کد خبر : 2072034 | 03 مهر 1403 ساعت 23:11 | 89.1K بازدید | 159 دیدگاه

گره کور این پرونده جنجالی

اختصاصی: مدرک دو و نیم درصدی در پرونده بیرانوند!

در آستانه صدور حکم پرونده علیرضا بیرانوند، گمانه‌زنی در مورد نتیجه آن بالا گرفته است.

اختصاصی: مدرک دو و نیم درصدی در پرونده بیرانوند!

به گزارش “ورزش سه”، نزدیک به سه ماه از جدایی جنجالی علیرضا بیرانوند با فسخ یک طرفه از پرسپولیس می‌گذرد و حالا به نظر می‌رسد کمیته تعیین وضعیت به مرحله صدور رای رسیده و بررسی خود را نهایی کرده است.

در این مدت سه طرف ماجرا (پرسپولیس، بیرانوند و تراکتور) بارها دفاعیه خود را انجام دادند و حالا در حالی که پرسپولیس آماده تقابل دربی می‌شود و تراکتور با سنگربانی بیرانوند به استقبال دیدار با سپاهان می‌رود، نکات بیشتری از این پرونده جنجالی به بیرون درز کرده است.

پیش از این برگه الحاقیه و همچنین نظر کارشناسی مالی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود اما حالا خبرنگار ما به ۳۱ صفحه این کارشناسی دسترسی پیدا کرده که قسمت پایانی آن نکته مهمی را فاش می‌کند که ممکن است نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

اما پیش از اشاره به این قسمت، ادله طرفین برای برتری در این پرونده:

۱) پرسپولیس: در نتیجه کارشناسی مالی آمده که بیرانوند بابت قرارداد فصل بیست و سوم هیچ طلبی از باشگاه ندارد و تمام مطالباتش پرداخت شده است.

الحاقیه تنها در مورد قرارداد فصل بیست و سوم (قرارداد ۱۱۸۱) بوده و ارتباطی به فصول گذشته و مطالبات قبلی ندارد.

۲) تراکتور و بیرانوند: در الحاقیه آمده که در صورت عدم تسویه «کلیه مطالبات» اجازه فسخ یک‌طرفه به علیرضا بیرانوند اعطا شده است.

2085852
تصویر الحاقیه قرارداد بیرانوند؛
ادعای پرسپولیس: تنها مربوط به قرارداد ۱۱۸۵ است.
ادعای تراکتور: کلیه مطالبات را شامل می‌شود.

با توجه به اینکه در کارشناسی مالی، طلب بیرانوند از دو فصل قبلی تایید شده (و پرسپولیس هم آن را می‌پذیرد) بنابراین بیرانوند اجازه فسخ قرارداد داشته است.

اما این دو ادله حالا تبدیل به مسئله ثانویه این قرارداد شده است. شنیده خبرنگار ما حاکی از آن است که کلید ماجرا به یک مورد دیگر رسیده است: حق سازمان لیگ از قرارداد و هزینه ایفمارک.

پرسپولیس این دو موضوع که ۲.۵٪ قرارداد و کمی بیشتر از آن را شامل می‌شود، جزء پرداختی محاسبه کرده و با توجه به آن، قرارداد بیرانوند را تسویه شده حساب کرده است.

2085860

حالا اما در بند آخر کارشناسی مالی آمده که این کارشناس هم با توجه به این موضوع، اعلام کرده که بیرانوند طلبی از فصل بیست و سوم ندارد، اما اینکه هزینه ایفمارک و سهم سازمان لیگ جزء تعهد بازیکن محسوب می‌شود، در حیطه تصمیم‌گیری کمیته تعیین وضعیت است.

از طرف دیگر باشگاه تراکتور مدعی است که استعلام این موضوع را گرفته و هزینه ایفمارک و سهم سازمان لیگ نمی‌تواند جزئی از پرداختی باشگاه برای تسویه حساب باشد.

2085849
بخشی از صورت خلاصه قرارداد بیرانوند که هزینه ایفمارک و سهم سازمان لیگ در آن لحاظ شده است.

البته پرسپولیس هم عکس این ادعا را دارد اما به هر حال اگر استعلام گرفته شده در حکم عینا تایید شود، برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بیرانوند تبرئه خواهد شد و هیچ خطری او را تهدید نخواهد کرد.

برای رؤیت نتیجه باید تا چند روز دیگر منتظر ماند، حکم جنجالی‌ترین پرونده فوتبال ایران آماده آماده است.

دیدگاه‌ها