کد خبر : 2072931 | 07 مهر 1403 ساعت 19:47 | 16K بازدید | 17 دیدگاه

حریف ناخوشایند حذف شد

خوشحالی برزیل‌ها از شکست ایران

تیمی که قرار بود از مسیر برزیل عبور کند، با شکست مقابل مراکش جام جهانی را ترک خواهد کرد. ایران می‌توانست آرامش مردان خاویر را در یک چهارم برهم بزند.

خوشحالی برزیل‌ها از شکست ایران

به گزارش "ورزش سه"،  پورتو آلگره، خبرنگار مطرح برزیلی، معتقد است آرامشی که برزیل در چهار بازی ابتدایی جام جهانی فوتسال پیدا کرد احتمال داشت رو به پایان باشد. حداقل این چیزی است که رکورد و رویارویی اخیر این تیم در برابر حریفی که حالا جام را ترک کرده، یعنی ایران، نشان می‌دهد. تیم ملی فوتسال ایران با مربی‌گری یکی از گلزنان سرشناس سابق جهان مقابل مراکش شکست نزدیکی را متحمل شد و در مسیر ستاره‌های برزیلی قرار نگرفت. تیم در ستاره مارکینیوش خاویر، با 32 گل زده و تنها دو گل خورده، تاکنون در ازبکستان پیش رفته است و موفق شده ثبات دفاعی را که مربی برایش ارزش قائل بود، به کار ببرد و در حمله، استعدادهای برزیلی معرکه ظاهر شدند و بهترین آمار را داشته‌اند‌.

با این حال، سلسائو به انتقام فکر می‌کرد. آخرین بار در سال 2023 در فینال رقابت‌هایی که در سوروکابا سائوپائولو برگزار شد، مقابل ایران قرار گرفت و شاگردان مارکینیوس خاویر در متعادل‌ترین نمایش در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 پیروز شدند.

2087614

اما زخم کهنه پا بر جاست. سقوط در مصاف با آن‌ها در جام جهانی 2016 هرگز از خاطره سالنی‌بازهای برزیلی پاک نخواهد شد. این بدترین خاطره ما از رقابت‌های جام جهانی است. اما خوشبختانه، ایران حریف دردسرساز ترک زودهنگامی از رویداد جهانی داشت و البته نباید از مراکش که به تازگی بهترین تیم جهان از نگاه فوتسال پلنت شده است، غافل شد.

سالار آقاپور، وینگر 24 ساله، بهترین گلزن آن‌ها در جام جهانی بود که خاویر برای او برنامه داشت. او سال گذشته پسر طلایی جهان شد و بر سر زبان‌ها افتاد. او با 6 گل پشت سر الن براندی از آرژانتین با 7 گل و مارسل از برزیل با 9 گل قرار دارد.

در رده‌بندی جهانی، ایران چهارم است و حالا در کنار اسپانیا و پرتغال، بزرگ‌ترین غایب‌های یک چهارم نهایی محسوب می‌شوند.

دیدگاه‌ها