کد خبر : 2072240 | 04 مهر 1403 ساعت 22:40 | 220.6K بازدید | 1 دیدگاه

اعتراض استقلالی‌ها: آفساید بود؛

کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی شهرآورد

سه صحنه مشکوک در دربی ۱۰۴، قضاوت بیژن حیدری و تیم داوری مسابقه را تحت تأثیر قرار داد.

کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی شهرآورد

به گزارش "ورزش سه"، در نیمه اول شهرآورد پایتخت برخورد مشکوک در محوطه جریمه تیم استقلال رقم خورد که حتی از سوی داوران وی ای آر هم بازبینی شد اما نتیجه موردنظر را برای بازیکنان پرسپولیس و هواداران این تیم در پی نداشت و بیژن حیدری دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۴۵+۲ فاز دوم حمله از سوی بازیکنان پرسپولیس ارسال امید عالیشاه روی دروازه استقلال با هجوم وحید امیری به سمت چهارچوب همراه شد و دوئل خود را با سیلوا شکل داد اما روی زمین افتاد و نتوانست ضربه نهایی را بزند.

در دقایق پایانی بازی توپ ارسالی توسط ایوب العملود توسط سیدحسینی حسینی برگشت داده شد و به سعید مهری رسید اما او که دقایقی قبل وارد زمین شده بود، در پی برخورد با رامین رضاییان سرنگون شد تا داور یک پنالتی به سود سرخ‌ها اعلام کند.

البته بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند پیش از اعلام پنالتی، کمک داور باید اعلام آفساید می‌کرد اما با این حال حسین کنعانی توپ را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه استقلال کرد تا سرخ‌ها در این دیدار پیروز شوند.

در خصوص این صحنه‌ها کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کردند که در ادامه می‌خوانید:

📌 برخورد سیلوا و وحید امیری (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۴۵+۲)

ویدئو: 354082

محمدحسین ترابیان: در محوطه جریمه بازیکن مهاجم قرمز به سمت توپ ارسالی حمله می‌کند و نمی‌تواند سر بزند. در این صحنه یک برخورد عادی بین مدافع و مهاجم رخ می‌دهد، که به هیچ عنوان خطا نیست. ادامه بازی تصمیم صحیح داور.

مهدی عالیقدر: مدافع و مهاجم هردو براي توپ ارسالي در حال چلنج هستن و اين يك برخورد كاملا فوتبالي مي‌باشد و ادامه بازي تصميم صحيح بود.

ابراهیم میرزابیگی: یک برخوردی رخ می‌دهد که نمی‌شود آن را خطا تلقی کرد. این یک برخورد فوتبالی محسوب می‌شود و تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی درست بود.

تورج حق‌وردی: هیچ خطایی صورت نگرفت.

بابک وسیله‌بر: بازیکن مهاجم با شیرجه قصد زدن توپ را داشت اما موفق به انجامش نشد و برخورد جزئی و فوتبالی با مدافع به‌وجود آمد، که ادامه بازی توسط داور تصمیم درستی بود.

سعید علینژادیان: هیچ خطایی رخ نمی‌دهد. هم بازیکن مدافع و هم بازیکن مهاجم در یک چلنج نرمال فوتبالی هستند. داور جایگیری بسیار خوبی داشت و دستور به ادامه بازی داد.


📌 ارسال پاس در عمق پیش از پنالتی (مشکوک به آفساید- دقیقه ۸۹)

2086362

محمدحسین ترابیان: توپ ارسالی مهاجم درون محوطه جریمه توسط دروازه‌بان برگشت داده می‌شود که در این صحنه در زمان ارسال بازیکن هم‌دسته مهاجم در موقعیت آفساید قرار داشت ولی به دلیل اینکه هیچ تاثیری روی حریف و در بازی نداشت و توپ برگشتی را دریافت نکرد، پس آفساید رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

مهدی عالیقدر: كاملا مشخص است بازيكني كه در وضعيت آفسايد قرار دارد بسيار به منطقه فعال بازي فاصله دارد و اين نكته با دقت كمك داور به درستي تشخيص داده شد.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پرسپولیس که در آفساید بود، دخالتی در بازی نداشت و ادامه بازی درست بود.

تورج حق‌وردی: بازیکنی که در آفساید بود دخالتی در بازی نداشت و ادامه بازی درست بود.

بابک وسیله‌بر: در این صحنه مهاجم در وضعیت آفساید قرار دارد اما نه در بازی حریف و نه در بازی دخالتی نداشت و ادامه بازی توسط کمک داور درست بود.

سعید علینژادیان: بازیکن مهاجم در وضعیت آفساید قرار دارد ولی فاصله او از دروازه‌بان و سایر مدافعین زیاد است و هیچگونه تاثیری در بازی کسی ندارد و ادامه بازی از طرف کمک داور کاملا درست بود.


📌 برخورد رامین رضاییان و سعید مهری (پنالتی- دقیقه ۸۹)

ویدئو: 354098

✅ محمدحسین ترابیان: توپ برگشتی دروازه‌بان توسط بازیکن مهاجم که از پشت خط، دفاعی وارد محوطه جریمه شد کنترل و در ادامه بازیکن مدافع با بی‌احتیاطی و خطای لگد زدن باعث سرنگونی مهاجم درون محوطه گردید و مرتکب خطای پنالتی شد. اعلام پنالتی بدون جریمه شخصی تصمیم صحیح داور.

مهدی عالیقدر: مدافع آبي با بي‌احتياطي زانوي مهاجم را مي‌زند و پنالتي به درستي توسط داور اعلام گرديد.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال پای بازیکن پرسپولیس را زد و پنالتی به درستی اعلام شد.

تورج حق‌وردی: اعلام پنالتی از سوی داور درست بود. مدافع استقلال پای مهاجم را زد.

بابک وسیله‌بر: مهاجم در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شده و توسط مدافع با خطای بی‌احتیاطی متوقف شد که داور به درستی اعلام ضربه پنالتی کرده که از اتاق VAR نیز مورد تایید قرار گرفت. در ضمن اجرای ضربه پنالتی طبق قوانین صحیح بود.

سعید علینژادیان: تصمیم صحیح داور در اعلام پنالتی که بازیکن مدافع با بی‌احتیاطی باعث سرنگونی مهاجم می‌شود.

بروزرسانی می‌شود

دیدگاه‌ها