کد خبر : 2073450 | 09 مهر 1403 ساعت 19:23 | 3.9K بازدید | 4 دیدگاه

مرگ چهره ماندگار NBA بر اثر سرطان

دیکمبه موتومبو، اسطوره NBA، بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

مرگ چهره ماندگار NBA بر اثر سرطان

به گزارش "ورزش سه"، دیکمبه موتومبو، عضو تالار مشاهیر لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا، که پس از بازنشستگی به عنوان سفیر این ورزش فعالیت می‌کرد، در سن 58 سالگی بر اثر بیماری سرطان مغز درگذشت.

خانواده موتومبو دو سال پیش فاش کردند که او به دلیل تومور مغزی در آتلانتا تحت درمان است. صفحه رسمی NBA اعلام کرد که او در حضور اعضای خانواده‌اش درگذشته است.

آدام سیلور، مدیر NBA در بیانیه‌ای گفت: "دیکمبه موتومبو واقعا فراتر از معنای زندگی بود. در زمین، او یکی از بهترین بازیکنان دفاعی تاریخ NBA بود. او در خارج از زمین، از قلب و روح خود برای کمک به دیگران استفاده کرد.

2088678

هیچکس شایسته‌تر از دیکمبه برای خدمت به عنوان اولین سفیر جهانی NBA نبود. او عاشقانه به دنبال کمک به دیگران بود. من این افتخار را داشتم که با دیکمبه به دور دنیا سفر کنم و از نزدیک ببینم که چگونه سخاوت و شفقت او باعث نشاط مردم می‌شود. او در طول سال‌ها همیشه در رویدادهای NBA حضور داشت. موتومبو برای هر نسلی از طرفداران بسکتبال یک چهره محبوب بود."

موتومبو طی 18 فصل NBA برای دنور ناگتس، آتلانتا هاکس، فیلادلفیا، نیوجرسی نتس، نیویورک نیکس و هیوستون راکتس بازی کرد و پس از فصل 09-2008 بازنشسته شد.

دیدگاه‌ها