کد خبر : 2072339 | 05 مهر 1403 ساعت 00:59 | 21.2K بازدید | 8 دیدگاه

گلر ۱۶ ساله آرسنال بدون کلین‌شیت به مدرسه برمی‌گردد!

جک پورتر، سنگربان ۱۶ ساله تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال در مسابقات رسمی شد.

گلر ۱۶ ساله آرسنال بدون کلین‌شیت به مدرسه برمی‌گردد!

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در اولین مرحله از جام اتحادیه انگلیس با نتیجه پرگل ۵-۱ از سد مهمان چمپیونشیپی خود یعنی بولتون گذشت و صعودی شیرین به مرحله یک هشتم نهایی داشت.

نکته جالب توجه از ترکیب ابتدایی آرسنال در این بازی که متشکل از نفراتی بود که در طول فصل کمتر برای این تیم بازی می‌کنند، حضور دروازه‌بان ۱۶ ساله یعنی جک پورتر در چارچوب دروازه این تیم بود‌. او حالا با ۱۶ سال و ۷۲ روز سن، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال در یک بازی رسمی شد.

البته که این گلر جوان خوش شانس بود که مورد اعتماد میکل ارتتا در این دیدار قرار گرفته چرا که سنگربانان اول و دوم آرسنال در این فصل یعنی داوید رایا و نتو به طور همزمان مصدوم بودند تا بخت به او رو کند در این بازی به میدان برود.

این دروازه‌بان از ابتدای فصل تا کنون در تیم‌های زیر ۲۱، زیر ۱۸ سال آرسنال حضوری ثابت داشته و همچنین عضوی از تیم ملی زیر ۱۷ سال انگلیس نیز به حساب می‌آید. البته که او نتوانست در نخستین بازی رسمی خود موفق به ثبت کلین‌شیت شود و روی تنها شوت در چهارچوب بولتون دروازه‌اش باز شد.

2086503

هرچند که او تقصیری روی این گل نداشت و مهاجم حریف در موقعیت تک به تک او را از پیش روی برداشت و گلزنی کرد‌.

لازم به ذکر است که آرتتا همواره ثابت کرده علاقه خاصی به بازی دادن به بازیکنان جوان دارد و باکی از این موضوع ندارد. پیش از این مکس داومن ۱۴ ساله که در تیم نوجوانان آرسنال حضور دارد نیز در تمرینات آرسنال حضور پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها