهنده مشکلات روحی و روانی بود که حسینی در این فصل با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

فصل جاری برای حسینی بسیار متفاوت از فصل گذشته است. او که در فصل قبل با نمایش‌های خیره‌کننده و کسب بیشترین کلین‌شیت، موفق به دریافت دستکش طلایی فوتبال ایران شد، امسال نتوانسته همان عملکرد را تکرار کند. این عملکرد تنها به حسینی محدود نمی‌شود و کاپیتان دوم استقلال نیز در بازی با السد مرتکب اشتباهات بزرگی شد. روزبه چشمی در یک صحنه توپ را به رافا موخیکا تقدیم کرد و اگر سیو دیدنی سیدحسین نبود، دروازه استقلال بیشتر از دو بار باز می‌شود.

هر چند که حسینی در موقعیت قبلی ناجی دروازه تیمش شده بود و به نوعی اشتباه خودش روی گل اول را جبران کرده بود، اما روزبه با یک اشتباه بزرگ دیگر، شب بدش را تکمیل کرد؛ جایی که او یک تکل بی‌محابا روی پای اکرم عفیف زد و خطای پنالتی را به میزبان تقدیم کرد که عملاً شانس استقلال برای زدن گل تساوی را از بین برد.

حسینی و چشمی که بابت عملکرد این فصلشان به‌خصوص در دو بازی برابر نساجی و پرسپولیس مورد انتقاد هواداران قرار گرفته بودند، امید زیادی داشتند تا اتفاقات تلخ روزهای قبل را در دیدار با السد جبران کنند که نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه اوضاع را بدتر نیز کرد.

2088874

بازی با السد آغاز خوبی برای حسینی داشت و او چند واکنش خوب به ضربات حریف نشان داد. اما در دقایق پایانی نیمه اول، وقتی اکرم عفیف کرنر را به سمت دروازه فرستاد، حسینی با یک دفع بد و غیرمنتظره، توپ را به سمت دروازه خودی هدایت کرد و این گل به عنوان گل‌به‌خودی ثبت شد.

این اشتباه به وضوح عدم تمرکز و اعتماد به نفس را در دروازه‌بان تیم نشان می‌دهد. با این حال، حسینی در ادامه به خود آمد و چند موقعیت مسلم گلزنی را از مهاجمان السد گرفت و شاید اگر او نبود، آبی‌ها متحمل شکست سنگین‌تری می‌شدند اما اشتباهات بزرگ او و چشمی نشان می‌‍دهد که استقلال از درون به تیمی شکننده و بی‌روحیه تبدیل شده که در شرایط عادی، قطعاً این دو بازیکن مرتکب چنین اشتباهاتی نمی‌شدند.

2088875

هواداران استقلال کمتر به یاد دارند که هم حسینی و هم چشمی که همواره مهره‌هایی تأثیرگذار و کلیدی در ترکیب تیم بوده‌اند اینگونه نامطمئن ظاهر شوند، ولی هر چه هست، مشخص است استقلال، بازیکنان و کاپیتان‌هایش به لحاظ روحی و تمرکز فکری کاملاً دچار مشکل شده و نیازمند ریکاوری جدی برای بازگشت به روزهای خوب هستند.

دیدگاه‌ها