کد خبر : 2071885 | 03 مهر 1403 ساعت 12:43 | 56.1K بازدید | 18 دیدگاه

آنها مشکلات را درون خودشان حل می‌کنند؛

علی کریمی: پرسپولیس و یک تفاوت جدی با استقلال!

ستاره سابق استقلال در گفت‌وگویی با ایرنا درباره شرایط استقلال در آستانه دربی صحبت کرد.

علی کریمی: پرسپولیس و یک تفاوت جدی با استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، علی کریمی که در ترکیب سپاهان به فوتبال ایران معرفی شد و سپس در تیم‌های دیناموزاگرب، استقلال، القطر و الدحیل توپ زد، حالا چهارمین فصل حضور خود در لیگ ترکیه را آغاز کرده است. او سابقه بازی در دربی را نیز در کارنامه دارد، در آستانه این دیدار حساس درباره شرایط آبی‌ها برای این دیدار حساس صحبت کرده است.

کریمی در این مصاحبه درباره شرایط خود در کایسری‌اسپور و لیگ ترکیه و همچنین مصدومیت خود صحبت کرده است. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* از شرایط این روزهای کایسری‌اسپور در سوپرلیگ ترکیه صحبت کن. به ما توضیح بده که در پایان هفته پنجم چرا فقط سه امتیاز کسب کرده‌اید؟
شرایط تیم ما بد نیست اما چون پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود، نتوانستیم بازیکن جدیدی به ترکیب اضافه کنیم و تیم به معنای واقعی تقویت نشد. الان با کمبود بازیکن هم مواجه هستیم اما در کل ابتدای لیگ است و این نتایج حتی برای بهترین باشگاه‌ها هم رخ می‌دهد. نکته مثبت تیم ما این است که بازیکنان چند سال کنار هم بازی کرده‌اند و شک نکنید که یکی دو هفته دیگر به روند قبلی خود برمی‌گردیم. ضمن اینکه اگر بدشانس نبودیم، الان امتیازهای بیشتری داشتیم و در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گرفتیم.

* تصور عامه جامعه از فوتبال ترکیه این است که یک لیگ معمولی دارد و بازیکنان به راحتی می‌توانند آنجا بازی کنند. در صورتی که اینطور نیست. مثلاً آنجا ژوزه مورینیو هدایت فنرباغچه را بر عهده می‌گیرد، ادین ژکو و مائورو ایکاردی به عنوان ستاره به استانبول می‌آیند و همچنین تادیچ از آژاکس راهی سوپرلیگ می‌شود. یا ویکتور اوسیمن که رئال مادرید او را می‌خواست اما به گالاتسرای رفت. در این مورد خاص بیشتر صحبت می‌کنی؟
درباره سطح سوپرلیگ ترکیه، خودتان توضیحات کامل را دادید. انواع و اقسام ستاره‌ها اینجا حضور دارند و این اتفاق به دو دلیل ویژه رخ داده است. اول اینکه باشگاه‌ها گردش مالی بالایی دارند و می‌توانند دستمزدهای نجومی به ستاره‌ها بپردازند. نکته دوم هم برمی‌گردد به بحث گردشگری در ترکیه. خیلی از ستاره‌ها تمایل دارند در استانبول یا سایر شهرهای ترکیه بازی کنند تا هم پول بگیرند و هم از نظر سیاحتی، خود و خانواده‌شان شرایط مطلوبی را تجربه کنند. برای‌تان مثال هم می‌زنم.

* مصدومیت تو کی تمام شد، چطور مراحل درمان را سپری کردی و حالا مشکلی از این بابت نداری؟
من جراحی کردم اما مراحل درمان را زود پشت سر گذاشتم و به تمرینات اضافه شدم. دو هفته بعد از آغاز تمرینات گروهی، برای کایسری بازی کردم که شاید بهتر بود این اتفاق نیفتد.

* چرا زودتر برگشتی؟ به‌خاطر همان کمبود بازیکن؟
کمبود بازیکن نه اما ریسک کردم و زودتر در لیست قرار گرفتم. بالاخره بعد از جراحی، باید یک زمان معین بگذرد و بعد بازیکن بازی کند. من زودتر وارد زمین شدم و فکر می‌کنم باید بیشتر صبر می‌کردم تا عضلاتم قوی‌تر شوند. با این حال کم کم آماده حضور کامل در زمین می‌شوم و فکر می‌کنم فیفا دی مهرماه بهترین زمان است تا در تمرینات کایسری خودم را از نظر بدنی به بهترین شرایط برسانم.

* دربی تهران چهارشنبه برگزار می‌شود و خودت هم سابقه حضور در این دیدار را داری. پیش‌بینی‌ات از نتیجه چیست؟
این یک صحبت کلیشه‌ای است اما معتقدم نتیجه دربی ربطی به جدول ندارد. بازی خاصی است و آمادگی تیم‌ها مهم است. من فکر می‌کنم هر دو تیم آماده‌اند؛ هم استقلال و هم پرسپولیس شرایط مناسبی به لحاظ مهره و بحث فنی دارند. فقط استقلال به اندازه پرسپولیس آرامش ندارد و همین مسأله باعث می‌شود تا بازی غیر قابل پیش‌بینی از آب در بیاید.

* از گمشده‌ای به نام آرامش در استقلال صحبت کردی. فکر می‌کنی چرا این اتفاقات همیشه برای استقلال رخ می‌دهد؟ آن هم در آستانه دربی حساس مقابل پرسپولیس.
نمی‌دانم چه بگویم. به نکته درستی اشاره کردید. همیشه برای استقلال چنین مسائلی به وجود می‌آید اما بحث من این است که در آستانه دربی و بازی حساسی که پیش رو است، طرفین باید خویشتن‌داری کنند. اختلاف در تمام تیم‌ها وجود دارد اما تفاوت این است که آنها موضوع را داخل خودشان حل می‌کنند اما بحث استقلال به بیرون درز پیدا می‌کند و آرامش را از تیم می‌گیرد. امیدوارم با خویشتن‌داری طرفین، استقلال در بهترین شرایط به مصاف پرسپولیس برود.

* سوال آخر در مورد تیم ملی است. دوست داری در مورد عدم دعوت به اردو صحبت کنی؟
من هر زمانی که به تیم ملی دعوت شوم، با تمام قوا بازی می‌کنم و اگر هم در لیست حضور نداشته باشم، دعا می‌کنم. فقط همین را می‌توانم بگویم.

دیدگاه‌ها