کد خبر : 2073140 | 08 مهر 1403 ساعت 14:48 | 696 بازدید | 0 دیدگاه

برنامه‌های المپیکی فدراسیون و اعتراض قدیمی‌ها

دردسرهای جوانگرایی در تیم ملی اسکواش

دو ورزشکار قدیمی اسکواش به فدراسیون انتقاد کردند، اما در مقابل فدراسیون اعلام کرده به دنبال جوانگرایی و البته رعایت قانون انتخابی است.

دردسرهای جوانگرایی در تیم ملی اسکواش

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به رسمی شدن حضور اسکواش در المپیک 2028 لس آنجلس یک ماموریت جدید به شرح وظایف فدراسیون اسکواش اضافه شده و این فدراسیون از این پس المپیکی محسوب می‌شود و باید برای حضور در مهمترین فستیوال ورزشی جهان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کند. فدراسیونی که باید از همین امروز المپیکی فکر کرده و المپیکی رفتار کند. آنچه در مجمع عمومی فدراسیون، معاون ورزش قهرمانی نیز به آن اشاره صریحی داشت.

با اینکه فدراسیون جوانگرایی را در دستور کار خود قرار داده و می‌خواهد برنامه‌ای درازمدت برای حضور در المپیک 2028 داشته باشد، اما این موضوع با انتقادهایی نیز همراه شده است.

محمدرضا صادق‌پور و نوید ملک ثابت دو ملی پوش سابق اسکواش هستند که در صحبت‌های خود نسبت به سیاست‌های فدراسیون انتقاد کرده و عنوان کردند فدراسیون اسکواش به بهانه جوانگرایی دارندگان افتخارات ملی و جهانی اسکواش را کنار نگذارد. آنها در نامه‌ای با همین موضوع اعلام کردند: "فدراسیون اسکواش به کسانی که در این رشته ورزشی زحمت کشیده‌اند و بیش از هر کسی برای آن خون دل خورده‌اند احترام بگذارد و صدای‌شان را بشنود. اسکواش می‌تواند در بازی‌های آسیایی و نیز المپیک مدال‌آور باشد و نباید با تصمیمات سلیقه‌ای این فرصت را از این رشته آینده‌دار سلب کنیم. رفتار فدراسیون در برابر فعالان و افراد شاخص رشته اسکواش سلیقه‌ای است و نباید این رشته مهم قربانی تصمیمات احساسی و سلیقه‌ای شود."

محمدرضا صادق‌پور که از با تجربه‌های اسکواش است، می‌گوید: "تمام خواسته ما از رئیس فدراسیون در جهت پیشرفت اسکواش است و برای خود چیزی نمی‌خواهیم. نامه ما از روی دلسوزی و وطن‌پرستی است تا سرمایه‌های این رشته از کشور خارج نشده و حفظ شوند. فدراسیون می‌گوید شما دیگر پیر شده‌اید و امکان حضور در المپیک را ندارید. مگر من و یا ملک ثابت چند سال داریم که شرایط شرکت در المپیک را نداشته باشیم. من به تیم ملی پشت نکرده‌ام، بلکه دلسوز این رشته هستم. سال‌ها کاپیتان تیم ملی و قهرمان ایران و سوم آسیا شدم الان هم وظیفه‌ خودم می‌دانم که به این رشته کمک کنم و تا روزی هم که به ما نگویند که برویم از این رشته و علاقه‌مان دست نمی‌کشیم. در اسکواش جایگاه کشورمان با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی تقویت خواهد شد. کشور عزیزمان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مسیر وفاق ملی پیش می‌رود. ۱۰ قهرمان بزرگ و برتر جهان این رشته همه بالای ۳۰ ساله هستند. یعنی اوج پختگی این رشته ۳۶ سالگی است. اما در ایران به عضو ۳۰ ساله این رشته می‌گویند پیر شدی، درحالی‌که برای ورود به المپیک باید سال‌ها در رقابت‌های جهانی شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کرد."

همچنین نوید ملک ثابت، کاپیتان سابق تیم ملی اسکواش، گفت: "امسال مقرر شد ایران دو سال آینده میزبان مسابقات آسیایی اسکواش باشد. لذا نیاز مبرم به احیا و اتمام پروژه اسکواش باشگاه انقلاب تهران می‌باشد. جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی راهکار پیشرفت در ساخت ورزشگاهای ایران است و در پروژه کمپ تیم ملی اسکواش در باشگاه انقلاب نباید فرصت‌سوزی صورت بگیرد. در سال 99 فدراسیون موفق به جذب سرمایه‌گذار شده بود، اما فعلا این پروژه در فدراسیون جدید متوقف مانده است."

اینطور که از فدراسیون اسکواش به گوش می‌رسد، سیاست جدید مبنی بر ساختن تیمی با میانگین سنی پایین‌تر در دستور کار قرار گرفته و باید دید فدراسیون با توجه به صحبت‌های مطرح شده از سوی این دو ورزشکار باسابقه چگونه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها