کد خبر : 2072159 | 04 مهر 1403 ساعت 15:17 | 76.3K بازدید | 86 دیدگاه

متفاوت‌ترین گفت‌وگو با والیبالیست تاریخ‌ساز ایران

مرتضی‌ مهرزاد: قرمز هستم اما باید تیمم را عوض کنم!

یکی از متفاوت‌ترین گفت‌وگوهای ما در ورزش سه تقدیم شما خواهد شد، هم‌صبحتی با مرتضی مهرزاد، ستاره تاریخی ورزش ایران.

مرتضی‌ مهرزاد: قرمز هستم اما باید تیمم را عوض کنم!

به گزارش "ورزش سه"، به هیکل و قامت غلط‌اندازش توجه نکنید؛ باید ساعاتی در کنارش حضور داشته باشید تا متوجه شوید چه قلب بزرگ و مهربان و روحیه لطیفی دارد. مرتضی مهرزاد افتخار چالوسی‌هاست و بارها در این گفت‌وگو مجبور شدیم صحبت را قطع کنیم تا او به ابراز احساسات مردم این شهر و البته مهمانانی که از دیگر استان‌ها آمده بودند، پاسخ بدهد و عکس یادگاری بگیرد.

مرتضی که اکنون با 2 متر و 45 سانتی‌متر بلندقامت‌ترین ورزشکار ایران محسوب می‌شود که کلی مدال درو کرده و مدعی است البته اتفاقات زندگی روزهای تلخ و شیرینی برایش رقم زده. روزی به اوج ناامیدی رسیده بود و روز بعد فریاد پیروزی سر داد و بی‌دلیل نیست که دیالوگ محبوبش از فیلم پاپیون در ذهنش مانده و آخرین قهرمانی‌اش در المپیک پاریس را هم با همان اشاره به پایان رساند و مدالش را به گردن آویخت.

ویدئو: 354032

برای گفت‌وگو با مهرزاد راهی چالوس شدیم و جالب اینکه مدعی شد تنها به عنوان یک دوست میزبان ما خواهد بود و از مصاحبه مثل همیشه گریزان است. با این حال بعد از صرف ناهار در کنار مهرزاد با پیشنهاد جالبی از سوی خودش برای حضور در ساحل و قایق‌سواری روبرو شدیم و خبرنگاران ورزش سه از این فرصت به بهترین شکل سود بردند و همان جا باب صحبت را با مهرزاد بازی کردند. مهرزاد هم که برخلاف همیشه این بار با سوالات فوتبالی و موردعلاقه‌اش مواجه شده بود با شور و حال بالایی پاسخگوی آنها شد و البته امواج ساحل خزر هم کاملا او را سر شوق آورد تا این مصاحبه متفاوت را تقدیم شما کنیم. این بخش اول گفت‌وگوی ما با مرتضی مهرزاد است و به فوتبال و تیم موردعلاقه‌اش اختصاص دارد و به زودی اما بخش دوم گفت‌وگو که زندگی شخصی‌اش در آن موردتوجه قرار گرفته و بی‌پرده به آن پاسخ داده منتشر خواهد شد. بله، آقا مرتضای ما هم دوست دارد داماد شود، تا قسمت چه باشد!

*مرتضی دربی را چطور می‌بینی؟
دربی حالا دیگر بازی حساسی است. اینکه بگوییم سه امتیاز دارد، نه اینجوری نیست. امیدوارم امروز یک بازی خوب انجام بدهیم و یک نتیجه خوب برای پرسپولیس باشد.

*اولین دربی که خودت دیدی یادت است؟
آره... باختیم (با خنده). به طور جدی اگر بخواهم بگویم سال اولی بود که قلعه‌نویی استقلال آمده و بگوویچ مربی بود که عیسی ترائوره گل زد فکر کنم و علی دایی با سر ساباند. ما دو بر یک باختیم و خیلی هم گریه کردم.

2077772

*بهترین دربی برایت کدام بود؟
ایمون زاید واقعا خوب بود. هم ایمون زاید و هم چهار-دوی برانکو‌. همانی که به "هت‌تریک می‌کنه یا پاس می‌ده" معروف شد.

*الان شرایط را چطور می‌بینی؟ می‌گویند ته فوتبالی و اطلاعاتت خیلی بالاست!
نه به خدا. من دوست دارم فوتبال را فقط. در حدی که نگاه می‌کنم و خبرها را در پیج‌ها دنبال کنم.

*تیم خارجی محبوبت کدام است؟
منچستر، رئال و رم.

*ولی منچستر چندسالی است که حالت را بد کرده!
آره فکر کنم باید تیمم را عوض کنم. امسال خوب است و ان‌شاءالله درست بشود. رم هم نه به خاطر شایعه پیوستن اورونوف به آنجا! از قبل این تیم را دوست داشتم. رم را با دروسی و توتی دوست داشتم. بیشتر به خاطر توتی ولی هنوز هم این تیم را دوست دارم.

*الان فوتبال اروپا را چطور می‌بینی؟
الان فوتبال اروپا نسبت به قبل متفاوت است و بحث پول آمده‌. پاری‌سن‌ژرمن فوتبال را خراب کرده است‌. بعد از ظهور عرب‌ها در پی‌اس‌جی و منچسترسیتی یکم ناترازی شده ولی رئال می‌آید سی‌ال را می‌برد. گواردیولا هم خیلی خوب است. درست است خیلی هزینه می‌کند اما نتیجه‌اش را هم می‌گیرد. تیم‌های او مهره دارند ولی تیم‌های پرمهره‌ای هم بودند که نتوانستند. به نظرم لولش خیلی بالاست. در بایرن مونیخ نتوانست سی‌ال ببرد، ولی در بارسلونا و سیتی موفق شد‌‌.

*قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران را چطور می‌بینی؟
من نمی‌توانم راجع به فوتبال ایران خیلی نظر بدهم و درست هم نیست چون والیبالم. من خیلی اتفاقاتی که می‌افتد را نمی‌دانم و شما به من می‌گویید. به نظرم قانون سقف بودجه درست نیست. حالا این نظر خودم است.

2086105

*برگردیم به دربی. کدام بازیکن استقلال را دوست داشتی؟
مجتبی جباری. واقعا به نظرم لقب زیدان آسیا حقش بود و یک لول بالاتر از ایران و آسیا بود و حیف شد. کاش می‌توانست اروپا برود هرچند همه‌اش مصدوم می‌شد. واقعا خیلی خوب بود.

*از پرسپولیس الان چه کسی به دلت می‌نشیند؟
اورونوف یک خارجی محسوب می‌شود و خیلی دوستش دارم. مثل قبل خیلی فوتبال تعقیب نمی‌کنم. از بازیکنان ایرانی پرسپولیس هم انتخاب سخت است‌.

*چرا در فوتبال مثل والیبال نشسته نمی‌توانیم قهرمان شویم؟
تیم ما اتحاد و دوستی خیلی خوبی دارد و چندین سال است که در تیم ملی و باشگاهی کنار هم و روبروی هم هستیم. بچه‌های ما می‌خواهند قهرمان بشوند. ما برای المپیک دو سه سال در اردو هستیم. از والیبال نشسته خیلی انتظار دارند و فکر می‌کنند طلا را از قبل برای ما کنار گذاشته‌اند و فقط باید برویم بیاوریم. والیبال نشسته جزیانش این است و رشته‌های دیگر هم قابل احترام و عزیزند و یک وقت‌هایی نمی‌شود که قهرمان باشند.

* باز هم فوتبال. شنیدیم برادرت استقلالی است؟
بله داداشم خیلی استقلالی است.

*فکر کنم دریا می‌آمد ما را غرق می‌کرد!
خودش الان نیست ولی به شدت استقلالی است و در اتاقش هم پرچم استقلال زده است. من پرچم نزده‌ام ولی پرسپولیسی‌ام.

2086103

*نمی‌خواهی سر تمرین پرسپولیس بروی؟
چرا دوست دارم و امیدوارم فرصتی پیش بیاید و آنها را از نزدیک ببینم.

*اگر فوتبالیست می‌شدی آن جلو می‌ایستادی و همه توپ‌ها را می‌زدی!
نه من با این فیزیک مسلما نمی‌توانستم فوتبالیست بشوم و به درد فوتبال نمی‌خوردم. همه‌اش در آفساید قرار می‌گرفتم. مثل اینزاگی که همه‌ش در آفساید بود تا می‌آمدم برگردم آفساید می‌شد.

*پس ویژگی اینزاگی هم می‌دانی! دیدی اطلاعات فوتبالت خوب است؟
نه خب قبلا بیشتر دنبال می‌کردم ولی نه، من به درد فوتبال نمی‌خوردم.

*دربی امروز را چطور می‌بینی؟
خیلی بازی سختی است‌. حالا در آزادی هم نیست و بازی سختی است و دوست داشتم اورونوف هم برسد. ما به ۳ امتیاز احتیاج داریم هرچند استقلال بیشتر از ما نیاز دارد اما امیدوارم ما بگیریم‌‌.

*مقابل جواد نکونام هم تا به حال نبرده‌اید.
نه بردیم و نه باختیم. آنها شاید دفاعی بازی کنند. سبک بازی‌ استقلال پارسال این بود و امروز را نمی‌دانم. امیدوارم ببریم.

*نتیجه بازی را پیش‌بینی کن.
من اهل پیش‌بینی نیستم و خیلی سخت است. شاید علیپور و کنعانی گل بزنند. آنها هم بازیکنان خوبی هستند و امیدوارم ببریم و اصلا گل به خودی باشد. گل به خودی باشد بیشتر هم خوشحال می‌شوم (با خنده).

2086104

*اسطوره‌ات در پرسپولیس چه کسی بود؟
می‌توانم بگویم؟ شماره هشت‌های پرسپولیس را دوست داشتم که بزرگ‌ها و اسطوره‌های ما بودند.

*شماره هشت الان پرسپولیس را می‌شناسی؟
پورعلی‌گنجی که هم‌استانی ماست و سمت بابل هستند. آقا مرتضی هم بازیکن بزرگی است و دفاع خیلی خوبی است.

*آخر فصل کدام تیم‌ها قهرمان می‌شود؟
در ایران ان‌شاءالله پرسپولیس باشد. در آلمان اکثرا بایرن قهرمان می‌شود و دوست دارم هری کین قهرمان بشود. در انگلیس هم امیدوارم یونایتد شود، ولی تا تن‌هاخ هست فکر نکنم. رونالدو را انداخت بیرون و گفت همه مشکلاتم از اوست ولی بدتر شد. ایتالیا هم فکر کنم میلان و اینتر می‌شوند‌‌‌.

*بازی مهدی طارمی در اینتر را دنبال می‌کنی؟
مهدی طارمی واقعا خوب است‌ و این چند سال خوب پیشرفت کرده. شاید یک سری موقعیت‌ها را گل نکند و به قول بچه‌ها سوتی می‌دهد، اما خیلی بازیکن قابل احترامی است چه در پرسپولیس و چه پرتغال و تیم‌های دیگر عالی بود.

*در رشته شما هم لژیونر شدن وجود دارد؟
نه ما بهترین لیگ دنیا را داریم و خیلی کشورها لیگ ندارند. شاید از نظر مالی بالا نباشیم ولی از نظر کیفی بالا هستیم‌ چون اکثر تیم ما قهرمان جهان هستند ولی بازیکنان عراق و روسیه و... به ایران می‌آیند.

*به تو نمی‌خورد انقدر احساساتی باشی ولی وقتی عصبی می‌شوی تو خودت می‌روی.
همه‌مان انسانیم و اینطور می‌شود.

*نه تو خیلی احساساتی هستی.
پس من خیلی انسانم (با خنده).

دیدگاه‌ها