کد خبر : 2072453 | 05 مهر 1403 ساعت 16:20 | 49.4K بازدید | 131 دیدگاه

دربی 104، یک تیر و سه نشان بزرگ برای پرسپولیس

پیروزی قرمزهای تهران در شهرآورد هفته ششم لیگ برتر برای این تیم چند مزیت داشت.

دربی 104، یک تیر و سه نشان بزرگ برای پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، شهرآورد تهران که البته در اراک برگزار شد (!) را پرسپولیس برد. این دیدار در چارچوب هفته ششم لیگ برتر برگزار شد و شاگردان گاریدو را به بردی رساند که از چند جهت برای آنها و هوادارنشان حائز اهمیت است.

* ایجاد اختلاف بیشتر با استقلال
اولین دستاورد دربی برای پرسپولیس در ارزش امتیازی و به تبع آن جایگاه جدولی مسابقات بود. قرمزها خیلی خوب می‌دانند که برای قهرمان شدن جمع آوری امتیازات ابتدای فصل چقدر ارزشمند است و از آنجا که در یکی دو هفته اول امتیاز از دست داده بودند دیگر فرصتی برای از دست دادن دو یا سه امتیاز دیگر نداشتند و با پیروزی مقابل رقیب سنتی به همه آنچه از این بازی می‌خواستند رسیدند. ضمن اینکه آنها که از سال گذشته در شمارش بردهای دربی برای اولین بار در تاریخ توانستند از استقلال عبور کنند، حالا فاصله‌شان را هم بیشتر کردند.

2086700

* پایان نحسی ورزشگاه اراک
تا پیش از این باوری عجیب در بین برخی فوتبالدوستان وجود داشت که پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی اراک نمی‌تواند برنده شود و اصطلاحا این ورزشگاه برای قرمزها نحس است. پرسپولیس هم که چندین بازی در این ورزشگاه (حالا چه در مقابل آلومینیوم، چه هر تیم دیگری) برنده نشده بود، با برتری مقابل استقلال به این باور خرافی پایان داد.

2086701

* جشن برد دربی در سالروز تأسیس باشگاه استقلال
کری‌خوانی یکی از مهمترین دلایلی است که هواداران سرخابی به خاطرش با یکدیگر می‌جنگند. حالا که چند فصلی است چنته قرمزها برای کری خواندن سنگین‌تر است، برد در دربی 104 نیز موردی دیگر به آن اضافه کرد. این دربی روز 4 مهر یعنی دقیقا سالروز تأسیس باشگاه استقلال (دوچرخه‌سواران) برگزار شد و با پیروزی در آن، روزی که می‌توانست برای آبی‌ها جشنی باشکوه در پی داشته باشد را به کام خود تمام کرد.

2086703

دیدگاه‌ها