کد خبر : 2072775 | 07 مهر 1403 ساعت 00:53 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

برای دراگان فولادشهر منامه بود؛

فریادهای تهدیدآمیز اسکو در قلعه پرتغالی!

اسکوچیچ خوشحالی عجیب و غریبی بعد از پیروزی شیرین مقابل سپاهان داشت و اشاره‌های به خصوصی را در استادیوم فولادشهر از خود نشان داد.

فریادهای تهدیدآمیز اسکو در قلعه پرتغالی!

به گزارش "ورزش سه"، چهار سال بعد از برد چهار گله مقابل سپاهان با صنعت نفت، اسکوچیچ با شاگردان سرخپوش خود راهی اصفهان شد تا برابر تیم پرستاره، آماده و صدرنشین ژوزه مورایس بایستد. او هدف تیمش را کسب سه امتیازی خوانده بود که تراکتور را به صدر جدول می‌برد، اما شاید هواداران تراکتور امید چندانی به این برد نداشتند، چرا که در ده سال گذشته هیچ بردی برابر حریف اصفهانی کسب نکرده بودند.

با این حال نمایش سریع و تهاجمی تراکتور در شروع بازی بسیاری را امید کرد تا تراکتور بتواند در این بازی سپاهان را شکست دهد. اما اخراج مهدی ترابی در اواسط بازی کار را برای این تیم سخت کرد. سپاهان بعد از این گل فشار سنگینی روی دروازه تراکتور آورد و این فشار تا زمانی ادامه داشت که امیرحسین حسین‌زاده شلیک محکم ایگور پوستونسکی را روی ریباند تبدیل به گل کرد.

درحالی‌که سپاهانی‌ها انتظار داشتند در نیمه دوم با عقب کشیدن تراکتور ده نفره بتوانند حداقل به نتیجه تساوی برسند، شاگردان اسکوچیچ دفاعی جانانه از تک گل خود داشتند و توانستند با دفاعی کامل در 45 دقیقه، برد را به ارمغان بیاورند و با 13 امتیاز به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود و تاج و تخت مورایس را در خانه این تیم سرنگون کنند.

پیش از سوت پایان وحید کاظمی، دراگان اسکوچیچ با شور و حرارت خاصی در حال هدایت بازیکنانش بود و به خصوص زمانی که ریکاردو آلوز به همراه ایگور پوستونسکی قصد داشتند تا ضربه ایستگاهی را بزنند، بارها با فریاد خود راه حفظ توپ را به آنها نشان داد.

او بعد از ناکامی بازیکنان تراکتور در گرفتن کرنر هم به شدت بر سر بازیکنانش فریاد می‌زد و از آنها می‌خواست تا به عقب برگردند و دفاع را انجام دهند. او همچنین از سوکول چیکالشی می‌خواست تا با جنب و جوش حداکثری در دقایق پایانی مدافعان حریف را عقب نگه دارد و اجازه ندهد که سپاهان حملات خود را انجام دهد.

2087306
2087307
2087308

با این حال سوت داور به نشانه پایان بازی، انفجار دراگان اسکوچیچ را به همراه داشت. سرمربی کروات که بعد از اخراج ناباورانه خود در آستانه جام جهانی بعد از مقتدرانه‌ترین صعود ادوار ایران به مهمترین رویداد فوتبال ملی، دوری سه ساله از فوتبال ایران داشت، اولین صعود خود به صدر جدول لیگ بیست‌وچهارم را این چنین غنیمت شمرد و ابتدا به سمت هواداران تراکتور رفت و درحالی‌که اشاره دست خود را به بالا داشت، با فریادهای خود خوشحالی‌اش را تقسیم کرد.

این مشابه خوشحالی اسکوچیچ بعد از گلی بود که تیم ملی برای پیروزی در مقابل بحرین به ثمر رسید. آن زمان اسکوچیچ نخستین بازی‌های رسمی خود با تیم ملی را پشت سر می‌گذاشت و در مخمصه مرحله پیش مقدماتی جام جهانی گرفتار شده بود. با این حال او که مامور چهار پیروزی در منامه بود، زمانی که آخرین بازی را هم با برد پشت سر گذاشت، خوشحالی خود را به سمت جایگاه وی ای پی (محل حضور عزیزی خادم، رئیس فدراسیون) انجام داد تا این چنین شایستگی خود را به جالب‌ترین شکل ممکن نشان داده باشد.

بلافاصله بعد از حرکت اسکو به سمت تماشاگران تراکتور، بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری بر سر و کول سرمربی خود پریدند تا این برد بزرگ و صعود به صدر جدول را با او جشن بگیرند.

2087309
2087310
2087311
2087312

اسکو اما خوشحالی خود را با هوادارانش ادامه داد و این بار یک حرکت دیگر را بعد از ورود به زمین انجام داد. دوباره رو به سمت تماشاگران سرخپوش چندین بار با دو دست به زمین اشاره کرد تا به آنها بفهماند که این کار بزرگ را در زمین تیم حریف، آن هم صدرنشین انجام داده است.

این شاید یکی از بهترین شب‌های باشگاهی برای دراگان اسکوچیچ در فوتبال ایران باشد و او هم با این خوشحالی شدید و ویژه، اهمیت این پیروزی را کاملا نمایان کرد. وقتی یک سرمربی خونسرد نظیر او، این چنین بالا و پایین می‌پرد، کاملا مشخص است که این برد از چه درجه ارزشی برای تراکتور برخوردار بوده است.

2087314
2087315

البته ارج و قرب این برد برای تراکتور از جهت دیگری هم بوده است. آنها آخرین بار دو سال پیش با هدایت خمس توانسته بودند یک تیم بزرگ را شکست دهند که البته این پیروزی هم در تبریز مقابل سپاهان بود، اما حالا آنها با دراگان در خارج از خانه و با یک یار کمتر این برد را به دست آوردند.

عکس: رضا اصولی

دیدگاه‌ها