کد خبر : 2072921 | 07 مهر 1403 ساعت 20:30 | 13.9K بازدید | 19 دیدگاه

اولین شکست تیم ربیعی ثیت شد؛

فولاد 1 - 0 ذوب‌آهن: برد یحیی، پهلوانانه و قهرمانانه!

شاگردان گل‌محمدی با نمایشی هجومی و گلی که قابل جبران نبود، توانستند اولین باخت ذوب را رقم بزنند.

فولاد 1 - 0 ذوب‌آهن: برد یحیی، پهلوانانه و قهرمانانه!

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان با وجود اینکه فصل را موفق و برتری در قائم‌شهر آغاز کرد، اما پس از آن در سه دیدار متوالی ناکام بود و دو تساوی و یک شکست داشت تا اینکه در بازی اخیرش به زحمت از سد هوادار تهران گذشت تا 8 امتیازی شود و امروز هم در جدال با ذوب‌آهن پس از حملات پیاپی توانست با گل احسان پهلوان در دقیقه 85 به برد ارزشمندی برسد تا هم‌امتیاز با پرسپولیس شود و بر حسب تفاضل گل کمتر در رده پنجم بایستد و شاگردان محمد ربیعی نیز با این باخت تلخ که نخستین شکست آنها بعد از یک برد و چهار مساوی بود، 7 امتیازی ماندند.

ویدئو: 354427

گزارش لحظه به لحظه "ورزش سه" از دیدار تیم‌های فولاد و ذوب‌آهن را در همین صفحه دنبال کنید:

تقویم هفته ششم لیگ برتر؛ شنبه: 1403/07/07 ؛ ساعت: 19 - ورزشگاه: شهدای فولاد خوزستان
سوت داور: ایمان کهیش/ کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی و صادق رستمی‌پور/ داور چهارم: علی سام/ ناظر داوری: فرشید افشار.


فولاد فولاد خوزستان
اتکیر یوسوپوف، موسی کولیبالی، علی نعمتی، مجتبی نجاریان، آرش اکبرزاده (52- امیرحسین نشاط‌جو)، سینا اسدبیگی (88- سینا مریدی)، امیرمسعود سرآبادانی، احسان پهلوان، ساسان انصاری (74- محمدرضا سلیمانی)، محمدجواد محمدی (74- علی‌اصغر اعرابی) و لوسیانو پریرا (88- محمد عباسی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ذوب آهن ذوب‌آهن اصفهان
پارسا جعفری، سید محمد قریشی، فریبرز گرامی، رامتین سلیمان‌زاده، امیرحسین جدی، گریگول چابرادزه، فردین یوسفی (76- حسن شوشتری)، محسن آذرباد (76- مرتضی تبریزی)، مهدی ممی‌زاده (56- کمال کامیابی‌نیا)، سبحان خاقانی (46- امید لطیفی) و مجید علیاری
سرمربی: محمد ربیعی

2087598

کارت زرد

ذوب‌آهن: فریبرز گرامی (18) - فردین یوسفی (35) - کمال کامیابی‌نیا (57) - گریگول چابرادزه (66)

فولاد: اتکیر یوسوپوف (7+90)


شرح گل

فولاد یک - ذوب‌آهن صفر (دقیقه 85: احسان پهلوان): محمدرضا سلیمانی با فرار سریع از میانه زمین موقعیت‌سازی کرد و توپ را به سمت چپ زمین بُرد تا ارسال دیدنی علی‌اصغر اعرابی به مقابل تیرک دوم را احسان پهلوان بدون مکث و با شوت سرضرب تبدیل به گل کند.

ویدئو: 354425

کرنومتر لحظات حساس:

دقیقه 9: محمدجواد محمدی با حرکت تکنیکی تا محوطه جریمه ذوب پیش رفت و سرتوپ زیبایی زد که در لحظه شوت، فریبرز گرامی با تکل دیدنی مانع از رفتن توپ به سمت دروازه ذوب شد.

دقیقه 11: ارسال نه چندان خوب اسدبیگی از کرنر سمت راست زمین و ضربه علی نعمتی با اختلاف زیاد از دروازه ذوب به بیرون رفت.

دقیقه 19: ارسال نه چندان خوب نجاریان از ضربه ایستگاهی نزدیک بود وارد دروازه ذوب شود که جعفری توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 20: ارسال ساسان انصاری از کرنر به پشت محوطه جریمه ذوب دفع شد و به اسدبیگی رسید که شوت او در آغوش جعفری قرار گرفت.

دقیقه 25: ارسال نجاریان از جناح راست زمین و ضربه سر کولیبالی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه 34: ارسال خطرناک سینا اسدبیگی را مدافعان ذوب به کرنر دفع کردند.

دقیقه 35: ارسال اکبرزاده از کرنر سمت راست زمین را مدافعان ذوب به شکل ناقص دفع کردند که توپ به محمدجواد محمدی رسید و شوت سرضرب این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39: اشتباه عجیب فردین یوسفی در پاس به عقب، محمدجواد محمدی را در موقعیت عالی قرار داد، ولی این مهاجم فولاد با تعلل عجیبی موقعیت عالی فولاد را هدر داد و تعلل بی‌مورد و پاس در عرض که سلیمان‌زاده به کرنر زد، کاری کرد تا موقعیت عالی فولاد از دست برود.

دقیقه 42: فرار تند و تیز احسان پهلوان از جناح چپ زمین موقعیت خوبی برای فولاد به وجود آورد، اما پاس و ارسال او کیفیت لازم را نداشت و عرض زمین را طی کرد.

دقیقه 48: فرار فردین یوسفی و شوت پای چپ او را یوسوپوف راهی کرنر کرد.

دقیقه 51: پاس بلند امیرحسین جدی با اشتباه عجیب نجاریان همراه بود و به لطیفی رسید که این بازیکن نتوانست از موقعیت عالی به دست آمده بهره ببرد و شوت فنی او به تیرک عمودی دروازه فولاد برخورد کرد و در ریباند هم شوت عجیب مجید علیاری با اختلاف زیاد از دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 53: پرتاب اوت بازیکنان فولاد از سمت چپ زمین و ضربه محمدی دراختیار جعفری قرار گرفت.

دقیقه 58: شوت محکم شیمبا به سمت دروازه ذوب در میانه راه به قریشی برخورد کرد و دفع شد و در ادامه هم بازیکنان فولاد توپ را به اوت زدند.

دقیقه 63: ضربه سر امید لطیفی روی ارسال آذرباد بی‌دقت بود و راهی اوت شد.

دقیقه 73: سرتوپ احسان پهلوان و ضربه سر او را ساسان انصاری با ضربه سر زد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه ذوب به اوت رفت.

دقیقه 80: فرار دیدنی اعرابی از سمت چپ زمین و ارسال چیپ او را سرآبادانی نتوانست استفاده کند و ضربه این بازیکن به مدافعان ذوب برخورد داشت.

دقیقه 80: ضربه سر تماشایی پریرا روی توپ ارسالی از سمت راست زمین با کمترین فاصله از روی تیرک افقی دروازه ذوب به بیرون رفت.

دقیقه 2+90: ضربه سر فریبرز گرامی پیشتاخته روی توپ ارسالی کامیابی‌نیا از سمت چپ محوطه جریمه را یوسوپوف در اختیار گرفت.

دقیقه 5+90: فرصت عالی بازیکنان فولاد با حمله همه جانبه به دروازه ذوب از دست رفت و در شرایطی که برتری عددی زیادی داشتند، این توپ با بی‌دقتی از دست رفت و پاس محمدی با ضربه سلیمانی همراه نشد.
دقیقه 6+90: شوت محکم و بی‌فایده حسن شوشتری به آسمان رفت و موقعیت ذوب بی‌ثمر ماند.


⭕️ حواشی:

* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام جان باختگان حادثه معدن طبس آغاز شد.
* تماشاگران با اعلام مجری ورزشگاه، به شهید سید حسن نصرالله ادای احترام کردند.
* هواداران فولاد قبل از سوت آغاز بازی و در حین شروع مسابقه سروصدای زیادی به راه انداختند و با دودهای رنگی جو زیبایی به وجود آوردند.
* حدود 300 تماشاگر ذوب آهن در ورزشگاه فولاد که بیشترشان هم هواداران کم سن و سال هستند، جلب توجه زیادی می‌کند.

2087599

* عدم اعلام پنالتی به سود فولاد در دقیقه 10 در زمان دفع توپ گرامی از مقابل پای محمدی، با اعتراض یحیی و کادر فنی تیمش همراه بود.

* محمدجواد محمدی که به‌خاطر آسیب‌دیدگی از زمین بیرون رفته بود، در دقیقه 12 به یکباره وارد زمین شد و لحظاتی بعد خطا گرفت و این مسئله به شدت با اعتراض کادر فنی ذوب‌آهن همراه بود.

* پارسا جعفری در دقیقه 26 و پس از حملات پیاپی فولاد روی زمین نشست و احساس مصدومیت کرد که این اتفاق با اعتراض فولادی‌ها همراه بود.

* بسیاری از هواداران ذوب، اصالتا اهوازی هستند.

* تماشاگران ذوب مشابه هواداران خیبر و زبان لری، تیم خود را تشویق میکنند.

* علیرضا طاهرخانی، کمک داور اول مسابقه در دقیقه 2+45 از ناحیه گردن احساس مصدومیت کرد و موجب شد بازی یک دقیقه متوقف شود.

* کادر فنی فولاد در دقیقه 56 به شدت نسبت به عدم اخطار دوم و اخراج فریبرز گرامی معترض بودند.


🥇 بهترین بازیکن

احسان پهلوان در تقابل با تیم سابق خود انگیزه زیادی داشت و به دنبال گلزنی پس از چهار سال و نیم در لیگ برتر بود که این کار را در دقیقه 85 انجام داد و عملکرد خوب او با گل سه امتیازی همراه شد.


📌 اتفاق ویژه

نخستین شکست فصل ذوب را یحیی رقم زد؛ کسی که تجربه کار در تیم سبزپوش اصفهانی را دارد و برای نُهمین تقابل پیاپی با محمد ربیعی بدون باخت بازی را به پایان رساند و فولاد را صاحب سه امتیاز کرد.

دیدگاه‌ها