کد خبر : 2072029 | 03 مهر 1403 ساعت 22:42 | 29K بازدید | 87 دیدگاه

این رأی قطعی است و باید اجرا شود

تأکید دوباره استقلال: محمدی در دربی بازی می‌کند

مدیرعامل استقلال یک بار دیگر تأکید کرد که مهرداد محمدی مشکلی برای همراهی این تیم در دربی فردا ندارد.

تأکید دوباره استقلال: محمدی در دربی بازی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌ها پیرامون حضور مهرداد محمدی در شهرآورد پایتخت ادامه دارد. ابتدا باشگاه ظهر امروز بود که باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه‌ای رسمی، از موافقت کمیته استیناف با تعلیق نیمی از محرومیت مهرداد محمدی خبر داد و اعلام کرد که او می‌تواند برابر پرسپولیس به میدان برود.

این موضوع با اعتراض باشگاه پرسپولیس همراه شد و سرخ‌ها اعتقاد داشتند که محمدی فقط 2 بازی از 6 جلسه محرومیت خود را پشت سر گذاشته، اما استقلالی‌ها مدعی شدند قرارداد محمدی در تاریخ هفتم شهریور و یک روز قبل از بازی با استقلال خوزستان به امضا رسیده و با احتساب آن مسابقه و دو دیدار برابر شمس آذر و نساجی، او سه جلسه محرومیت خود را پشت سر گذاشته است.

در ادامه بود که یکی از مسئولین سازمان لیگ در گفت‌وگو با ورزش سه اعلام کرد که ادعای استقلال صحت نداشته و مهرداد محمدی هنوز نیمی از دوران محرومیت خود را پشت سر نگذاشته است. در اینجا موضوع موردنظر از یک نظر باید مورد بررسی قرار می‌گرفت؛ اینکه تاریخ عقد قرارداد ملاک است یا زمان ثبت قرارداد در سازمان لیگ؟

چنانچه مورد دوم ملاک تصمیم‌گیری باشد که قرارداد محمدی در تاریخ هفدهم شهریور وارد لیست تیم شده است در غیر این صورت، حق با باشگاه استقلال است و وینگر خبرساز آبی‌ها می‌تواند در دربی بازی کند. با این حال، فرشید سمیعی در گفت‌وگویی که با اخبار شبانگاهی شبکه سوم داشت، به توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

2051724

سمیعی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه محرومیت محمدی چگونه به حالت تعلیق درآمده، گفت: با استفاده از حقوق قانونی که در مقررات انضباطی فوتبال آمده است، با سپری شدن نیمی از محرومیت آقای مهرداد محمدی، درخواست تعلیق مجازات کردیم. طبق ماده 47 مقررات انضباطی فوتبال، مجازات بعد از گذشت نیمی از مدت محرومیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: یعنی رکن قضایی بررسی می‌کند که اگر نیمی از این مدت محرومیت سپری شده باشد و به این یقین برسد، تازه وارد مرحله رسیدگی می‌شود. به همین دلیل برخی از صحبت‌هایی که انجام می‌شود که سه بازی از محرومیت مهرداد محمدی سپری شده است یا خیر، محلی از اعراب ندارد.

مدیرعامل استقلال گفت: چرا که رکن قضایی زمانی وارد رسیدگی می‌شود که به یقین رسیده باشد که نیمی از مجازات به صورت قطعی طی شده باشد. وقتی رکن قضایی مطمئن شد، ورود کرده و رأی را صادر می‌کند.

سمیعی در پایان اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که این رأس قطعی بوده و مجری برگزاری مسابقات نیز نمی‌تواند مانع اجرای حکم قضایی شود و حق تفسیر یا کنکاش در رأی را نیز ندارد و تنها وظیفه‌اش، اجرای بدون چون و چرای رأی است.

دیدگاه‌ها