کد خبر : 2072861 | 07 مهر 1403 ساعت 14:42 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

کلین‌شیت بیرانوند مقابل چهار عنصر تهاجمی سپاهان

کارشناسی: ژوزه مورایس! فقط نظم تاکتیکی

اولین شکست سپاهان در فصل جدید در خانه‌اش رقم خورد و حالا سوال اینجاست که چرا این تیم نتوانست از حریف 10 نفره خود امتیاز بگیرد؟

کارشناسی: ژوزه مورایس! فقط نظم تاکتیکی

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور با دراگان اسکوچیچ موفق شد سپاهان را در اصفهان و مقابل چشمان تماشاگرانش شکست دهد و جای این تیم در صدر جدول را بگیرد. ناصر پورمهدی مربی باسابقه لیگ برتر که حضور در جام باشگاهای آسیا را در کارنامه دارد، طی گفت‌وگویی که با خبرنگار ما داشت درباره این بازی توضیحات کارشناسی جالبی داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

* انتظار می‌رفت سپاهان برنده شود
بازی سپاهان و تراکتور از مسابقات حساس و مهم هفته ششم لیگ برتر بود که با توجه به برگزاری آن در اصفهان و امتیاز میزبانی برای سپاهان انتظار می‌رفت این تیم برنده بازی باشد.
شروع بازی با حملات سپاهان همراه بود اما رفته رفته شکل بازی حالت متعادلی به خود گرفت و تراکتور در یکی دو صحنه بسیار خطرناک ظاهر شد. ضمن اینکه سپاهان نیز به لطف بازیسازی در خطوط میانی و حمله این تیم شاهد بودیم چندین حمله خطرناک را طراحی کردند که البته درخشش بیرانوند در این بازی کاملا واضح و در نتیجه نهایی نیز تاثیرگذار بود.

2087427

* تاثیر اخراج ترابی بر روند بازی
بعد از اخراج مهدی ترابی بازی شکل خاصی به خود گرفت. تراکتور سعی کرد با نفرات بیشتر در خط دفاع و میانه زمین حملات سپاهان را خنثی کند. سپاهان هم تا حدودی بازی را احساسی پیش برد و بازیکنان این تیم سعی می‌کردند هر طور شده خودشان را به دروازه تراکتور نزدیک کنند. البته در سپاهان مقداری بی‌نظمی هم مشاهده شد و از آن سازماندهی منسجم که در چنین شرایطی باید بر هر تیم حاکم باشد، چندان خبری نبود تا اینکه در یکی از این ضدحملات تیم تراکتور موفق شد به گل برسد.

* بهترین‌های دو تیم در خط حمله
حملات تیم تراکتور با توجه به عملکرد خوب حسین‌زاده در این روز، بیشتر توسط این بازیکن پایه‌ریزی شد. ضمن اینکه در اوایل بازی نیز چیزی نمانده بود حرکت ترکیبی حسین‌زاده و آلوز اولین گل تراکتور را به همراه داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد ولی بالاخره او در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه اول گل سه امتیازی تیمش را وارد دروازه حریف کرد. از طرف دیگر در سپاهان نیز آریا یوسفی، کاوه رضایی و مهدی لیموچی روز خوبی داشتند و بارها کارهای ترکیبی این سه نفر باعث تهدید دروازه بیرانوند شد، ولی این دروازه‌بان به خوبی توانست کلین شیت کند.

2087425

* ضعف سپاهان در اجرای امور تاکتیکی
این اولین بار نیست که تیمی 10 نفره در مقابل تیمی 11 نفره می‌تواند به گل برسد و نتیجه را حفظ کند اما با شروع نیمه دوم انتظار می‌رفت سپاهان بتواند نتیجه را به سود خود برگرداند ولی هر چه از زمان بازی سپری می‌شد کارهای تاکتیکی در عملکرد سپاهان کمرنگ‌تر می‌شد و بیشتر بازی احساسی انجام می‌دادند. گرچه این بازی احساسی باعث شد باز هم در نیمه دوم یکی دو مرتبه تراکتور کاملا خطرناک ظاهر شود که البته عملکرد خوب نیازمند مانع نتیجه گیری آنها شد. واقعیت این است که در دو سه بازی اخیر سپاهان در لیگ برتر و همچنین در بازی آسیایی این تیم عدم همکاری فنی در اجرای کارهای تاکتیکی در حمله و دفاع کمتر مشاهده شود.

* تراکتور می‌دانست از بازی چه می‌خواهد
در فوتبال مدرن که امروز تیم‌های برتر دنیا بازی می‌کنند به غیر از فاکتور دوندگی که بسیار موثر است مسائلی مثل مالکیت توپ، نظم تیمی، نحوه پرس کردن، ریتم بازی و... بسیار اهمیت دارد. آنچه مسلم است این است که شما در شرایط مختلف بتوانید با ثبات و هماهنگ اهداف تاکتیکی خود را دنبال کنید، منتها آنچه در بازی سپاهان و تراکتور رخ داد این بود که تراکتور حداقل می‌دانست از بازی چه می‌خواهد گرچه این تیم اصطلاحا عقب رفت و توپ در اختیار سپاهان بود؛ اما تراکتور با یک بازیکن کمتر به دنبال حفظ نتیجه بود و در نهایت به هدفش رسید.

2087426

* پاشنه آشیل سپاهان در فصل جدید
حالا سوال این است که آیا سپاهان با توجه به مهره‌های خوبی که در اختیار دارد و با توجه به شرایط میزبانی‌ای که در این بازی داشت آیا اهداف تاکتیکی مدنظر مورایس را اجرا کرد یا خیر؟ اینجاست که پاشنه آشیل این فصل سپاهان خودش را نشان می‌دهد؛ یعنی عدم هماهنگی و نظم تاکتیکی در جمع طلایی پوشان. انتظار می‌رود حالا که مورایس فصل سوم حضورش در این تیم را سپری می‌کند و بازیکنان خوبی در اختیار دارد بتوانند هر چه بیشتر نظم تیمی و تاکتیکی را اجرا کنند.

دیدگاه‌ها