کد خبر : 2072933 | 07 مهر 1403 ساعت 19:54 | 68.2K بازدید | 103 دیدگاه

درس بزرگ خوان کارلوس

چگونه غیبت اورونوف به سود پرسپولیس تمام شد!

در کنفرانس خبری پیش از دربی 104 پیش‌بینی می‌شد مربی اسپانیایی پرسپولیس روی غیبت اورونوف، ستاره تیمش، زوم کند اما این پیش‌بینی اشتباه از آب درآمد.

چگونه غیبت اورونوف به سود پرسپولیس تمام شد!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در جریان بازی پرسپولیس – آلومینیوم اراک اورونوف از ترکیب تیم بیرون آمد و در ادامه اعلام شد که نمی‌تواند در دربی یاری گر سرخ‌ها باشد، این موضوع به یکی از دغدغه‌های تماشاگران تیم پرسپولیس تبدیل شد. غیبت ستاره تیم در دربی، این ممکن است موجب عدم نتیجه‌گیری تیم شود و پیش‌بینی‌های دیگر. اما این دیدگاه گاریدو نبود و مربی اسپانیایی از این غیبت به سود تیمش استفاده کرد.

غیبت اورونوف در ترکیب تیم پرسپولیس به سود گاریدو و تیمش تبدیل شد. بازیکنی که در عربستان یک تنه در برابر الاهلی بازی کرد و بارها و بارها نظم خط دفاعی حریف را بهم ریخت و تا آستانه گل زنی هم پیش رفت. بله این غیبت به سود پرسپولیس تبدیل شد. به این خاطر که گاریدو دیگر شاگردانش را متوجه یک واقعیت مهم کرد. اینکه همه برای او اورونوف هستند. زمانی که گاریدو به خبرنگاران گفت تیم من به جای یک اورونوف 20 اورونوف دارد، خیال همه بازیکنان پرسپولیس راحت شد. آنها به این نتیجه رسیدند که از دیدگاه سرمربی همه‌شان ستاره هستند و در غیاب اوورنوف باید همان پرسپولیس همیشگی باشند. خوب بازی کنند و در نهایت برنده شوند.

گاریدو با یک مصاحبه به ظاهر ساده که در برگیرنده چند کلمه بود، چند نشان زد. همه اعضای تیم را در حد اورونوف بالا آورد. اعضای تیم را متوجه کرد، پرسپولیس متکی به یک بازیکن نیست. و از همه مهمتر تیم در غیاب همه بازیکنانش باید همان پرسپولیس همیشگی باشد. همه نگاه رسانه‌ها و همه نگاه تماشاگران به غیبت اورونوف بود، درحالی‌که گاریدو به یازده بازیکنی فکر می‌کرد که قرار است وارد زمین شوند و بازی کنند و همین طور بازیکنانی که قرار است وارد میدان شوند و روند بازی را تغییر دهند. مثل سعید مهری. پرسپولیس در دربی اورونوف نداشت، اما 11 بازیکن اصلی داشت که از نگاه سرمربی اورونوف بودند و هم چنین اورنوف‌هایی که قرار بود به‌عنوان بازیکنان تعویضی وارد میدان شوند.

2087621
تیمی با بازیکنان باتجربه بسیار که جدیت مربی به آنها فهمانده نباید دنبال حواشی خاصی مثل بازوبند باشند.

این رفتار را در زمان برانکو هم به یاد داریم؛ در فصلی که ستاره‌ها یک به یک رفتند برانکو هیچگاه و در هیچ یک از کنفرانس‌های خبری اشاره‌ای به ستاره‌هایی که رفتند، نکرد. خبرنگاری خودمانی از پروفسور پرسید چرا در هیچ یک از مصاحبه‌ها از ستاره‌هایی که از دست دادید، اشاره نمی‌کنید؟ برانکو پاسخ جالبی داد. به خبرنگار گفت: اگر من به ستاره‌هایی که رفتند اشاره کنم آنهایی که در ترکیب تیم هستند با چه روحیه‌ای می‌خواهند برای تیم بازی کنند. اینطور شد که برانکو در فصلی که ستاره‌ها هم یک به یک از پرسپولیس رفتند هم در لیگ برتر قهرمان شود و هم در جام حذفی.

شاید مربی ایرانی جای گاریدو بود به غیبت اورونوف در دربی 104 اشاره و روی آن زوم می کرد. دست کم می‌گفت اورونوف ستاره اصلی تیم را در اختیار ندارم تا ناکامی احتمالی تیمش را توجیه کند، اما گاریدو گفت تیم من 20 اورونوف دارد. اینطور شد که همه برای پرسپولیس و گاریدو در دربی 104 مثل اورونوف بازی کردند.

2087622
حتی الکسیس گندوز گلر پرسپولیس هم در گل سرنوشت‌ساز بازی موثر بود.

بله. مربی‌گری فقط دانش فنی نیست. مربی‌گری تنها علم تمرین و اجرای آن در زمین نیست. مربیگری فقط ارنج درست، باز‌خوانی و تعویض‌های به موقع نیست. بخش مهمی از مربی‌گری چگونگی مدیریت بحران با ترفندهای واقعی است که گاریدو نشان داد از این حیث یک مربی موفق است و شایسته برد در دربی بود. به خصوص که پرسپولیس در زمین فوتبال بهتر از استقلال بازی کرد. آنهم در روزی که غیبت اورنوف با وجود همه شایستگی‌هایش در زمین حس نشد.

2087631
لحظات خصوصی سرمربی پرسپولیس در ورزشگاه اراک دور از هیاهوی دربی. او مسابقه بزرگی را برد.

دیدگاه‌ها