کد خبر : 2072457 | 05 مهر 1403 ساعت 18:00 | 315.4K بازدید | 648 دیدگاه

خداحافظی بدشانس‌ترین تیم جهان با آوردگاه بزرگ؛

ایران 3 _ 4 مراکش : صعود مراکش به سبک کی‌روش

تیم ملی فوتسال ایران، با شکست چهار بر سه مقابل مراکش، بهترین تیم جهان و قهرمان آفریقا، در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی کنار رفت. نیمه دوم رویایی پادزهری برای نیش حریف در نیمه نخست نشد و خداحافظ....

ایران 3 _ 4 مراکش : صعود مراکش به سبک کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 16 در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 به مصاف تیم ملی فوتسال مراکش رفت و مبارره را طوفانی آغاز کرد. درخشانی در دقیقه سه ایران را پیش انداخت، اما در ادامه ضعف دفاعی ایران یک بار دیگر آسیب‌پذیر نشان داد و خالد بوزید کار را به تساوی کشید و همچنین ضربه اوت آن‌ها با برخورد به علیرضا رفیعی پور وارد دروازه باقر محمدی شد. کمدی اشتباهات بازیکنان ایران یکی پس از دیگری ادامه پیدا کرد و این بار پاس مرگ‌بار باقر محمدی کافی بود تا کار شمسایی و شاگردان دشوارتر شود. سهل‌انگاری عجیب باقر محمدی، دروازه‌بان ایران، یک موقعیت گلزنی را به بازیکنان مراکش هدیه داد و آن‌ها با سه پاس تک‌ضرب و توسط صوفیان المسرار به گل سوم دست یافتند. ایران که انواع گل‌ها را دریافت کرده بود، نوبت به یک سوپر گل رسید. پاس بلند عبدالکریم انبیا، دروازه‌بان مراکش به نقطه کرنر و پاس انس العیان به صورت لاب برای ادریس و قیچی برگردان فوق‌العاده این بازیکن به گل تبدیل شد تا نتیجه مسابقه چهار بر یک به سود مراکش تغییر کند.

ویدئو: 354195

با شروع نیمه دوم، ایران همانند بیست دقیقه ابتدایی حیرت انگیز به میدان رفت. دو دقیقه پس از سوت مالکوویچ، یک پاس دیگر از بهترین پاسور ایران، مسلم اولاد قباد به فوق ستاره تیم ملی، حسین طیبی و چرخش خیره کننده این بازیکن، دومین گل ایران را به ارمغان آورد تا ایران به ادامه مسابقه امیدوارتر شود. پس از این گل، فشار بی‌امان مردان شمسایی ادامه پیدا کرد و ضربه مهار نشدنی اولاد قباد، مرد سال آسیا در شلوغی محوطه جریمه مراکش به تور چسبید تا کامبک بیش از هر زمانی دیگر در دسترس باشد. نتیجه فعلی چهار بر سه به سود مراکش است.

2086740

بازی با حملات دو تیم در جریان بود و ایرانی‌ها بیش از حریف صاحب موقعیت شدند. اگرچه در فاصله 9 دقیقه تا پایان مسابقه و در شرایطی نتیجه بازی چهار بر سه به سود مراکش بود، محدودیت خطای ایران به پایان رسید و از این لحظه به بعد، بازیکنان تیم ملی فوتسال هر خطایی را مرتکب شوند. ضربه پنالتی نقطه دوم به سوی حریف اعلام می‌شد.

بهترین موقعیت ایران در دقیقه 32 از روی ضربه ایستگاهی و شلیک سجاد یوسف‌خواه با برخورد به مدافع حریف از دست رفت. با این حال، ملی‌پوشان بی‌وقفه و با پرس شدید برای جبران نتیجه به سوی دروازه مراکش هجوم می‌بردند و وحید شمسایی تک تک بازیکنانش را با دقایقی حساب شده، به میدان فرستاد.

2086742

در فاصله 3 دقیقه تا پایان بازی، وحید شمسایی درخواست تایم استراحت کرد و برای جبران نتیجه به سیستم پاورپلی روی آورد. علی اصغر حسن‌زاده، یار پنجم ایران برای حمله همه جانبه بود. در سوی مقابل، هیچام دگویک ضد تاکتیک به ایران زد و در اقدامی عجیب و البته پر ریسک، تیمش را پنج نفره کرد.

هر تیمی که صاحب توپ و مالکیت می‌شد، از پاورپلی استفاده کرد. ایران برای به تساوی کشیدن بازی و مراکش برای حفظ نتیجه تقلا می‌کردند. 30 ثانیه به پایان بازی، مراکش پنج خطا شد و بازیکنان ایران این فرصت را داشتند تا در صورت یک خطای دیگر از سوی حریف، صاحب ضربه نقطه دوم پنالتی شود.

درحالی‌که بازی با سوت مالکوویچ به پایان رسید، کادر فنی و بازیکنان ایران درخواست صحنه ویدیو ساپورت دادند تا صحنه خطا بازبینی شود و ایران یک نقطه پنالتی دوم بدست بیاورد. صحنه توسط مالکوویچ سوئیسی و جلیک کراوات، بهترین داور جهان در سال 2022، بازبینی شد و خوشبختانه یک پنالتی نقطه دوم برای ایران اعلام گردید. این آخرین ضربه بازی بود و مهم‌ترین موقعیت برای ایران محسوب می‌شد. ضربه پایانی و نقطه دوم ایران توسط سجاد یوسف‌خواه با بدشانسی به تیرک اصابت کرد و تیم ملی ایران با وجود شایستگی زیاد از دور مسابقات کنار رفت.

بولت استقلالیک هشتم جام جهانی 2024 ازبکستان؛

⌚️ساعت 16:00
🏟 مجموعه ورزشی یونیورسال 
🗺 شهر بخارا

🚩 داور مسابقه: دانیل مالکوویچ _ نیکولا جلیک _ مایر شولز _ ادواردو فرناندز


ایرانترکیب تیم ملی فوتسال ایران برای دیدار با مراکش؛

دروازه‌بان: باقر محمدی 
عقب‌گیر: محمدحسین درخشانی 
فلنک چپ: سالار آقاپور 
فلنک راست: مسلم اولاد قباد 
راس: حسین طیبی

2086744

مراکشترکیب تیم ملی فوتسال مراکش برای بازی با ایران؛

دروازه‌بان: عبدالکریم انبیا 
عقب‌گیر: صوفیان بوریت
فلنک چپ: ادریس ال‌ریس
فلنک راست: انس العیان
راس: صوفیان المسرار


توپ گلشرح گل‌ها:

پای آقای گل به گلزنی در جام جهانی باز شد
گل اول ایران توسط محمدحسین درخشانی (ایران 1-0 مراکش)

محمدحسین درخشانی، آقای گل لیگ برتر، روی پاس بی‌نقص مسلم اولاد قباد موفق به گلزنی شد و اولین گل خود را در جام جهانی 2024 به ثمر رساند و ایران را خیلی زود در دقیقه 3 پیش انداخت

ویدئو: 354187

جبران گل پس از سه دقیقه 
گل اول مراکش توسط خالد بوزید(ایران 1-1 مراکش)

مردان هیچام دگویک، بهترین مربی جهان، با یک چرخش لوزی شکل و تمرین شده، موفق شدند در دقیقه شش توسط خالد بوزید و روی اشتباه مدافعین ایران در یارگیری بازی را به تساوی بکشند.

ویدئو: 354188

گل به خودی علیرضا رفیعی پور (ایران 1-2 مراکش)

تیم ملی فوتسال مراکش، صاحب یک ضربه ایستگاهی اوت شد. آن‌ها درحالی‌که قصد داشتند موقعیت گلزنی را برای ال مسرار خلق کنند، توپ با برخورد به رفیعی پور وارد دروازه ایران شد و مراکش ورق بازی را برگرداند.

ویدئو: 354190

اشتباه وحشتناک از باقر محمدی؛
گل سوم مراکش توسط ال مسرار (ایران 1-3 مراکش)

پاس اشتباه و عجیب باقر محمدی، دروازه‌بان ایران، یک موقعیت گلزنی را به بازیکنان مراکش هدیه داد و آن‌ها با سه پاس تک‌ضرب و توسط صوفیان المسرار به گل سوم دست یافتند.

ویدئو: 354191

سوپرگلی که وارد دروازه ایران شد؛
گل چهارم و فوق العاده ادریس رایس (ایران 1-4 مراکش)

پاس بلند عبدالکریم انبیا، دروازه‌بان مراکش به نقطه کرنر و پاس انس العیان به صورت لاب برای ادریس و قیچی برگردان فوق‌العاده این بازیکن به گل تبدیل شد تا نتیجه مسابقه چهار بر یک به سود مراکش تغییر کند.

ویدئو: 354192

سوپرگل حسین طیبی با ترفند همیشگی؛ (ایران 2-4 مراکش)
گل دوم تیم ملی فوتسال ایران توسط حسین طیبی

یک پاس دیگر از بهترین پاسور ایران، مسلم اولاد قباد به فوق ستاره تیم ملی، حسین طیبی و چرخش خیره کننده این بازیکن، دومین گل ایران را به ارمغان آورد تا ایران به ادامه مسابقه امیدوارتر شود.

ویدئو: 354193

شلیک مهار نشدنی اولاد قباد؛ (ایران 3-4 مراکش)
گل سوم تیم ملی فوتسال ایران توسط مسلم اولاد قباد

شروع و نمایش حیرت انگیز ستاره‌های شمسایی در نیمه دوم با گل اولاد قباد تکمیل شد و ضربه مهار نشدنی این بازیکن به تور چسبید تا کامبک بیش از هر زمانی دیگر در دسترس باشد. نتیجه فعلی چهار بر سه به سود مراکش است.

ویدئو: 354194

بولت مس رفسنجانحواشی
*تیم ملی فوتسال مراکش، با قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا به جام جهانی 2024 راه یافت و در سال 2023 با توجه به پیروزی‌های بزرگ در دیدارهای تدارکاتی فیفادی مقابل برزیل، اسپانیا و ده مسابقه دیگر، بهترین تیم جهان شناخته شد.

*هیچام دگویک، که به معمار فوتسال آفریقا مشهور است. با شکوفایی مراکش در فوتسال جهان، بهترین مربی جهان در سال 2023 لقب گرفت

*تیم ملی فوتسال مراکش با دو پیروزی برابر پاناما و تاجیکستان و یک شکست مقابل پرتغال، با شش امتیاز به عنوان تیم دوم گروه E به یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کرده است.

*تیم ملی فوتسال ایران، با سه پیروزی پیاپی در مرحله گروهی و با 9 امتیاز به‌عنوان تیم نخست به مرحله حذفی آوردگاه بزرگ راه پیدا کرد.

*مردان شمسایی در 10 دیدار رسمی گذشته خود در جام ملت‌های آسیا و جام جهانی، رکورد 100 درصد پیروزی را برجای گذاشته‌اند.

تاریخچه تقابل‌های دو تیم به شکل زیر است؛

ایران 2 _ 1 مراکش ( جام جهانی 2012 )

ایران 5 _ 3 مراکش ( جام جهانی 2019 )

ایران 4 _ 5 مراکش ( تورنمنت تایلند )

حسین طیبی با گلزنی مقابل مراکش، با چهار گل، بیشترین گل را به‌عنوان یک فوتسالیست ایرانی به قهرمان آفریقا زده است.

2086743

ایران و مراکش برای سومین بار در جام جهانی به مصاف همدیگر می‌روند. دو جدال قبلی در جام‌های جهانی 2012 و 2016 بوده است که هر دو مسابقه با پیروزی ایران به پایان رسیده است.

بهترین گلزنان ایران در سه تقابل گذشته مقابل مراکش؛

سه گل ؛ علی‌اصغر حسن‌زاده، حسین طیبی

یک گل؛ افشین کاظمی، مهدی جاوید، فرهاد توکلی، سعید احمدعباسی

در فاصله 9 دقیقه تا پایان مسابقه و در شرایطی نتیجه بازی چهار بر سه به سود مراکش است. محدودیت خطای ایران به پایان رسید و از این لحظه به بعد، بازیکنان تیم ملی فوتسال هر خطایی را مرتکب شوند. ضربه پنالتی نقطه دوم به سوی حریف اعلام می‌گردد

در فاصله 3 دقیقه تا پایان بازی، وحید شمسایی درخواست تایم استراحت کرد و برای جبران نتیجه به سیستم پاورپلی روی آورد. علی اصغر حسن‌زاده، یار پنجم ایران برای حمله همه جانبه بود. در سوی مقابل، هیچام دگویک ضد تاکتیک به ایران زد و در اقدامی عجیب و البته پر ریسک، تیمش را پنج نفره کرد.

درحالی‌که بازی با سوت مالکوویچ به پایان رسید، کادر فنی و بازیکنان ایران درخواست صحنه ویدیو ساپورت دادند تا صحنه خطا بازبینی شود و ایران یک نقطه پنالتی دوم بدست بیاورد. صحنه توسط مالکوویچ سوییسی و جلیک کراوات بهترین داور جهان در سال 2022 بازبینی شد و خوشبختانه یک پنالتی نقطه دوم برای ایران اعلام گردید.

ضربه پایانی و نقطه دوم ایران با بدشانسی به تیرک برخورد کرد و تیم ملی ایران با وجود شایستگی زیاد از دور مسابقات کنار رفت.

دیدگاه‌ها