کد خبر : 2072731 | 06 مهر 1403 ساعت 21:59 | 38.3K بازدید | 21 دیدگاه

او تضمین نداد من هم امضا نکردم

به لاپورتا گفتم ژاوی را اخراج کن تا برگردم!

لوئیس انریکه فاش ساخت که خوان لاپورتا بعد از جام جهانی 2022 برای هدایت بارسا با وی تماس گرفته بود.

به لاپورتا گفتم ژاوی را اخراج کن تا برگردم!

به گزارش "ورزش سه"، مستند سریالی جدید لوئیس انریکه به نام "تو هیچ ایده‌ای نداری"، جنبه‌هایی از این مربی را نشان ‌می‌دهد که قبلاً دیده نشده بود. جنبه شخصی‌تر و نزدیک‌تر که در مطبوعات ظاهر نمی‌شود. علاوه بر این او برخی از مسائلی که هرگز قبلا در جایی فاش نشده را نیز بیان ‌می‌کند.

انریکه پس از جام جهانی 2022 قطر با آن شکست دردناک مقابل مراکش در مرحله یک هشتم نهایی، قراردادش با اسپانیا تمدید نشد. پس از چندین سال حضور در راس "لاروخا"، او مصمم بود به فوتبال باشگاهی بازگردد. در آن زمان، بارسا برای ادامه کار با ژاوی هرناندز تردید داشت و آن زمان بود که خوان لاپورتا با لوئیس انریکه تماس گرفت تا برای تابستان 2023 قرارداد امضا کند.

انریکه در مستند خود به این تماس اشاره کرد و گفت: «به لاپورتا گفتم، آیا اگر ژاوی بارسا را قهرمان لیگ و حذفی کند بازهم می‌خواهی او را اخراج کنی؟ اگر اینطور است و تحت هر شرایطی او را اخراج ‌می‌کنی، پس همین الان قرارداد ببندیم.»

2087204

تماس در زمستان 2023 بود و بارسا در کورس رقابت برای قهرمانی در لالیگا، سوپرجام اسپانیا و کوپا دل‌ری قرار داشت.

در پایان آن فصل، ژاوی با بارسا قهرمان لیگ شد و به این ترتیب تداوم حضور او روی نیمکت بارسا تضمین شد. با این حال، یک سال بعد و پس از یک فصل بدون جام، ژاوی جای خود را به فلیک داد. انریکه نیز در تابستان 2023 هدایت پی اس جی را قبول کرد.

دیدگاه‌ها