کد خبر : 2072986 | 07 مهر 1403 ساعت 22:37 | 8.9K بازدید | 3 دیدگاه

کمیته برگزاری اعلام کند، ما آماده هستیم؛

ایفمارک: در فوتبال ایران، تعویض ششم نداریم!

تا زمانی که کمیته برگزاری مسابقات فوتبال، قانون تعویض ششم را تایید نکند، هیچ تیمی حق استفاده از این قانون را ندارد.

ایفمارک: در فوتبال ایران، تعویض ششم نداریم!

به گزارش "ورزش سه"، در تقابل فجر شهید سپاسی و شهر راز شیراز، امیرمحمد منصف، مهاجم جوان فجری‌ها، از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت سنگینی شد که این موضوع با اتفاقات عجیبی همراه شد!
پیروز قربانی، سرمربی تیم فجر شهید سپاسی، در پایان بازی ادعای عجیبی کرد که این موضوع مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت؛ با توجه به نوع مصدومیت این بازیکن، کادر فنی فجر شهید سپاسی قصد داشته تعویض ششم خود را انجام دهد، اما ناظر داوری و داور چهارم با این اتفاق مخالفت می‌کنند و برای تعویض معتقد بودند ایفمارک باید به آنها مجوز بدهد.
با توجه به چنین موضوعی، با سرکار خانم زهره هراتیان، رئیس مرکز پزشکی ایفمارک، گفتگویی داشتیم و با ایشان درباره این مسئله صحبت کردیم.
او در مورد مسئله شرایط تعویض ششم به واسطه آسیب‌دیدگی از ناحیه سر بازیکن توضیح داد: تعویض ششم مسئله‌ای نیست که ایفمارک بخواهد ابلاغ کند و کمیته مسابقات باید در مورد آن تصمیم بگیرد و یعنی یک قانون است. وقتی که قانون تعویض ششم را گذاشتند، ایفمارک وظیفه‌اش این است زیرساخت‌های لازم را در قبال تشخیص درست تعویض، آماده کند. مهمترین ساز و کار این قانون هم VAR است که باید نحوه آسیب را ببیند و یک پزشک سوم علاوه بر پزشکان دو تیم در ورزشگاه باشد که کمک کند تا تشخیص دقیق را بدهند. البته که تصمیم نهایی را پزشک تیم می‌گیرد و این چیزی نیست که مربوط به ایفمارک باشد. هر زمان که تصمیم گرفتند، تعویض ششم انجام شود، ما هم کمک می‌کنیم زیرساخت‌ها فراهم شود.

2087767

ادعای دیگر پیروز قربانی، در این باره بود که از زمان مصدومیت تا برگزاری نشست خبری، ۴۵ دقیقه از زمان مصدومیت این بازیکن گذشته بوده و هنوز او با خونریزی در ورزشگاه بوده. سرمربی تیم فجر مدعی شد که از دو آمبولانس داخل ورزشگاه، یکی از آنها گفته که شب قبل نخوابیده و این بازیکن را نمی‌برد و دیگری هم گفته که این موضوع، وظیفه او نیست!
در نهایت امیر محمد منصف توسط یک آمبولانس دیگر که از خارج ورزشگاه آمده بود، به بیمارستان منتقل شد. زهره هراتیان در واکنش به این مسئله اظهار داشت: در مورد این مسئله باید منتظر گزارش ناظر بازی باشیم و این را بررسی کنیم. اگر موردی باشد، بررسی و تحقیق خواهیم کرد تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد به کمیته انضباطی اعلام کنیم.

دیدگاه‌ها