کد خبر : 2072215 | 04 مهر 1403 ساعت 20:50 | 203.9K بازدید | 165 دیدگاه

میزبان نمره قبولی نگرفت، استقلال در بحران؛

استقلال ۰-پرسپولیس ۱: پایان سرخ دربی آب معدنی!

پرسپولیس با گل دقایق پایانی حسین کنعانی از روی نقطه پنالتی فاتح دربی ۱۰۴ شد.

استقلال ۰-پرسپولیس ۱: پایان سرخ دربی آب معدنی!

به گزارش "ورزش سه"، سرانجام روز موعود فرا رسید و دربی ۱۰۴ در شرایطی که استادیوم آزادی در حال بازسازی شدن است، به میزبانی استقلال در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد.

ویدئو: 354102

پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی که فصل پیش در دو دربی لیگ مقابل تیم نکونام علی‌رغم بازی هجومی به تساوی رسیده بود حالا با تیمی متفاوت و هدایت خوان کارلوس گاریدو در پی پیروزی در دربی بود و سرانجام به این هدف با گل دقایق پایانی حسین کنعانی دست پیدا کرد.

استقلال جواد نکونام که در مدت اخیر حواشی متعددی را پشت سر گذاشته بود، امیدوار بود با بردن دربی سرنوشت خود را عوض کند اما نتوانست بازی قابل قبولی ارائه دهد و سرانجام با یک گل از پرسپولیس شکست خورد تا نکونام و استقلال وارد یک بحران جدی بشوند.

بازی در نیمه اول با حمله استقلال آغاز شد اما این پرسپولیس بود که رفته رفته نبض بازی را در دست گرفت و توانست چندین موقعیت خوب با ۶ شوت به سمت دروازه استقلال خلق کند اما ضربات نهایی با بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس و البته واکنش‌های سیدحسین حسینی به گل تبدیل نشدند.

استقلال در این نیمه تنها یک موقعیت فوق‌العاده داشت که شوت جلالی به تیرک افقی دروازه گندوز برخورد کرد و به بیرون رفت.

در نیمه دوم اما بازی به جذابی ۴۵ دقیقه نخست نبود و درگیری‌های فیزیکی، مصدومیت‌های شدید بازیکنان و البته پرتاب بطری از سوی هواداران دو تیم دربی را از تب و تاب انداخته بود.

در دقایق پایانی بود که گاریدو با تعویض‌هایش سرنوشت بازی را رقم زد. ضدحمله پرسپولیس با حرکت ایوب العملود در محوطه به سعید مهری رسید و رامین رضاییان با بی‌پروایی عجیبی مهری را در محوطه زد تا سرخ‌ها صاحب پنالتی بشوند‌.

ویدئو: 354098

حسین کنعانی که بارها مهارت خود در پنالتی زدن را نشان داده بود پشت این ضربه حساس ایستاد و با خونسردی تک گل پیروزی بخش تیمش را در دقیقه ۳+۹۰ زد و با در آوردن پیراهنش و یک خوشحالی جانانه و از ته دل گلزنی در دربی را جشن گرفت. در ثانیه‌های پایانی نیز بازی مستقیم استقلال جواب‌گو نبود تا در نهایت دربی آب معدنی‌ها با یک گل پایان سرخ رنگی داشته باشد.

حالا استقلال وارد بحران بزرگی با شکست در دربی شده و پرسپولیس علاوه بر جشن پیروزی در دربی بابت ۱۱ امتیازی شدن نیز شادمان است.

در این صفحه با گزارش زنده بازی و ثبت لحظات حساس با شما هستیم:

تقویمهفته ششم لیگ برتر/ چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹/ ورزشگاه امام خمینی اراک/ تماشاگر: ۱۰ هزار نفر

سوت تیم داوری: 
داور: بیژن حیدری
کمک‌ها: علیرضا ایلدرم، علیرضا مرادی
داور چهارم: حسن اکرمی
ناظر داوری: اسماعیل صفیری
داور VAR: پیام حیدری، کمک: وحید کاظمی
افسر VAR: دانیال مرادی


استقلال ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان (۹۰-حسین مرادمند)، ابوالفضل جلالی، دیدیر اندونگ، آرش رضاوند (۹۰-زبیر نیک نفس)، محمدحسین اسلامی (۹۰-کاکوتا)، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو (۴۶-آرمان رمضانی)

سرمربی: جواد نکونام

پرسپولیس ترکیب پرسپولیس:
آلکسیس گندوز، حسین کنعانی، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده (۸۴-سعید مهری)، امید عالیشاه (۷۶-لوکاس ژوائو) و علی علیپور (۸۴-ایوب العملود)

سرمربی: کارلوس گاریدو


توپ گل شرح گل
استقلال صفر-پرسپولیس یک (دقیقه ۳+۹۰: حسین کنعانی): با پنالتی‌ای که سعید مهری از رامین رضاییان گرفت پرسپولیس در موقعیت عالی گلزنی قرار گرفت. حسین کنعانی، پنالتی‌زن اول پرسپولیس پشت این ضربه حساس ایستاد و با خونسردی توپ را سمت راست خود و سمت چپ دروازه حسینی فرستاد و با فریب کاپیتان استقلال گل زد و با در آوردن پیراهنش یک کارت زرد را به جان خرید.

ویدئو: 354099

کارت زرد:

پرسپولیس: حسین کنعانی ۳+۹۰ - آلکسیس گندوز ۵+۹۰


کرنومتر دقایق حساس:

دقیقه ۱: اولین موقعیت بازی با ارسال استقلال از سمت راست با ناهماهنگی خط دفاعی و گلر پرسپولیس توپ از دست گندوز در آمد اما مدافعین پوشش دادند. پشت محوطه در همین حمله بلانکو در برخورد با محمدی دچار جراحت از ناحیه سر شد و بازی از جریان افتاد.

ویدئو: 354073
2086226

دقیقه ۷: سرعت بازی بالاست و دو تیم حملاتی را داشتند اما ضربات نهایی به ثمر ننشست‌.

دقیقه ۱۲: ارسال بلند فرجی از سمت راست با ضربه سر امیری همراه شد و توپ از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: ارسال بلند امیری در برگشت با سانتر این بازیکن همراه شد و توپ دوباره توسط آبی‌ها به اوت تبدیل شد. پرتاب دوم امیری هم خطرناک بود که سیلوا توپ را با سر به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۲: ارسال عالی فرجی از پشت محوطه با ضربه سر تند و تیز علیپور همراه شد و در چهارچوب قرار نگرفت.

ویدئو: 354075

دقیقه ۲۸: پاس ماشاریپوف به جلالی یا سانتر او از سمت چپ همراه شد و توپ به کف سر بلانکو خورد و به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: حرکت پا به توپ و شوت ناگهانی عالیشاه از پشت محوطه در چهارچوب قرار نگرفت.

دقیقه ۳۳: شوت سنگین احمدزاده توسط حسینی برگشت داده شد و حمله پرسپولیس با سانتر فرجی ادامه پیدا کرد، احمدزاده با سر توپ را به دهانه دروازه فرستاد و حسینی به زیبایی ضربه سر علیپور را در آورد.

دقیقه ۴۰: اشتباه گندوز و مشت کوتاه او سبب شد توپ پشت محوطه به جلال برسد و او با یک چرخش و شوت فنی تیرک افقی پرسپولیس را به لرزه درآورد. این مهمترین موقعیت استقلال تا این دقیقه بازی بود.

ویدئو: 354081

دقیقه ۲+۴۵: حرکت پا به توپ ریگی به محوطه با پاس کات بک او دور شد و در برگشت ارسال تیز عالیشاه به امیری نرسید و تعادل او در محوطه به هم خورد اما بازبینی صحنه رای به ادامه بازی داد.

ویدئو: 354079

دقیقه ۵۸: ارسال خوب جلالی از نقطه کرنر روی سر مهاجم استقلال نشسست اما گندوز با جایگیری خوب توپ را جمع کرد.

دقیقه ۷۰: موقعیت خوب برای پرسپولیس از روی ضربه کاشته پشت محوطه جریمه با حرکت پا به توپ عالیشاه به دست آمد که در این صحنه هواداران استقلال با سنگ بازیکن خودشان، سیلوا را زدند و بازی متوقف شد.

دقیقه ۷۳: شوت عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی به سر مدافع استقلال خورد و به کرنر رفت.

دقیقه ۷۸: شوت محکم و بی‌دقت سروش رفیعی از پشت محوطه با اختلاف از بالای دروازه حسینی بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: فرصت عالی برای استقلال روی سانتر رضاییان از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر سیلوا به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: ارسال میلاد محمدی از سمت چپ با ضربه سر خوب ایوب العملود نفس‌گیر از کنار تیرک دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۹: ضدحمله سریع پرسپولیس از سمت راست موقعیت خطرناکی ایجاد کرد و ضربه تیز او به امیری نرسید و در ریباند رضاییان در محوطه روی مهری خطا کرد و داور پنالتی اعلام کرد.

دقیقه ۱۰+۹۰: فرصت عالی برای استقلال روی یک ارسال بلند که ضربه سر آرمان رمضانی را گندوز با جایگیری خوبش در یک ضرب مهار کرد.

ویدئو: 354100

📌 اتفاق ویژه:

 در شرایطی که چشم‌ها در این بازی به رامین رضاییان بود که پیراهن استقلال را به جای پرسپولیس برتن می‌کرد، این سعید مهری، هافبک پیشین آبی‌ها بود که با گرفتن پنالتی از رامین و استقلال سرنوشت بازی را رقم زد‌.


🥇 بهترین بازیکن: 

مسعود ریگی و وحید امیری، دو هافبک باتجربه پرسپولیس در این مسابقه عملکرد بسیار خوبی داشتند و می‌توانستند حتی گل هم بزنند‌. علاوه بر این‌ها کنعانی در روز خوبش در خط دفاعی یک پنالتی فوق حساس در تاریخ دربی‌ها را به گل تبدیل کرد و روز ماندگاری را برای خود رقم زد.

دیدگاه‌ها