کد خبر : 2072671 | 06 مهر 1403 ساعت 19:14 | 11K بازدید | 24 دیدگاه

جای بقیه داوران باشم، ناراحت می‌شوم

تاسف‌آور: دربی مادرید را به بدترین داور دادند

در اسپانیا انتخاب ایگلسیاس ویلانوا به‌عنوان داور VAR دربی مادرید انتقاداهایی را به همراه داشته است.

تاسف‌آور: دربی مادرید را به بدترین داور دادند

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام فدراسیون فوتبال اسپانیا، بوسکتس فرر دربی بین اتلتیکو و رئال مادرید در روز یکشنبه در متروپولیتانو (21:00) را سوت خواهد زد، ایگلسیاس ویلانووا نیز داور VAR خواهد بود و این انتخاب باعث انتقاد داور سابق، ایتورالده گونزالس شده است.

ایتورالده روی انتخاب ویلانووا بحث داشت. این داور بازنشسته و کارشناس مشهور آاس و کادنا سر در انتقاد از تصمیم کمیته داوران در انتخاب ایگلسیاس ویلانووا دریغ نکرد. دلیل آن هم اشتباهات او در دیدار ویارئال و بارسلوناست.

ایگلسیاس ویلانووا داور VAR بود و لامین یامال دو ضربه بد در آن بازی خورد که می‌توانست کارت قرمز داشته باشد، اما ایگلسیاس ویلانووا با داور برای بازبینی صحنه تماس نگرفت. CTA بعد از بازی متوجه شد که ایگلسیاس ویلانووا اشتباه کرده است.
ایتورالده گونزالس گفت: «این یک مسابقه بسیار حساس است. نمی‌دانم که آیا CTA از قصد این تصمیمات را می‌گیرد یا در دنیای دیگری زندگی می‌کنند، زمانی که شما 23 احتمال برای قرار دادن داور دیگر در VAR دارید چرا ویلانوا؟ مانند بازیکنان، همه داوران می‌خواهند در دربی یا ال کلاسیکو باشند و باید بهترین و آماده‌ترین‌ها را انتخاب کرد، اما اگر وقتی داوری ضعیف عمل می‌کند یا اشتباه می‌کند و به او پاداش می‌دهند، بقیه داوران چه فکری می‌کنند؟»

2087060

ایتورالده گونزالس به همین جا بسنده نکرد. یوفا می‌گوید که بهترین داوران VAR اسپانیا، مارتینز مونوئرا و هرناندز هرناندز هستند و آنها می‌توانند در این مسابقه حضور داشته باشند ولی آنها هم انتخاب نشدند.»

ایتورالده در مورد انتخاب داور وسط گفت: «بوسکتس فرر به نظر من یک انتخاب شجاعانه است و این را با شایستگی به دست آورده، اما در مورد VAR، اگر من در بین داوران دیگر بودم، قطعا ناراحت می‌شدم، زیرا همه می‌خواهند بازی‌های بزرگ را سوت بزنند و می‌بینند که آن را به کسی داده‌اند که اخیراً قضاوت اشتباهی داشت.»

دیدگاه‌ها