کد خبر : 2071944 | 04 مهر 1403 ساعت 02:46 | 6.3K بازدید | 3 دیدگاه

مکافات سیتیزن‌ها در غیاب رودری

گواردیولا با دیوار تصادف کرد!

در یکی از تاکتیکی‌ترین، جذاب‌ترین و البته جنجالی‌ترین دیدارهای هفته، منچستر سیتی در خانه خود برابر آرسنال، از باخت در آخرین لحظات فرار کرد.

گواردیولا با دیوار تصادف کرد!

به گزارش "ورزش سه"، با کسب این تساوی شاگردان پپ همچنان به رکورد نباختن در خانه خود ادامه می‌دهند تا این روند کماکان حفظ شود. فارغ از حواشی و نتیجه بازی آن چیزی که از همین حالا افکار پپ را مغشوش کرده و او را حسابی بر هم ریخته، مصدومیت رودری و شاید اعلام پایان فصل برای او از همین دیدار باشد.

برای فهمیدن و درک این موضوع که رودری چقدر مهره کارآمدی برای گواردیولا به حساب می‌آید، باید به ثانیه‌های آغازین این دیدار رجوع کنیم؛ جایی که کای هاورتز پای رودری را هدف گرفت و ضربه محکمی به پای هافبک سیتیزن‌ها وارد کرد. هرچند که رودری به بازی برگشت اما واکنش پپ به این صحنه هم در نوع خود جالب بود.

او دستانش را بر روی سر خود قرار داد و فکر می‌کرد که کار رودری در چنین بازی مهمی، تمام شده ولی این تازه شروع داستان بود و رودری بر اثر چرخیدن زانو و پاره شدن رباط صلیبی و البته بدون اصابت و برخورد با بازیکنی دیگر، به معنای واقعی دچار مصدومیت شدیدی شد.

مصدومیت او و پر کردن جای او به وسیله متئو کواچیچ در میدان بازی سبب شد تا آرسنال برای دقایق کوتاه و اندکی نبض بازی را در اختیار بگیرد و خود را از زیر فشار سیتی در آن بازه زمانی خارج کند. تاثیر نبود قلب تپنده تیم پپ به قدری زیاد بود که به محض بیرون رفتن پسر اسپانیایی، به نوعی میانه زمین و جریان بازی برای شاگردان پپ از دست رفت.

2085680

گل اول آرسنال به سیتی حاصل اشتباهی بود که پپ ناخواسته به آن دچار شد. درست است که کواچیچ مهره قابل اعتمادی در ترکیب سیتیزن‌ها محسوب می‌شود اما کیفیت رودری را به هیچ وجه ندارد و هافبک لاروخا چند سر و گردن بالاتر از هافبک کروات در زمین بازی می‌کند.

وقتی رودری از زمین بازی خارج شد، توپچی‌های لندن موفق شدند به اصطلاح اهالی فوتبال، تا حد زیادی بالا بیایند و با تعداد نفرات بیشتری وارد فاز هجومی شوند. نبودن رودری اثرش را خیلی زود نشان داد و فضای خالی پشت باکس منچستر سیتی و یارگیری و جای گیری اشتباه متئو کواچیچ در داخل محوطه، علتی شد تا بازیکنی همانند ریکاردو کالافیوری به عنوان یک دفاع میانی، دقیقا در پشت محوطه شاگردان پپ حضور داشته باشد و بدون هیچ‌گونه دردسری با یک ضربه استثنایی، دروازه ادرسون را به زیباترین شکل ممکن باز کند.

حتی آمار و ارقام هم گواهی می‌دهند که منچستر سیتی با رودری و بدون رودری تیم کاملا متفاوتی در زمین است. منچستر سیتی در پنجاه و دو بازی خود با رودری تنها یک شکست را تجربه کرده؛ این در حالی است که تیم پپ بدون حضور بهترین بازیکن یورو 2024 در ترکیب خود، در سیزده بازی چهار باخت به ثبت رسانده است.

حال میزان مصدومیت و دوری او از میادین مشخص نیست و اکثر رسانه‌ها متفق‌القولند که فصل برای رودری در همین بازی پنجم پریمر لیگ به اتمام رسیده و احتمالا پپ باید یک فصل سخت و دشوار را بدون در اختيار داشتن رودری بگذراند.

پس از این تماشای منچستر سیتی بدون رودری برای رقبا لذت بخش و برای طرفداران سیتی و پپ و شاگردانش عذاب‌آور خواهد بود و حتی شاید همین نبود این بازیکن ساده و البته بسیار کلیدی و مهم، بتواند در پایان فصل سرنوشت تیم قهرمان را عوض کند.

معین احمدوند

دیدگاه‌ها