کد خبر : 2072850 | 07 مهر 1403 ساعت 14:08 | 47.5K بازدید | 86 دیدگاه

ما باید به فینال جام جهانی می‌رفتیم؛

دردناک‌تر از حذف ایران: هق‌هق ستاره!

کمتر کسی تصور می‌کرد ملی‌پوشان فوتسال ایران توانایی در جمع 16 تیم نهایی جام جهانی کنار بروند.

دردناک‌تر از حذف ایران: هق‌هق ستاره!

به گزارش "ورزش سه"، وحید شمسایی به‌عنوان بهترین گلزن فوتسال ملی روی نیمکت تیم ایران بود ولی در زمین، حسین طیبی را به‌عنوان پرافتخارترین مهره‌اش در زمین داشت که بیشتر از هر ستاره دیگری در تاریخ ایران، همراه با باشگاه‌های متعدد اروپایی کسب افتخار کرده و به ازبکستان رفته بود تا فینال جام جهانی را هم تجربه کند، اما وداع تلخی با این رقابت‌ها داشت.

ویدئو: 354392

حسین طیبی در سالیان اخیر قهرمانی، نایب قهرمانی، دو مقام سومی و یک چهارمی در لیگ قهرمانان اروپا را همراه با پالما مایورکا اسپانیا، غیرت قزاقستان و بنفیکا پرتغال به دست آورده که هیچ بازیکنی در تاریخ ایران نتوانسته آن را کسب کند و علاوه بر آن هفت جام قهرمانی در لیگ حرفه‌ای قزاقستان را بالای سر برده و همراه با تیم ملی ایران نیز به سومی جام جهانی رسیده، اما او در حالی که امید داشت به فینال ازبکستان برسند، پایان کار زودهنگامی داشتند.

بولت استقلالاین ستاره ملی‌پوش که پس از سرمربیگری وحید شمسایی در تیم ملی، تبدیل به کاپیتان اول ایران طی دو سال اخیر شده و با حضور علی‌اصغر حسن‌زاده و بر حسب کسوت تصمیم گرفت بازوبند را در جام ملت‌ها و جام جهانی به او تحویل بدهد، امید زیادی داشت فینال ازبکستان را تجربه کند، ولی با چشمانی گریان بازی با مراکش را تمام کرد.

2087412

حسین طیبی که پس از یک دهه بازی در اروپا به ایران بازگشته تا افتخارآفرینی خود را ادامه بدهد و دوران درخشان گذشته را در لیگ برتر فوتسال تکرار کند، در ماه‌های اخیر تمرکزش را روی فینال جام جهانی 2024 ازبکستان گذاشته بود و می‌خواست به این افتخار هم در دوران ورزشی خود برسد که از رسیدن به آن باز ماندند.

طیبی که یکی از بهترین‌های تیم ملی فوتسال ایران در سالیان گذشته بوده، در مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی فوتسال هم توانست دروازه مراکش را باز کرده و زمینه کامبک شاگردان وحید شمسایی را فراهم کند ولی یک پنالتی به تیرک و بدشانسی در آخرین ثانیه، کاری کرد تا ستاره‌های تیم ملی با ناراحتی از زمین بیرون بیایند که شماره 10 ایران هم بیشتر از همه ناراحت بود.

این ستاره فوتسال ایران امید داشت پس از تجربه قهرمانی‌های متعدد در جام ملت‌های آسیا و سومی جهان، حضور در فینال جام جهانی را هم در کارنامه‌اش ثبت کند و جاودانه‌تر از قبل شود ولی این اتفاق برای او رقم نخورد تا حالا اگر آمادگی بدنی‌اش را نگه دارد و مثل حالا سرحال بماند، در جام جهانی بعدی به این مهم برسد.

طیبی که آخرین بار در دیدارهای رده‌بندی و فینال لیگ قهرمانان اروپا به دلیل مصدومیت شدید و شکستگی از ناحیه دست و بازی مقابل بارسلونا با چشمانی گریان دیده شده بود، این بار پس از حذف ایران مقابل مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی با این حالت دیده شد.

ستاره تیم ملی فوتسال ایران بلافاصله پس از پایان دیدار مقابل مراکش و با وجود اینکه حال نامساعدی برای صحبت داشت، درخواست رسانه فیفا برای گفت‌وگو را پذیرفت و در حالی که سر خود را از شرمندگی پایین انداخته و ناراحت بود، با مردم ایران صحبت کرد.

2087411
شادی بازیکنان مراکش پشت‌سر طیبی، تلخی حذف ایران را بیشتر می‌کرد و بازیکنان حریف که دور از فضای مشخص شده برای مصاحبه فیفا مشغول جشن بودند، عمدا یا ناگهانی پشت سر فوتسالیست ایران شادی خود را ادامه دادند.

طیبی با صدایی که به‌خاطر بغض و ناراحتی مدام قطع می‌شد و نمی‌توانست حرف‌هایش را تکمیل کند، عنوان کرد: «اول که می‌خواهم عذرخواهی کنم از تمام مردم ایران بخاطر این باخت. نتوانستیم خوشحالشان کنیم.»

حرف‌های ستاره تیم ملی با هق هق کردن و صورتی که خیس اشک شده بود، ادامه پیدا کرد: «فکر می‌کنم لیاقت باخت را نداشتیم و باید این بازی را می‌بردیم. هدفمان بازی در فینال بود. معذرت‌خواهی می‌کنم از تمام مردم ایران. ما را ببخشید.»

2087413
در حالی که طیبی با این حالت ناراحت‌کننده مقابل دوربین فیفا حاضر شده بود، وحید شمسایی از پشت تابلوی تبلیغاتی عبور کرد و تماشاگر سکوها و شادی هواداران حریف بود.

این مصاحبه کوتاه طیبی با دوربین فیفا، ناراحتی بسیاری از هواداران فوتسال و تیم ملی را به دنبال داشت، اما او وعده داد که جبران می‌کنند؛ شاید چهار سال دیگر.

دیدگاه‌ها