کد خبر : 2072272 | 04 مهر 1403 ساعت 22:06 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

نتیجه پاراگوئه و افغانستان دل‌ها را ربود؛

پایان ماجراجویی افغانستان در جام جهانی 2024

تیم ملی فوتسال افغانستان، با وجود نمایشی تحسین برانگیز برابر پاراگوئه در وقت‌های اضافی قافیه صعود را به حریف واگذار کرد و قصه شگفتی‌سازی آن‌ها به پایان رسید.

پایان ماجراجویی افغانستان در جام جهانی 2024

به گزارش "ورزش سه"، نزدیک‌ترین جدال یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 که به وقت‌های اضافی کشیده شده، به دیدار جذاب و دیدنی افغانستان و پاراگوئه تعلق دارد. مردان مرتضایی با وجود اینکه مسابقه را پیش افتادند، در ادامه و وقت‌های اضافه قدر موقعیت‌های خود را ندانستند و با نتیجه دو بر یک مغلوب پاراگوئه شدند. با این وصف، قصه شگفتی‌سازی افغانستانی‌ها به پایان رسید.

در این مسابقه، تیم مرتضایی بازی را خوب شروع کرد و اصلا شبیه به تیمی که اولین بار در جام جهانی و در چنین مرحله‌ای به میدان می‌رود، ذره‌ای شباهت نداشت. بلکه آن‌ها تاکتیک متنوع به‌سان تیم‌های بزرگ و برنامه‌ریزی دقیق روی تمام لحظات بازی داشتند. افغانستان در دقیقه 15 گل اول بازی را توسط حمید حسینی به ثمر رساند و بغض طرفدارهای خود را ترکاند. همه چیز در نیمه اول خوب پیش رفت. آن‌ها چندین فرصت گلزنی را از دست دادند که اگر دقت عمل بیشتری داشتند، در همان بیست دقیقه ابتدایی نسخه حریف را می‌پیچیدند. آن‌ها همچنین در مقابل ضربات حریف دوام آوردند و دفاع خوبی را ارائه دادند.

2086332

در نیمه دوم، که هر دو تیم برای گلزنی و البته بسته نگه داشتن سنگرتوری تلاش می‌کردند و مبارزه پایاپای و هیجان انگیز در جریان بود، در دقیقه 30 شاگردان چیلاورت که حسابی به بن بست خورده بودند، بالاخره توسط مارتینز به گل رسیدند و از سردرگمی بازیکنان افغانستان بیشترین بهره را بردند.

2086342

در ادامه، با عملکرد خوب هر دو دروازه‌بان، محمدجواد صفری در قاب توری افغانستان و جیووانی گونزالس در سنگرتوری پاراگوئه، بازی با همان نتیجه یک بر یک به پایان رسید و کار به وقت‌های اضافی کشیده شد. در تایم اول، پاراگوئه با قدرت ضربه ایستگاهی خود و با کاری تمرین شده، توسط امرسون مندز به گل برتری رسید و شلیک این بازیکن با برخورد به بازیکن افغانستان به تور چسبید.

یک دقیقه بعد، اشتباه مهران غلامی در حمله باعث شد که بازیکنان پاراگوئه در شرایط دو به تک با صفری قرار بگیرند و هوشمندی آن‌ها از این موقعیت بزرگ به گل سوم تبدیل شد. خورخه اسپینوزا ستاره پاراگوئه مهر باطل ماجراجویی افغانستان را کوباند و مردان مرتضایی را برای جبران نتیجه ناکام گذاشت.

2086334

با این نتیجه، افغانستان در نخستین تجربه آوردگاه بزرگ در مرحله یک هشتم نهایی کنار رفت و پاراگوئه با صعودی فراموش نشدنی در جمع هشت تیم پایانی، چشم انتظار برنده دیدار تایلند و کراواسی خواهد بود‌.

دیدگاه‌ها