کد خبر : 2072606 | 06 مهر 1403 ساعت 14:51 | 14.5K بازدید | 103 دیدگاه

آمار طلایی سپاهان در اصفهان

تراکتور باید شاخ غول را بشکند!

تیم تراکتور از زمان بازگشت به لیگ برتر تنها دو بار در اصفهان پیروز شده است.

تراکتور باید شاخ غول را بشکند!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های سپاهان و تراکتور در حالی به میزبانی استادیوم فولادشهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت که این بازی، جدالی تعیین‌کننده در مسیر لیگ بیست و چهارم خواهد بود. سپاهان در صورت پیروزی یکی از رقبای خود بر سر صدرنشینی را کنار خواهد زد و همچنین شانس صعود پرسپولیس به صدر جدول در صورت برد در بازی معوقه را هم به صفر خواهد رساند اما از سوی دیگر برتری تراکتور معادلات بالای جدول را هم بر هم خواهد زد.

نکته مهم اینکه تراکتور با اتکا به ستارگان نامدار خود علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده و... حریفی بسیار خطرناک برای سپاهان محسوب می‌شود، اما با این حال آمار و تاریخ به سود سپاهان است. زردپوشان اصفهانی در مجموع 45 تقابل قبلی با تراکتور 24 برد و 12 تساوی به دست آوردند و تنها 9 بار شکست خوردند.

2084798

حتی در آمار گل زده نیز سپاهان دست بالاتر را در اختیار دارد و تقریبا دو برابر تراکتور در این هماوردی گل زده است. آنها 61 بار تور دروازه حریف را لرزاندند و 35 گل هم خورده‌اند که آماری قابل اعتنا در این بازی محسوب می‌شود.

در تاریخ لیگ برتر نیز سپاهان 15 بار و تراکتور 8 بار این بازی را به سود خود خاتمه دادند تا تیم اصفهانی تقریبا دو برابر حریف خود برنده این بازی باشد. اما برتری سپاهان در اصفهان قاطع‌تر بوده است. آخرین شکست آنها در اصفهان مقابل تراکتور به سال 1391 برمی‌گردد که علی کریمی از روی نقطه پنالتی دروازه تیم زلاتکو کرانچار را گشود.

2084872

البته فراموش نکنید که تراکتور سال پیش از آن توانست سپاهان را 4-1 در اصفهان شکست دهد که بزرگترین پیروزی این تیم هم محسوب می‌شود. در آن بازی سیدصالحی و فلاویو لوپز سه گل تیمشان را زدند و حسن اشجاری هم یک گل به خودی زد.

حالا باید دید که نتیجه این بازی چه خواهد شد و آیا شاگردان اسکوچیچ می‌توانند این طلسم 12 ساله را در اصفهان بشکنند یا خیر.

دیدگاه‌ها