کد خبر : 2072176 | 04 مهر 1403 ساعت 16:41 | 77.2K بازدید | 35 دیدگاه

از مبارزه با تیم‌های بزرگ لذت می‌بریم

پاسخ محکم شمسایی به میگل: داری عشق می‌کنی!

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال، پیش از نبرد حساس و هیجان‌انگیز یک هشتم نهایی جام جهانی برابر مراکش گفت‌وگوی ویژه‌ای با خبرنگار ورزش سه داشته است که توصیه می‌شود از دست ندهید.

پاسخ محکم شمسایی به میگل: داری عشق می‌کنی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران، غول فوتسال آسیا فردا از ساعت 16 در استادیوم یونیورسال بخارا به مصاف مراکش، پادشاه فوتسال آفریقا و بهترین تیم دنیا در سال 2023 خواهد رفت. نبردی لبالب از حساسیت و هیجان که مهم‌ترین مسابقه یک هشتم نهایی جام جهانی خوانده می‌شود. مردان خوش قریحه شمسایی با سه پیروزی پیاپی و با 20 گل زده که دومین خط حمله زهردار رقابت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند به این دیدار رسیده‌اند. در سوی مقابل، ستاره‌های شگفت انگیز هیچام دگویک با دو پیروزی در مصاف با تاجیکستان و پاناما و یک شکست برابر مدافع عنوان قهرمانی یعنی پرتغال، دور گروهی را به عنوان تیم دوم پشت‌سر گذاشتند و حریف ایران شده‌اند.

ایران و مراکش، یکی از مهم‌ترین جدال‌ها در جام جهانی 2024 محسوب می‌شود و وحید شمسایی برای تقابل با هیچام دگویک بهترین مربی دنیا در سال 2023، نقشه‌های زیادی در سر دارد.

*سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، گفت‌وگوی ویژه‌ای را با خبرنگار ما داشته است. وی، با اشاره به دیدارهای مرحله گروهی به‌خصوص با فرانسه، به جدال پیش‌رو با مراکش نیز پرداخته است که در ادامه خواهید خواند.

2086136

*با تمامی قوا برای مسابقه بزرگ آماده‌ایم؛

بازی‌های حذفی همیشه شرایط خاص خودش را دارد. بازیکنانی که درگیر آنفلوانزا شده‌ بودند، خدا را شکر در حال حاضر وضعیت بهتری دارند. اگرچه سه بازیکن کم و بیش همچنان دچار هستند و در حین تمرینات اذیت می‌شوند و کامل این ویروس از بدن‌شان خارج نشده. مسلم اولاد قباد و مهدی کریمی همچنان درگیر آنفلوانزا می‌باشند، اما برای همراهی تیم ملی مشکلی ندارند، زیرا چاره دیگری نخواهند داشت.

امروز آخرین تمرین خود را پیش از بازی با مراکش در سالن مسابقه انجام می‌دهیم. ۴۵ دقیقه زمان دادند که سعی می‌کنیم تاکتیک و برنامه‌های خود را مرور کنیم. سعید احمد عباسی نیز خوشبختانه با تلاش تیم پزشکی که جا دارد از آنها تشکر و قدردانی کنم که در سخت‌ترین شرایط بازیکنان را به حالت ایده‌آل رساندند، برای بازی با مراکش مشکلی ندارد. با تمامی قوا برای صف‌آرایی با مراکش بزرگ آماده‌ایم.

*بعضی از دوستان دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند؛

یکی از سخت‌ترین مسابقات تیم ملی بازی با ونزوئلا را پیش‌بینی کرده بودیم. زیرا دیدار اول آن هم در جام جهانی همیشه حکم صعود را دارد و باید سه امتیاز کامل را کسب می‌کردیم. به هیچ عنوان نمی‌توانستیم کیفیت بازی را تغییر یا خراب کنیم. در بازی دوم هم باید سعی می‌کردیم صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کنیم. در نیمه اول مقابل گواتمالا شرایط کار گره خورد، اما در نیمه دوم ورق را برگرداندیم و بازی را به سود خودمان به اتمام رساندیم، تا با ۶ امتیاز خیالمان برای صعود راحت باشد.
در بازی سوم هم فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی افتاده باشد. بسیاری از دوستانمان زیادی خودشان را دایه مهربان‌تر از مادر کرده‌اند و به این موضوع دامن می‌زنند. فیفا بزرگترین مرجع همه چیز را رصد می‌کند و آگاه است. متاسفانه بعضی آدم‌ها از پاپ کاتولیک‌تر شده‌اند. ما که در این قضیه موضوعی نداشتیم، اما پای ما را وسط می‌کشند و شاید می‌خواهند تمرکز ما را به هم بزنند.

2086135

ما با تساوی نیز تیم صدرنشین بودیم شب پیش از بازی ۴ بازیکن ما به هیچ عنوان شرایط لازم را برای به میدان رفتن حتی یک ثانیه نداشتند. سعید احمد عباسی مصدوم شده بود و همچنین دو بازیکن اصلی را به علت محرومیت در اختیار نداشتیم.

زیاد نباید خود را به آب و آتش می‌زدیم و چندان برایمان جذاب نبود. ضمن اینکه می‌دانستیم بازی حذفی را در پیش خواهیم داشت. در نیمه دوم به آنچه می‌خواستیم دست پیدا کردیم و موفق شدیم ۴ گل به ثمر برسانیم و با ۹ امتیاز کامل به دور بعد صعود کردیم.

* من میگل را درک نمی‌کنم، احساسی شده است؛

تیم ما که 4 تا گل به ثمر رسانده. چرا باید بخشی از این هجویه میگل باشیم؟ ایشان تیمش را برای بازی فرانسه آماده کند و همان‌طور که گفته پذیرای آن‌هاست و سعی کند بازی خوبی انجام بدهد و به تیم حریف بفهماند اشتباه کرده که آن مسیر و تایلند را برای صعود به دور بعد انتخاب کرده. فقط نفهمیدم ما با 4 گل زده در یک بازی چرا باید مورد حمله او قرار بگیریم. درحالی‌که به هرحال ایشان باید از ما تقدیر کند که برخلاف فرانسه عمل کردیم. البته اینستاگرام و توییتر واقعا آدم را به یک کارهایی وادار می‌کند. ایشان هم دارد در پیج‌های شبکه‌های اجتماعی عشق می‌کند.

*مراکش بهترین تیم دنیا لقب گرفته و پیشرفت چشمگیری کرده است؛

نتایج و مسابقات تیم مراکش را دنبال کرده‌ایم. اولین بار در تورنمنت‌ تایلند مقابل آنها بازی کردیم. همان‌جا گفته بودم که مراکش پیشرفت بسزایی کرده است و سرمایه‌گذاری هنگفتی برای توسعه و زیرساخت‌ها کرده. یکی از مجلل‌ترین، شیک‌ترین و استانداردترین کمپ‌های روز فوتسال دنیا را برای خود احداث کرده است.

از رده‌های پایه تا بزرگسالان پیشرفته چشمگیری کرده‌اند و برنامه‌ریزی فوق‌العاده‌ای را داشته‌اند. آنها روی بازیکنان پایه خود سرمایه‌گذاری کردند و بازیکنان نوظهور را به کشورهای اروپایی ترانسفر می‌کنند. تیمی بوده که بهترین دوران آماده‌سازی را پشت‌سر گذاشته است و ۱۲ مسابقه دوستانه را برگزار کرده. در دو سال گذشته بازی‌های مهم و بزرگی را مقابل برزیل، آرژانتین، اسپانیا و فرانسه انجام داده. روی هم رفته در ۵۰ مسابقه دوستانه و رسمی به میدان رفته و همه این‌ها باعث شده ضمن اینکه بهترین تیم جهان در سال ۲۰۲۳ باشند، از مدعیان قهرمانی نیز به شمار بروند.

2086137

* از مبارزه با تیم‌های بزرگ لذت می‌برم؛

با تیم ۶ رنکینگ جهانی بازی داریم. بنده با اینکه علاقه‌ای ندارم در خصوص این موضوع صحبتی کنم اما در این مرحله شاهد جذاب‌ترین دوئل‌ها خواهیم بود تیم‌های 3، 4، 5، 6 رنکینگ برابر همدیگر قرار می‌گیرند. ما ایران هستیم تیم حریف را آنالیز کردیم. تمامی نکات و تفکرات خود را به بازیکنان گفته‌ایم. جلسات مختلف را با بازیکنان داشتیم. به صورت تئوری و عملی تمامی آنچه از مراکش به دست آورده بودیم را به بازیکنان گوشزد کردیم. بازیکنان ما چه باتجربه و چه جوان‌ها قطعاً بزرگ هستند و توانایی ارائه بهترین عملکرد را دارند. ما از بازی کردن و مبارزه با تیم‌های بزرگ لذت می‌بریم. ان‌شاءالله بعد از پیروزی مقابل مراکش خود را آماده بازی با بهترین تیم دنیا یعنی برزیل خواهیم کرد. ما برای خوشگذرانی اینجا نیستیم، بلکه برای موفقیت در آوردگاه بزرگ حضور داریم. قبلاً نیز گفته‌ام مردم ایران بدانند ما برای سربلندی و موفقیت ایران تلاش می‌کنیم و این صحبت من شعار نیست بلکه در مسابقات خود آن را ثابت می‌کنیم. از مردم خواهش دارم که ما را دعا کنند و انرژی مثبت بفرستند.

دیدگاه‌ها