کد خبر : 2072332 | 05 مهر 1403 ساعت 00:50 | 11K بازدید | 4 دیدگاه

لیورپول 5-1 وستهم: اشلوت تخت گاز در همه جام‌ها

لیورپول در دور سوم جام اتحادیه با نتیجه 5-1 از سد وستهم گذشت.

لیورپول 5-1 وستهم: اشلوت تخت گاز در همه جام‌ها

به گزارش "ورزش سه"، در بازی دور سوم جام اتحادیه انگلیس لیورپول از وستهم میزبانی کرد و با نتیجه پرگل 5-1 برنده شد.

ترکیب تیم‌ها

لیورپول: کلِهِر، بردلی، کوانسا، گومز، سیمیکاس، اندو، جونز، نونیز، کیه‌زا، خاکپو، ژوتا.

وستهم: فابیانسکی، کوفال، تودیبو، کیلمان، کرسول، سوچک، آلوارز، سولر، بوون، اینگز، سامرویل.

قهرمان فصل گذشته جام اتحادیه بازی را سرعتی آغاز کرد اما وستهم در مقابل با رویکردی دفاعی بازی را شروع کرد تا از گلزنی زودهنگام قرمزها جلوگیری کند. در 10 دقیقه ابتدایی هیچ شوتی به سمت دروازه‌ها زده نشد و اولین موقعیت خطرناک وستهم به سمت دروازه لیورپول در دقیقه 14 توسط تودیبو زده شد که داخل چهارچوب جای نداشت.

لیورپول خوش شانس بود که گل اینگز در دقیقه 18 به دلیل آفساید رد شد وگرنه جریان بازی به دست تیم مهمان می‌افتاد. با این حال شاگردان خولن لوپتگی برای گلزنی عجله داشتند و در دقیقه 21 یارل کوانسا دروازه خودی را باز کرد تا نتیجه بازی تغییر کند.

سرعت لیورپولی‌ها برای جبران این گل بالا بود و دیوگو ژوتا در دقیقه 25 با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند. وستهم برای لیورپول خطرناک ظاهر شد اما دو تیم تمایل چندانی برای تغییر نتیجه در 45 دقیقه نخست نداشتند تا با همین نتیجه به رختکن بروند.

پایان نیمه اول

لیورپول برخلاف نیمه اول، حملاتش را هدفمندتر دنبال کرد تا خیلی زود در نیمه دوم به گل برسد. ژوتا در دقیقه 49 بریس کرد تا شبی فراموش نشدنی را در آنفیلد تجربه کند. بعد از این گل طبیعی بود که لیورپول فشار روی دروازه وستهم را حفظ کند اما آن‌ها بیکار ننشسته و در ضدحملات شانس گلزنی خود را آزمایش می‌کردند.

ورود الکسیس مک آلیستر و محمد صلاح در اواسط نیمه به فاز هجومی لیورپول کمک بیشتری کرد و مهاجم مصری به زمان کمی نیاز داشت تا روی نتیجه بازی اثرگذار شود. صلاح روی دفع ناقص مدافعان در دقیقه 74 سومین گل لیورپول را به ثمر رساند تا با تفاضل گل بهتری کار را دنبال کنند.

وستهم به دنبال تغییر نتیجه بازی بود که اخراج ادسون آلوارز به دلیل خطای شدید روی صلاح در دقیقه 76 برنامه‌‌های لوپتگی را خراب کرد. قرمزها بعد از 10 نفره شدن حریف کار سختی برای مدیریت روند دقایق باقی مانده نداشتند اما کودی خاکپو که از ابتدای بازی برای گلزنی تلاش داشت در دقیقه 89 موفق شد چهارمین گل را برای لیورپول به ثمر برساند و این شکست را برای وستهم سنگین‌تر کند.

2086471
تکل خشن ادسون آلوارز روی مچ پای محمد صلاح موجب شد تا در دقیقه 74 با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شود.

لیورپول پنج دقیقه وقت اضافی را هم به راحتی پشت سر می‌گذاشت که میل گلزنی خاکپو به او اجازه داد در دقیقه 90+3 هم گل بزند و این بازی را برای وستهم با شکست 5-1 فراموش نشدنی کند.

⚽️ گل‌ها

مشکی1

2086477

اشتباه یارل کوانسا موجب شد او ضربه به سمت دروازه را ناقص مهار کرده و اولین گل تیم مهمان در دقیقه 21 به ثمر برسد.

1مشکی1

2086476

دیوگو ژوتا در دقیقه 25 در یک‌قدمی دروازه موفق شد ضربه قیچی فدریکو کیه زا را با ضربه سر به گل تبدیل کند.

2مشکی1

2086475

دومین گل لیورپول هم توسط ژوتا به ثمر رسید و او در دقیقه 49 موفق شد پس از نفوذ به سمت دروازه دبل کند.

3مشکی1

2086472

فابیانسکی اسیر اشتباه مدافعان وستهم شد که نتوانستند ریباند حمله خطرناک لیورپول را دور کرده و محمد صلاح در دقیقه 74 از فرصت گلزنی ایجاد شده به خوبی استفاده کرد تا با وجود واکنش این دروازه‌بان، سومین گل قرمزها را به ثمر برساند.

4مشکی1

2086478

بعد از 10 نفره شدن وستهم، کودی خاکپو در دقیقه 89 پس از پاس‌کاری کوتاه با نونیز در فاصله کم با محوطه جریمه با ضربه پای راست خود دروازه حریف را باز کرد.

5مشکی1

2086474

موتور گلزنی خاکپو در دقایق پایانی روشن شده بود و او مانند گل اول خود از سمت چپ خط دفاعی نفوذ کرد و با ضربه پای راست در دقیقه 90+3 دروازه وستهم را باز کرد تا آخرین گلزن این بازی باشد‌.

دیدگاه‌ها