کد خبر : 2072691 | 06 مهر 1403 ساعت 20:21 | 9.3K بازدید | 32 دیدگاه

پس از سه دوره آبروداری در دنیا ؛

باورنکردنی: پرونده آسیایی‌ها در جام جهانی بسته شد

با شکست تایلند برابر فرانسه و ناکامی ایران در مصاف با مراکش، قاره آسیا پس از سه دوره آبروداری در جهان و علی‌رغم میزبانی هیچ نماینده‌ای را در یک چهارم نهایی و هشت تیم پایانی نخواهد داشت.

باورنکردنی: پرونده آسیایی‌ها در جام جهانی بسته شد

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2024 به میزبانی ازبکستان، فرصت بزرگی برای تیم‌های قاره کهن بود که از این امتیاز بزرگ ضمن یک سهمیه بیشتر در آوردگاه، بهترین دستاورد و نتایج را کسب کنند. حضور تماشاگران وزنه تیم‌های آسیایی را در رویارویی با حریفان سنگین‌تر می‌کرد و همچنین از نماینده‌هایی چون ایران ارباب آسیا، ازبکستان و تایلند انتظار می‌رفت که تا یک چهارم نهایی میعادگاه بهترین‌ها حرکت کنند. با این حال، ازبکستان میزبان در حین ناباوری از گردونه رقابت‌ها در همان مرحله گروهی کنار رفت، تاجیکستان در اولین حضور خود بیش از دور مقدماتی پیش نرفت و تیم‌های ایران، تایلند و افغانستان نیز مطابق پیش‌بینی به یک هشتم نهایی صعود کردند.

در نخستین ایستگاه حذفی، تیم‌های آسیایی با نمایشی عجیب از جام جهانی اخراج شدند. درحالی‌که مربیان بزرگی در قاره کهن مشغول به کار هستند، محض نمونه وناسیو لوپز در ازبکستان و میگل رودریگو در تایلند، تصور می‌شد پیشرفت چشمگیری در نتایج و عملکرد آن‌ها دیده شود، اما یکی پس از دیگری با آوردگاه بزرگ وداع کردند. به‌خصوص ایران قهرمان آسیا و تیم چهار رنکینگ دنیا پس از سه دوره حضور متوالی در صف هشت تیم برتر جهان، با هدایت شمسایی به شکل تاسف‌باری کنار رفت.

2087117

آخرین باری که تیم‌های آسیایی در هشت تیم پایانی جام جهانی جایی نداشته‌اند، به سال 2012 باز می‌گردد که ایران مقابل کلمبیا، ژاپن برابر اوکراین و تایلند در تقابل با اسپانیا شکست خوردند و از صعود به یک چهارم نهایی باز ماندند.

2087118

در یک هشتم نهایی جام جهانی 2024، تیم ملی فوتسال در صف‌آرایی با مراکش مغلوب شد، افغانستان با نمایشی جذاب از پس پاراگوئه برنیامد و در آخرین شانس آسیایی تایلند نتیجه را پنج بر دو به فرانسه واگذار کرد تا پرونده نماینده‌های قاره کهن در آوردگاه بزرگ زودتر از حد انتظار بسته شود.

2087119

دیدگاه‌ها