کد خبر : 2072449 | 05 مهر 1403 ساعت 15:57 | 148.4K بازدید | 226 دیدگاه

این بهترین شب زندگی سعید بود؛

عواقب شدید یک بی‌مهری برای استقلال!

سعید مهری با یک نوک پا سرنوشت دربی را تغییر داد و البته به مهمترین بازیکن شهرآورد تبدیل شد.

عواقب شدید یک بی‌مهری برای استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، هیچکس فکرش را نمی‌کرد که سعید مهری، یاغی سرنوشت‌ساز شهرآورد پایتخت و شادترین بازیکن دربی 104 باشد اما او در یک لحظه با گرفتن پنالتی از بازیکن سابق پرسپولیس، نقطه عطف جدال با استقلال را رقم زد. او در دقیقه 89 با فراری که کمتر از یک هافبک دفاعی دیده می‌شود، توپ را از رامین رضاییان ربود تا پای ستاره استقلال به جای توپ، ساق پای مهری را بزند و بیژن حیدری را برای اعلام پنالتی متقاعد کند.

بلافاصله بعد از سوت داور و اعلام پنالتی، کارگردان چهره سعید مهری را برای نمایش انتخاب کرد. این شاید معنادارترین لحظه دربی برای هواداران استقلال نیز بوده باشد، زمانی که آنها انتقادات شدید و بی‌رحمانه خود از این بازیکن را به یاد آوردند و حالا مسرت و شادی او با پیراهن سرخ رقیب در برابر تیمشان را به نظاره می‌نشستند و چه کنایه‌آمیزتر که او این پنالتی را با شماره پیراهن متعلق به یاغی استقلال (رامین رضاییان) گرفت.

2086691

البته برای سعید مهری اینکه پنالتی را از چه کسی گرفته، اهمیت چندانی نداشت اما همین لحظه، او را به محبوبیتی بی‌نظیر و استثنایی نزد هواداران پرسپولیس رساند و البته این بازیکن را به ترند یک اینستاگرام هم تبدیل کرد. کافی است سری به صفحات هواداری پرسپولیس بزنید تا ببینید آنها چه سنگ تمامی برای مهری گذاشته‌‌اند و در بهترین شب زندگی این هافبک مغضوب استقلالی‌ها، پا به پای او شادی کرده‌اند.

سعید مهری بازیکنی است که پیش از کسب شهرت فراوان در تهران با پیراهن استقلال و حالا پرسپولیس، جزء بازیکنان موردعلاقه تراکتوری‌ها نیز بود. او در ماشین‌سازی و زیر نظر رضا مهاجری به بازیکن فیکس تبدیل شد و در لیگ هجدهم چهره درخشان این تیم بود. شوت دیدنی او برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تمجید بسیاری را به دنبال داشت اما نکته اصلی همان کیفیتی بود که سعید به عنوان یک هافبک دفاعی توپ‌گیر، سر بالا و پا به توپ ارائه می‌کرد.

این نمایش درخشان باعث شد تا مهری در 23 سالگی ماشین‌سازی را به مقصد تراکتور ترک کند، زمانی که پیشنهاداتی از پرسپولیس و استقلال هم رسیده بود اما مالک مشترک ماشین و تراکتور (زنوزی) تصمیم گرفت رضایتنامه را برای تیم بزرگتر خود صادر کند. مهری در لیگ نوزدهم به تراکتور پیوست و بعد از یک نیم فصل حضور ثابت، پیشنهاد ناگهانی استقلال او را برای جدایی مصمم کرد و سرانجام با تهیه بلیت پرواز تبریز به تهران، پیراهن سرخ تراکتور را با لباس آبی استقلال تعویض کرد.

2086692

انتقال به استقلال با درخواست محمود فکری رقم خورد اما بعد از خرید مهری، محمود فکری جای خود را به فرهاد مجیدی داد. مهری در یک و نیم فصل نخست فرصت چندانی برای بازی نداشت اما بعد از جدایی فرهاد و حضور ساپینتو، او تبدیل به مهره مورد اطمینان و علاقه سرمربی پرتغالی در مرکز خط دفاعی میانی شد، جایی که با وجود تمام انتقادات، موقعیت خود را حفظ کرد.

استقلال ساپینتو که مدعی عنوان قهرمانی لیگ بیست و دوم نیز بود، در نهایت قهرمانی لیگ را به پرسپولیس واگذار کرد تا فینال جام حذفی، آخرین ریسمان آبی‌ها برای شکست رقیب سنتی باشد. بازی با گل مهدی ترابی برای پرسپولیس آغاز شد، اما این سعید مهری بود که در آخرین دقایق نیمه اول، مهمترین موقعیت تیمش را ساخت؛ شلیک دیدنی این بازیکن به تیرک دروازه بیرانوند خورد تا در میان افسوس نیمی از ورزشگاه، استقلال بازنده به رختکن برود.

اما سرنوشت این بازی به وقت اضافه بازی رسید. این بار امید عالیشاه بود که سیدحسین حسینی را برای دومین بار تسلیم کرد. اما استقلال هنوز شانس پیروزی داشت تا اینکه بلافاصله بعد از گل، شوت سعید مهری در موقعیتی که محمد محبی می‌توانست دروازه حریف را باز کند، به مدافعان حریف برخورد کرد. این بار کارگردان دوربینی که محبی را نشان می‌داد، انتخاب کرد و اعتراض شدید این بازیکن به مهری، بار دیگر هافبک آذری استقلال را به انتقادبرانگیزترین چهره شهرآورد تبدیل کرد.

2086694

فشار شدید افکار عمومی بعد از آخرین بازی فصل، سبب شد تا سعید مهری دیگر نتواند به موقعیت عادی بازی در استقلال بازگردد. او در توضیح این ماجرا می‌گوید هفته پیش از دربی در بازی پارس جنوبی پنالتی گرفت و محمد محبی تبدیل به گل کرد و برابر آلومینیوم هم یک دروازه خالی را به او داد اما گل نشد. مهری همچنین درباره انتخاب خود برای شوت به جای پاس هم می‌گوید به هیچ وجه محمد محبی را ندیده و به همین خاطر پاس نداده است. با این حال حتی بعد از بالا گرفتن اعتراضات در فضای مجازی، محبی بابت این صحنه و فریاد خود بر سر مهری، از هم‌تیمی خود عذرخواهی کرد.

اما این عذرخواهی دردی را از مهری دوا نمی‌کرد. او بعد از یک نیم فصل پرماجرا با جواد نکونام، ترجیح داد که از استقلال برود و به چهار فصل حضور خود در جمع آبی‌ها خاتمه دهد. مقصد، آپوئل قبرس بود. جایی که ریکاردو ساپینتو، انتظار هافبک محبوب خود را می‌کشید و در پایان فصل نیز همراه با او به عنوان قهرمانی قبرس رسید.

2086693

جدایی مهری از آپوئل او را به دوراهی سپاهان و پرسپولیس (و همچنین پیشنهاد نساجی) رساند و او در نهایت بعد از فسخ قرارداد قرمزها با سینا اسدبیگی، پرسپولیسی شد. پیراهن 27 رامین رضاییان، بر تن این یاغی جدید و خرید تازه رفت تا باشگاه پرسپولیس استخدام مهری را واکنشی به جذب رامین رضاییان از سوی استقلال بداند.

اما بار دیگر این تأکید بد نیست که شاید حتی خود او فکرش را نمی‌کرد که شهرآورد این‌چنین برایش رقم بخورد. مهری از همان لحظه ورود نشان داد که می‌تواند بازیکنی موثر باشد و حتی جلوتر از پست هافبک دفاعی، به عنوان شماره هشت و ده نیز برای پرسپولیس به میدان برود. او حالا پیام‌های تبریک زیادی گرفته و همچنین مسیج محبت‌آمیزی را از دستیار ریکاردو ساپینتو دریافت کرده است. انرژی حاصل از این شب به‌یادماندنی، همین حالا نیز در چهره و صدای سعید دیده می‌شود و او حالا آماده است تا نقشی فعالانه‌تر را در ترکیب تیم جدیدش ارائه کند، جایی که حالا حمایت هواداری را هم پشت سر خود می‌بیند.

دیدگاه‌ها