کد خبر : 2073519 | 09 مهر 1403 ساعت 22:49 | 59.9K بازدید | 8 دیدگاه

آزادی با 80هزار تماشاچی حق ماست

گاریدو علیه قلعه‌حسن‌خان: زمین خودمان را می‌خواهیم

گاریدو که از زمان حضورش در ایران به هیچ چیز اعتراض نکرده بود، سرانجام از زمین محل میزبانی پرسپولیس گلایه کرد.

گاریدو علیه قلعه‌حسن‌خان: زمین خودمان را می‌خواهیم

به گزارش "ورزش سه"، خوان کارلوس گاریدو، سرمربی پرسپولیس، در کنفرانس خبری پس از بازی با پاختاکور در ابتدا گفت: نتوانستیم سه امتیاز را کسب کنیم. امتیاز مساوی برای پرسپولیس خوب نیست. ما از نتیجه مسابقه خوشحال نیستیم، ولی در عین حال باید بگویم بازیکنان ما سعی خود را کردند. بعضی وقت‌ها در فوتبال نتیجه‌ای که می‌خواهید را نمی‌توانید کسب کنید. مجبوریم از بازیکنان حمایت کنیم وقتی تمام تلاش‌شان را می‌کنند. آنها نهایت سعی‌شان را کردند.

گاریدو ادامه داد: قبل از مسابقه می‌دانستیم که ضربات آزاد مهم است. مهم بود که گل را به ثمر برسانیم. ما راجع به کیفیت و نقطه قوت‌مان آگاهی داشتیم و با آنالیزمان می‌دانستیم موقعیت گلزنی داریم و همینطور شد و از نقطه کرنر به گل سریع رسیدیم. وقتی در دقایق اول گل می‌زنید مسابقه ادامه پیدا می‌کند و مسابقه می‌تواند تغییر پیدا کند چون حریف چیزی برای از دست دادن ندارد. به نظرم در نیمه اول باید گل دوم را می‌زدیم چون ممکن بود حالت استرس پیدا کنیم. ما شانس زدن گل دوم را داشتیم ولی نتوانستیم گل را بزنیم و به نیمه دوم رفتیم‌. همان‌طور که گفتم در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشت و متاسفانه گل مساوی را دریافت کردیم. بعد از اینکه گل مساوی را خوردیم در زمین آنها بودیم ولی فضاها را بسته بودند.

گاریدو در مورد تعویض‌هایش گفت: متاسفانه پنج تعویض ما که بازیکنان هجومی بودند آنطور که بودند عمل نکردند. لوکاس، عیسی، اورونوف و سعید صادقی و همین‌طور سعید مهری. با این بازیکنان در نیمه دوم فکر می‌کردیم موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی داشته باشیم، ولی نتوانستیم شانس‌های دیگری به دست بیاوریم.

گاریدو در مورد چمن شهر قدس گفت: وقتی نتایج اینطور است اگر چیزی بگویید انگار بهانه می‌آورید اما بهانه آوردن نیست. یک چیز واضح بود. زمین مسابقه مناسب نبود. به خصوص که بارانی بود و زمین لیز بود. نمی‌توانستیم توپ را آنجور که می‌خواهیم حرکت بدهیم. ولی نمی‌خواهم بهانه بیاورم. باید قبول کنم که این نتیجه خوبی نبود و باید تلاش کنیم نتایج بهتر شود. دوست دارم در استادیوم خودم بازی کنم و ۸۰ هزار نفر بیایند و زمین‌مان خوب باشد و آن وقت جایی برای شکوه و غر زدن نیست. راستش را بخواهید این اصلا زمین مناسبی برای مسابقات آسیایی نیست. وقتی می‌خواستیم توپ را حرکت بدهیم کارمان سخت‌تر بود. به هرحال این نتیجه‌ای بود که ما توانستیم از بازی دوم بگیریم و هنوز مسابقات زیادی باقی مانده است.

2088814

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: وقتی این اتفاق افتاده باید کمک بگیریم و سعی‌مان را بکنیم. تا دیروز هرکسی خوشحال بود و تیم احساس خوبی داشت. فوتبال اینطوری است. مهمترین لحظه این است که اگر یک نتیجه باب میل نبود دوباره سعی بکنید. ما در این تیم بازیکنان عالی داریم که لیدرهای خوبی هستند و این رهبران خوب از این لحظه استارت خواهند زد که تیم را دوباره جمع بکنند و سعی کنند نمایش خوبی داشته باشند‌.

گاریدو در مورد اینکه آیا فقط زمین باعث شد که پرسپولیس نمایش دربی و الاهلی را تکرار کند گفت: هر بازی متفاوت است. نتیجه به خیلی موقعیت‌های دیگر بستگی دارد.

او در پاسخ به اینکه آیا به جای سمت راست حمله از سمت چپ جایی که میلاد محمدی حاضر بود بهتر نبود، گفت: شما فکر می‌کنید حمله فقط از سمت راست بوده؟ نظر جنابعالی اینطور است ولی ما از دو سمت حمله کردیم. ما در سمت چپ و راست بازیکن تهاجمی داریم. ما در نیمه دوم خیلی تهاجمی بودیم. میلاد و اورونوف از چپ و عملود و صادقی از راست. لوکاس و آل‌کثیر هم در خط حمله بودند و سعید مهری هم بازیکن تهاجمی است‌. من معتقدم بازیکنانی که تعویض کردیم تهاجمی بودند ولی متاسفانه موقعیت گیرمان نیامد که توپ را از خط رد کنیم. واضح بود که ما سعی در حمله داشتیم.

او در پاسخ به اینکه چرا موقعیت‌های پرسپولیس علی‌رغم بازی هجومی به گل تبدیل نمی‌شود گفت: این به حریف ما بستگی دارد‌. باید به رقیب احترام گذاشت و بدانید مشکلات مسابقه کدامند. شاید یک اشتباه باعث شود ما گل بزنیم و برنده شویم و این خوب نیست. نباید فکر کنیم چون پرسپولیسیم حتما باید ببریم. دیدید که آنها خیلی به خصوص در خط دفاع تلاش کردند. ما می‌توانستیم با زدن گل دوم در نیمه اول بازی را تمام کنیم. باید درک کرد که بازی حرفه‌ای آسان نیست. از نتیجه خوشحال نیستیم. هرکسی در تیم انگیزه واقعی برنده شدن را داشت ولی کار ما این است از همین امروز عکس العمل خوبی نسبت به این نتیجه داشته باشیم. در تیم باید بدانیم فوتبال به این شکل است. وقتی برنده می‌شویم باید بدانیم رفتار ما بعد از برد چیست. نه از فردا بلکه از امروز شروع کنیم، پا شویم و با شرایط خوب تیم را دوباره قوی کنیم.

گاریدو در مورد اینکه پرسپولیس در نیمه دوم بی‌برنامه بود و شرایط صعود در لیگ نخبگان سخت شده گفت: من به عقیده شما احترام می‌گذارم. این عقیده شما راجع به برنامه‌ریزی بازی است. اگر نظرتان این است به شما احترام می‌گذارم و چیز اضافه‌تری ندارم که بگویم.

او در پایان در پاسخ به سوالی در مورد آلکسیس گندوز و تغییر در خط دروازه پرسپولیس گفت: دروازه‌بان خیلی خوبی است.

دیدگاه‌ها