کد خبر : 2072126 | 04 مهر 1403 ساعت 12:50 | 22.2K بازدید | 2 دیدگاه

پایان تلخ اسبقی در الریان

تیم پولدار قطری صبر نداشت: یونس به جای پویا

مدیریت باشگاه الریان روز گذشته از برکناری پویا اسبقی و عقد قرارداد با یونس علی برای هدایت این تیم تا پایان فصل خبر داد.

تیم پولدار قطری صبر نداشت: یونس به جای پویا

به گزارش "ورزش سه"، پویا اسبقی در تابستان گذاشته راهی قطر شد و هدایت تیم فوتبال الشمال را بر عهده گرفت، اما در پایان فصل و در شرایطی که این باشگاه تمایل به ادامه همکاری با او برای فصل جدید را داشت، این تیم را ترک کرد و قرارداد جدیدی را با باشگاه الریان برای سرمربیگری این باشگاه امضا کرد.

اسبقی پس از برگزاری اردوی خارجی و چندین مسابقه دوستانه، وارد رقابت‌های لیگ ستارگان قطر شد و در چهار هفته ابتدایی دو پیروزی و دو شکست ثبت کرد، اما در ادامه شکست سه بر یک مقابل الهلال در لیگ نخبگان آسیا و سپس باخت دو گله مقابل الوکره باعث برکناری او شد.

روزهای پایانی حضور اسبقی در الریان با خشم شدید هواداران این تیم همراه بود و اعتراضات به عملکرد این سرمربی ایرانی به حدی رسیده بود که باعث شد مدیران باشگاه به سرعت وارد عمل شوند تا با اخراج او و استخدام سرمربی جدید، جو این تیم را آرام کنند.

2086013

این چهارمین اخراج این فصل از رقابت‌های لیگ ستارگان قطر بود؛ پیش از این یونس علی از هدایت العربی برکنار شده و جای خود را به آنتونی هادسون داده بود. همچنین یوسف النوبی نیز از القطر و مایکل آنجل از الوکره اخراج شده و یوسف صفری و علی رحمه المری به عنوان سرمربیان جدید این تیم‌ها انتخاب شده بود.

اما نکته جالب اینکه باشگاه الریان پس از اخراج اسبقی، سرمربی ایرانی خود، یونس علی را جایگزین او کرد؛ سرمربی دورگه ایرانی- قطری که سه فصل هدایت العربی را بر عهده داشت و دو فصل قبل همراه با این تیم جام امیر قطر را کسب کرد و با اختلاف کمی نسبت به الدحیل در رتبه دوم لیگ ستارگان قرار گرفت تا عنوان سرمربی سال قطر را کسب کند.

2086012

یونس علی بلافاصله پس از معرفی به عنوان سرمربی الریان فعالیت‌های خود را برای هدایت تمرینات تیم، آشنایی با بازیکنان و تعیین چارچوب کلی برای این تیم آغاز کرد. او از بازی با العربی، تیم سابق خود، در هفته ششم لیگ ستارگان که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، رسما ماموریت خود را با تیم جدیدش آغاز می‌کند.

هواداران الریان امیدوار به پیروزی تیم محبوب خود مقابل العربی هستند تا بتوانند پیش از سفر به عربستان سعودی برای رویارویی با النصر در دور دوم لیگ نخبگان آسیا بار دیگر اعتماد به نفس و روحیه خود را به دست بیاورند.

دیدگاه‌ها