کد خبر : 2073122 | 08 مهر 1403 ساعت 13:43 | 27.9K بازدید | 11 دیدگاه

جنون در فرانسه: امباپه یک رقیب بزرگ پیدا کرد

جنون در والیبال فرانسه پس از انتقال اروین انگاپت به این لیگ، باورش سخت است.

جنون در فرانسه: امباپه یک رقیب بزرگ پیدا کرد

به گزارش "ورزش سه"، به ندرت والیبالیستی می‌تواند در فرانسه سر و صدایی به پا کند تا اینکه اروین انگاپت پس از سیزده سال تصمیم گرفت به وطن خود بازگردد و به تیم Stade Poitevin پیوست. همانطور که فرانسوا گارو، رئیس باشگاه اشاره می‌کند، هواداران به‌خاطر انتقال ستاره تیم ملی فرانسه دیوانه شدند.

به جرات می‌توان گفت که انگاپت برای والیبال فرانسه همان چیزی است که کیلیان امباپه برای فوتبال فرانسه است. امباپه با تیم ملی فرانسه در قهرمانی جهان طلا گرفت و سپس در مسابقات قطر  نقره را به دست آورد در حالی که اروین انگاپت چند هفته پیش دومین طلای المپیک خود را به صورت متوالی به دست آورد.

هر دو نفر فراتر از ورزش هستند، رسانه‌های غیرصنعتی درباره آنها صحبت می‌کنند و حتی سیاستمداران در تلویزیون درباره آنها صحبت می‌کنند. والیبال در رودخانه سن هرگز با فوتبال قابل مقایسه نیست، اما انگاپت هنوز یکی از مشهورترین سفیران ورزشی این کشور است.

دیوانگی که با بازگشت این بازیکن 33 ساله به لیگ فرانسه و به طور خاص به تیم استاد پویتیون ایجاد شد، گواه این است. تی شرت‌های باشگاه با نام او با سرعتی باورنکردنی فروخته شد، این شاهکاری است که بسیاری از فوتبالیست‌های مشهور به آن حسادت می‌کنند. علاوه بر این، حالا باشگاه استاد پویتیون آهنربایی برای جذب خبرنگاران است.
 
مدیر این باشگاه می‌گوید "در هفته اول پس از انتقال انگاپت، به اندازه دو سال گذشته در 48 ساعت تعداد تی‌شرت‌هایی که نام او روی آنها بود فروخته شده است. این چشمگیر است و چیزی که در والیبال سابقه نداشته است. این موارد در باشگاه ما یا هر جای دیگری در فرانسه نادر است، در کشورهایی مانند لهستان این اتفاق بیشتر می‌افتد، اما در اینجا این یک مورد بی‌سابقه است.

بلیط‌های مسابقات ما به سرعت فروخته می‌شود. اخیراً ناهار را با رئیس باشگاه شومون خوردم که به زودی با این تیم در لیگ بازی خواهیم کرد. او فاش کرد که بلیت‌ها در دو ساعت فروخته شده است. تمام مدیران عاملی که من ملاقات کردم فکر می‌کنند که ورود اروین فرصتی برای پر کردن سالن‌ها است."
 
البته انگاپت علاوه بر ارزش بازاریابی، کیفیت ورزشی فوق‌العاده‌ای را برای تیم به ارمغان می‌آورد اما باشگاه برای جدایی او آماده است. فارغ از اینکه او بماند یا برود، تیم با او کامل می‌شود. حضور او در حال حاضر تاثیر قابل توجهی روی بازیکنان گذاشته است.

گفتنی است تیم استاد پویتیون دیشب در اولین دیدار از سری رقابت‌های لیگ برتر والیبال فرانسه با نتیجه سه بر یک مقابل تیم قدرتمند ناربون به برتری رسید.

دیدگاه‌ها