کد خبر : 2072842 | 07 مهر 1403 ساعت 13:35 | 910 بازدید | 0 دیدگاه

صعود هفت سانداکار ایران به دیدار نهایی

در ادامه مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان که در برونئی جریان دارد، هفت نماینده ایران در مسابقات ساندا به دیدار نهایی این مسابقات راه پیدا کردند.

صعود هفت سانداکار ایران به دیدار نهایی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، در روز چهارم از نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان که به میزبانی برونئی جریان دارد، هفت نماینده کشورمان در مبارزات ساندا راهی دیدار نهایی شده و ۲ طلا توسط علی رضایی نماینده وزن ۵۶- کیلوگرم و امیررضا سالار نماینده وزن ۴۵- کیلوگرم و یک مدال نقره توسط علی میری نماینده وزن ۸۰-کیلوگرم به دست آمد.

بر همین اساس در وزن ۵۶-کیلوگرم دختران، «ساغر حسین‌زاده» پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد، در مرحله دوم با «جمیلی پریرا» از برزیل دیدار کرد و با نمایشی زیبا در دو راند متوالی حریف خود را شکست داد و راهی مرحله بعدی شد. وی در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف «حبیبا رامادان» از مصر رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی دیدار نهایی شد. او باید در دیدار نهایی با «آن فونگ تا» از ویتنام رقابت کند.

در وزن ۵۲-کیلوگرم دختران، یکتا ادیبی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد، در مرحله دوم با «چین نگوین» از ویتنام دیدار کرد و با نمایشی زیبا در دو راند متوالی حریف خود را شکست داد و راهی مرحله بعدی شد. حریف ادیبی در این مرحله مقابل او حضور نیافت و نماینده کشورمان به فینال رسید. وی در دیدار نهایی باید با «لو جیاجی» از چین پیکار کند.

در وزن ۶۰- کیلوگرم دختران دیانا رحیمی پس از برتری مقابل «مناتلا محمد» از مصر در مرحله نخست، در دور دوم هم موفق ظاهر شد و «آنا شاتسکا» از اوکراین را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «دیویانشی» از هند رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی فینال شد. رحیمی در گام آخر باید با «ما میائجی» از چین رقابت کند.

در وزن ۴۸- کیلوگرم پسران، علیرضا زمانی در مرحله نخست با «دکستر تان» از مالزی رقابت کرد و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار در مرحله بعدی به مصاف «آگوس سوراتو» از اندونزی رفت. او با کسب برتری برابر این ورزشکار قدرتمند راهی دیدار نهایی شد. نماینده کشورمان در فینال باید با «شائوریا» از هند مسابقه بدهد.

در وزن ۵۲- کیلوگرم پسران، امیرحسام محمدی پس از کسب برتری در دور نخست مقابل «گیلرمو مونتانو» از آمریکا، در مرحله دوم به مصاف «جتیش خاوایراکپام» از هند و رفت و موفق شد حریف خود را شکست داده و راهی دور بعدی شود. وی در مرحله نیمه‌نهایی «کو تین هو» نماینده هنگ‌کنگ را شکست داد و فینالیست شد. او در دیدار نهایی باید با «سیلابان» از اندونزی دیدار کند.

در وزن ۶۵- کیلوگرم پسران، ابوالفضل اسدی پس از استراحت در مرحله نخست، در مرحله دوم «چن یو یو» از چین تایپه را از پیش رو برداشت. وی در مرحله سوم دیدار خود به مصاف «مروان عصام» از مصر رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در مرحله ماقبل نهایی با «ماخامادجونوف» از ازبکستان دیدار کرد و با کسب برتری در این مرحله راهی فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار نهایی باید با «لئو جینگ‌هوا» رقابت کند.

در وزن ۷۰- کیلوگرم پسران، سروش حاجی‌مشهدی با «کیم سوئنگ مین» از کره‌جنوبی رقابت کرد و در دو راند متوالی حریف خود را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با «عزیز موحامدوف» از ترکمنستان رقابت کرد و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی دیدار فینال شد. او در نهایی مقابل ژانگ فنگ‌ژیانگ» از چین قرار می‌گیرد. وی در مرحله نخست «ایگن دوبری» از رومانی را شکست داده بود.

دیدارهای نهایی این مسابقات فردا برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها