کد خبر : 2072462 | 05 مهر 1403 ساعت 17:00 | 56.4K بازدید | 0 دیدگاه

با همراهی ۸+۳ کشور مسلمان

جلسه مهم تاج برای تعلیق رژیم اشغالگر

رؤسای فدراسیون چهار کشور ایران، فلسطین، لبنان و الجزایر به دنبال طرحی برای تعلیق فوتبال رژیم اشغالگر قدس هستند.

جلسه مهم تاج برای تعلیق رژیم اشغالگر

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که فدراسیون جهانی فوتبال درخواست پیشین فدراسیون‌های چند کشور اسلامی در اعتراض به جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس و پیشنهاد تعلیق فوتبال این کشور را به تعلیق انداخته است، شب گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در نشست چهارجانبه با حضور رؤسای فدراسیون‌های لبنان، فلسطین و الجزایر نامه‌ مشترکی را تهیه کرد تا درخواست تعلیق عضویت رژیم اشغالگر قدس در فیفا دوباره رسما مطرح بشود.

از آنجایی که کمیته بین‌المللی المپیک و فیفا پیش از این در مناقشات منطقه‌ای و جهانی بی‌طرف نبوده و رای به تعلیق برخی از کشورها از شرکت در رقابت‌های مهم داده‌اند، طرح تعلیق عضویت رژیم اشغالگر قدس در فیفا نیز به همین سبب با محوریت ایران و سه کشور یادشده به جمع‌بندی رسیده و در نامه‌ای به دست دبیرکل فیفا رسیده است.

2086726

این نشست فوری به دعوت ایران پس از ادامه جنایات جنگی رژیم اشغالگر در لبنان صورت گرفته و فیفا باید به این درخواست پاسخ بدهد.

2086727

این در حالی است که فیفا صبح امروز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: این نهاد درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) برای تعلیق تیم ملی و باشگاه‌های اسرائیلی از رقابت‌های بین‌المللی را در سوم اکتبر (12 مهر) بررسی خواهد کرد.

نکته جالب اینکه یازده کشور خاورمیانه دیگر در این مسیر همراه ایران هستند و درخواست تعلیق فوتبال رژیم اشغالگر قدس را دارند.