کد خبر : 2072520 | 05 مهر 1403 ساعت 22:59 | 30.5K بازدید | 42 دیدگاه

پرتغال پُرستاره هم از جام کنار رفت؛

دومین شگفتی: حذف مدافع عنوان قهرمانی از جام‌جهانی

تیم ملی فوتسال پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی، در 14 ثانیه به پایان مسابقه ایستاده مُرد و برابر قدرت نوظهور فوتسال جهان یعنی قزاقستان سقوط کرد.

دومین شگفتی: حذف مدافع عنوان قهرمانی از جام‌جهانی

به گزارش "ورزش سه"، جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین مسابقه یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 با حذف مدافع عنوان قهرمانی و تیم پرستاره پرتغال به پایان رسید و دار و دسته پانی وارلا، بهترین بازیکن جهان، خیلی زود چمدان‌های خود را برای بازگشت به خانه بستند. آن‌ها قربانی قزاقستانی شدند که هیگیتا، بهترین دروازه‌بان جهان را در قفس توری خود داشت و همچنین از چند بازیکن شگفت‌انگیز از جمله آرنلود کناب، داگلاس جونیور و تورساگلوف بهره می‌برد.

ویدئو: 354205

شاگردان کاکا در مرحله یک هشتم نهایی با گل چنگیز یسنامانوف در دقیقه 10 نیمه اول در مجموعه ورزشی اندیجان ازبکستان بازی را پیش افتادند. اما پرتغال مدافع عنوان قهرمانی موفق شد توسط زیکی‌ته پدیده فوتسال جهان در ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم بازی را به تساوی بکشاند و هیجان مسابقات را دو چندان کند.

پرتغالی‌ها در پرس بی‌رحم بودند و قزاق‌ها در دفاع آهنین و غیر قابل نفوذ ظاهر شدند. شطرنج فشرده دو تیم از توپی به توپ دیگر و از دروازه‌ای به دروازه دیگر دنبال می‌شد. ستاره‌های پرتغال 55 شوت به سوی دروازه هیگیتا نواخته بودند و در نقطه بازیکنان جان سخت قزاقستان 28 شلیک را روی سنگرتوری ادو داشتند. پانزده شوت پرتغال در چارچوب نشست، اما دیوار لئو هیگویتا همگی را مهار کرد. در 14 ثانیه مانده به پایان و در شرایطی همه تماشاگرها خود را برای وقت‌های اضافی آماده می‌کردند، دائورن تورساگولف روی پاس معرکه آرنولد کناب، گل دوم قزاقستان را به ثمر رساند و ویزای پرتغالی‌ها را در ازبکستان باطل کرد.

2086837
2086838
2086836
2086835

با این نتیجه، پس از شکست اسپانیا مقابل ونزوئلا، دومین شگفتی جام جهانی 2024 رقم خورد و قزاقستان راهی یک چهارم نهایی میعادگاه بهترین‌ها شد. قزاقستان در ایستگاه هشت تیم پایانی به مصاف برنده آرژانتین - کراواسی خواهد رفت.

دیدگاه‌ها