کد خبر : 2072829 | 07 مهر 1403 ساعت 12:55 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

شاید بارسا فرار کند

فراتر از یک دربی: داغی که بر تن رئال ماند

دربی فردا یک بازی معمولی نیست. به چند دلیل جدال برابر اتلتیکو برای رئال مادرید بیش از یک دربی و سه امتیاز اهمیت دارد.

فراتر از یک دربی: داغی که بر تن رئال ماند

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید تنها دو شکست فصل قبل خود را مقابل اتلتیکو متحمل شد و در یکی از بهترین فصول تاریخ باشگاه که چیزی تا اولین سه گانه فاصله نداشتند، اتلتیکو این اجازه را نداد. رئال یک دوگانه (لالیگا و لیگ قهرمانان) دیگر را بعد از فصل 22-2021 به دست آورد. در فصلی که سوپرجام را نیز با غلیه بر بارسا در فینال ریاض کسب کرده بود. فصلی با سه جام اما کوپا دل ری از دست کهکشانی‌ها پرید.

رئال مادرید این جام را از دست داد، زیرا در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری توسط اتلتیکو حذف شد، همان تیمی که چند ماه قبل (24 سپتامبر 2023) اولین شکست فصل خود را برابرش متحمل شد. در دربی رفت لیگ در متروپولیتانو بود که روخی بلانکوها به لطف دبل موراتا و گل گریزمان پیروز شدند.

2087374

آن تنها شکست رئال در لیگی بود که در نهایت چهار هفته قبل از پایان فتحش کردند. حتی با وجود اینکه نتوانستند اتلتیکو را در بازی برگشت در برنابئو شکست دهند، که در آن یورنته در دقیقه پایانی، برد را خنثی کرد و در نهایت حساب کار 1-1 مساوی شد. رئال با گل براهیم دیاز پیش بود که یورنته ضربه کاری را در آخرین دقایق زد.

2087377

تنها تیمی رئال را به زانو درآورد

اتلتی تنها تیمی بود که در فصل گذشته توانست رئال مادرید را شکست دهد، کاری که حتی منچسترسیتی و بارسا از آن عاجز ماندند. دو شکست با تاثیرات متفاوت: شکست لیگ به سلطه رئال در رقابت‌ها خدشه‌ای وارد نکرد، اما شکست جام حذفی باعث شد این تیم بدون احتمال قهرمانی در جام حذفی از سه گانه محروم شود.

به این ترتیب رئال که لیگ قهرمانان و لالیگا را برده بود، از رسیدن به سه گانه‌ای که در طول تاریخ خود هرگز به آن دست نیافته بود، باز ماند.
در واقع، رئال مادرید در سال قبل از چهار دوئل خود مقابل اتلتیکو تنها یکی را برد، نیمه نهایی سوپرجام، بازی دیگری که مانند جام حذفی نتیجه‌اش در وقت اضافه قطعی شد و رئال پیروز شد. دنی کارواخال در دقیقه 85 بعد از اینکه رئال در دو نوبت عقب افتاد بازی را برابر کرد و در نهایت برتری 3-5 برای رئال ثبت شد.

2087375

انتقام با نگاه به بارسلونا

رئالی‌ها با روحیه خاصی از انتقام‌جویی ورزشی به این دوئل نگاه می‌کنند. هرچند تمرکز بر کسب سه امتیاز است، که برای حفظ مبارزه با بارسلونا که بدون شکست در لالیگا ادامه می‌دهد، ضروری به نظر می‌رسد.

رئال فردا شب باید در متروپولیتانو برنده شود تا از فرار زودهنگام بارسا جلوگیری کند. یک تساوی در دربی اگر با برد امشب بارسا در زمین اوساسونا همراه شود، دفاع از عنوان قهرمانی را در همین ابتدای کار بسیار پیچیده می‌کند و این آخرین چیزی است که قهرمان اروپا می‌خواهد.

2087373

دیدگاه‌ها