کد خبر : 2071861 | 03 مهر 1403 ساعت 11:12 | 939 بازدید | 1 دیدگاه

به کم قانع نیستیم

صدیقی: ووشو باز هم اتفاقات تاریخی رقم زد

رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد که تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر اتفاقات تاریخی رقم زد.

صدیقی: ووشو باز هم اتفاقات تاریخی رقم زد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، امیر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی، در خصوص رقابت‌های ووشو قهرمانی آسیا اظهار داشت: فدراسیون ووشو در راستای حضور پر قدرت در بازی‌های آسیایی 2026 ژاپن با استراتژی جوان‌گرایی در رقابت‌ها قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد. همواره بعد از موفقیت‌های ووشو این سوال پرسیده می‌شد که بعد از این قهرمانان، ورزشکاران دیگری حضور دارند که بتوانند جایگزین این نفرات باشند. در حالی که همیشه تلاش و برنامه‌ریزی ما این است که ورزشکاران پشت به پشت هم موفقیت‌های ووشو را تضمین کنند و بتوانند در میادین مختلف بدرخشند. میدان رقابت‌های آسیایی ووشو نیز همیشه میدان سختی بوده است، اما با لطف خدا ووشو ایران باز هم توانست اتفاقات تاریخی را در ماکائو رقم بزند.

وی با اشاره به کسب دو مدال زهرا کیانی در تالو بانوان برای اولین بار عنوان کرد: زهرا کیانی در تداوم عملکرد خود در قهرمانی آسیا توانست علاوه بر اینکه برای اولین بار به مدال طلا در فرم‌های انفرادی دست پیدا کند، بلکه در همین مسابقات این مدال را تکرار کند. علاوه بر کیانی، هلیا اسدیان نیز در بخش انفرادی و در بخش دوئلین همراه با کیانی به دو مدال برنز دست یافت که اتفاق بزرگی است و نباید تلاش‌هایی که صورت گرفته است را ساده ببینیم. در مجموع مسابقات نیز بعد از چین توانستیم در جایگاه نایب قهرمانی قرار بگیریم و همچنین با تیم‌های پایین‌تر مالزی و ماکائو اختلاف خوبی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به مشکلات مصدومیت و بیماری ملی‌پوشان ووشو  گفت: واقعیت این است که قبل از اعزام مشکلات جدی برای سلامت ورزشکاران ما ایجاد شد، اما با تلاش شبانه‌روزی کادر پزشکی و همت مربیان و بچه‌ها آنها به مسابقات رسیدند و توانستند در چین بدرخشند. زهرا کیانی روز قبل از اعزام دچار در رفتگی مچ پای خود شد و سهیلا منصوریان از ناحیه دست دچار شکستگی شد. این اتفاقات سخت بود، اما خدا را شکر تلاش‌ بچه‌ها نتیجه داد و خوب عمل کردیم، اما انتظارات همیشه از ووشو ایران خیلی زیاد است و ما هم یاد گرفتیم به کم قانع نباشیم.

صدیقی تصریح کرد: از طرفی همه شکست‌ها که برخی اوقات ایجاد می‌شود را برای پیروزی‌های آینده استفاده می‌کنیم. نمی‌خواهم بگویم مصدومیت و اتفاقات این‌چنینی به تیم لطمه زد، اما وقتی تیم به ماکائو رسید، ورزشکاران ما دچار یک بیماری ویروسی گوارشی شدند و دو دختر تالوکار ما جز نفراتی بودند که روز اول مسابقات مریض بودند. در آنجا این موضوع را رسانه‌‌ای و مطرح نکردیم؛ چون اعتقاد داریم باید در شرایط سخت جنگجو باشیم و خدا را شکر بچه‌ها جنگیدند و به همه آنها خدا قوت می‌گویم و از زحمات‌شان تشکر می‌کنیم.

وی در خصوص عملکرد ضعیف تیم تالو پسران گفت: واقعاً در تالو پسران می‌توانستیم به مدال برسیم و حق بچه‌ها کسب مدال بود، اما حادثه یکی از ارکان ورزش است. اعتقاد دارم نتایج پسران در آینده می‌تواند پُلی برای موفقیت باشد. از طرفی نباید فراموش کرد موفقیت در تالو زمان‌بر است. برای موفقیت تالو سرمایه‌گذاری خوبی انجام دادیم و اخیراً نیز پس از 14 سال دو تخته فرش تالو خریداری کردیم. اگر ووشو ایران بخواهد در مسابقات بازی‌های آسیایی و جهانی موفق‌تر عمل کند، نیاز است همه استان‌ها حداقل یک تخته فرش داشته باشند.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص احتمال تغییر سیاست در تالو آقایان گفت: باید با اعضای کادرفنی و کمیته فنی نتایج را دوباره بررسی و ارزیابی کنیم. باید توجه کنیم تیم تالو ما بسیار جوان است و به غیر از مصطفی حسن‌زاده بچه‌های ما 17، 18 ساله هستند و باید به آنها فرصت بدهیم. در تالو سرمایه‌گذاری کردیم و خیلی تلاش داشتیم که تالو ایران امروز حرف داشته باشد. حتی در محل مسابقات به ما می‌گفتند اتفاقات خوبی در تالو ایران در حال افتادن است و ما هم دوست داریم مثل مردم کشورمان همیشه همه ورزشکاران ما پر مدال و افتخار آفرین باشند، اما نیاز است خیلی دقیق مسائل را بررسی کنیم و ببینیم سیاستی که شکل گرفته است می‌تواند در بازی‌های 2026 به نتیجه برسد.

وی در خصوص حواشی مدال طلای شهربانو منصوریان با حضور تنها 3 ووشوکار و اینکه بهتر نبود در این وزن نیز فرصت اعزام به یک جوان داده می‌شد، گفت: مسیر رسیدن به نفر نهایی تیم ملی مشخص است. همیشه مسابقات قهرمانی کشور و درون اردویی برگزار می‌شود و نفر برگزیده عازم مسابقات می‌شود. این مسیر را برای همه ورزشکاران باسابقه و  جوان جلو می‌بریم. علی‌رغم اینکه روی سن شهربانو مانور می‌شود او یک ورزشکار شاخص است که همچنان توانایی فنی و بدنی کافی برای مبارزه را دارد. وقتی ایشان موفق عمل می‌کند و فیکس می‌شود نباید به واسطه شرایط سنی او را اعزام نکنیم.

صدیقی در ادامه افزود: در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این وزن نیز باید گفت که این اتفاق می‌توانست برای بقیه بیفتد و چیزی نبود که بدانیم چند نفر در این وزن شرکت می‌کنند. در نهایت این ورزشکار با جنگندگی اردوها را پشت سر گذاشت و در نهایت تلاشش کرد و به مدال طلا رسید. این ارزشمند است و واقعاً ورزشکاران ما سختی‌های زیادی می‌کشند و 6، 7 ماه اردو کار ساده‌ای نیست. باید اجازه بدهیم تغییر در تیم ملی با یک شیب مناسب جلو برود. به هر حال ما هم به مدال احتیاج داریم و هم به تجربه و نیروی جوانانی.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان در خصوص رضایت خود از نتایج کسب شده عنوان کرد: ما می‌توانستیم دو مدال طلای دیگر به دست بیاوریم اما این اتفاق نیفتاد. در نهایت نتیجه کلی قابل ارزش و احترام است و باید بدانیم میدان سختی بود که به راحتی مدال کسب نمی‌شد. شاید همتی و سهیلا منصوریان می‌توانستند مدال خوش‌رنگ‌تری کسب کنند، اما این هیچ چیزی از ارزش آنها کم نمی‌کند و از نتایج راضی هستم.

دیدگاه‌ها